Első rész

38 1 0
                                    

A repülőgép újabb turbulenciarázkódáson ment át, amitől Lila Chee erősen megragadta a karfát. Összeszorított fogakkal várta ki a hirtelen fordulatot. A kényelmetlen, hideg ülés elkezdett a hátába fúródni, ami tovább fokozta a szorongását.

Volt már néhányszor repülőn, de mindegyiket utálta. Az elmúlt öt évben az édesanyjával, Ceciliával élt az új-mexikói Santa Fében. Lila és az anyja eredetileg a washingtoni Quileute törzsből származnak, ami azt jelenti, hogy gyermekkora nagy részét La Pushban töltötte.

Tizenegy évesen az édesanyja összepakolta a kétszintes világoskék házukat, elvitte a lányát a rezervátumból, és elutazott a délnyugatra. Amikor régi otthonára gondolt, mindig a magas, titokzatos erdők képei jutottak eszébe, erős kontrasztként a napsütötte mesákhoz képest.

Gyermekkori barátai, Quil, Embry és Jacob is eszébe jutottak. Már jó ideje nem látták, és nem is beszéltek vele.

Lila kiragadtatta magát a gondolataiból, és rájött, hogy a turbulenciának vége. A repülőn mindenki más is visszatért a készülékeihez. Kiharapott egy ablakülést, és ki mert nézni a kis ablakon. Csak a ködöt látta odalent. Azon tűnődött, vajon biztonságos-e ez a hely.

A ködös mélységbe bámulva felidézte az anyjával folytatott utolsó beszélgetését.

Augusztus vége volt, amikor az anyja hívta, hogy üljön ki. A Jemez-hegység meredt a távolban. Frissen főzött limonádé állt egy átlátszó kancsóban az asztalon. Lila belekortyolt a sajátjába, és a házi feladatra koncentrált, amit az iskola első hetében kapott.

-Lila, emlékszel, amikor La Pushban éltünk? - az anyja hirtelen megkérdezte, mire Lila letette az italát.

Nem akart Washingtonra gondolni, főleg, ha ez újabb vitához vezetne. Megvonta a vállát, és közömbösen válaszolt.

-Egy kicsit. Miért?

Az anyja a füle mögé söpörte sötét haját, és anélkül beszélt, hogy ránézett volna.

-Egy nap hazatérsz, és azt akarom, hogy emlékezz rá. Nem akarom, hogy az az emlék maradjon meg benned, hogy elviszlek onnan.

Visszatekintve, többet kellett volna kérdeznie. Talán a következő események másképp történtek volna. A lány csak bólintott, és visszatért az unalmas matek házi feladatához.

Néhány héttel később Lilát az osztályából az igazgatói irodába rángatták, anyja barátnője, Clarise a kezébe zokogott. Elmondták neki, hogy az édesanyját "hirtelen megölték" egy cserbenhagyásos gázolásban, amikor Lila iskolába indult érte. Senki sem kapta el a sofőrt, így az ügyet lezárták, és Lila egyedül maradt a széttépett állapotban, csak a pitbulljával. Seamus.

Az egész temetési folyamat egy rémálom volt. Az anyja a nagybátyját, Sam Uley-t jelölte meg jótevőként. Az egyetlen probléma az volt, hogy Washingtonba kellett repülni a temetésre. Mindennek tetejébe még az új-mexikói házáról is gondoskodnia kellett. Most pedig egyirányú jegye volt La Pushba.

-Jó estét, utasok! Elnézést a késésért, de körülbelül tizenöt perc múlva elérjük a célállomást. Köszönjük, hogy velünk repülnek, és üdvözöljük önöket Washingtonban.

A kapitány hangja véget ért, kizökkentve Lilát a gondolataiból. Hátradőlt az ülésében, és mély levegőt vett. Már nem Új-Mexikóban volt.

...

Lila egy fekete hátizsákkal és egy kék kézipoggyásszal a bal kezében lépett ki a repülőtér kapuján. Jobb kezében fekete póráz volt, amelyhez a kutyáját, Seamust kötötte, szürkéskék szemeivel körülnézett. Akkora, mint egy átlagos pitbull, testét sötétszürke szín borította, kivéve a hasa alatt, ahol fehér bunda kandikált ki.

Elmosolyodott, mielőtt halkan azt mondta.

-Gyere, fiú. Keressük meg Samet!

Követte az emberek forgalmát, ahogy a poggyászkiadó felé terelték őket. A legtöbb holmiját összepakolta, és a dobozokat előre elküldte. A két nagy bőröndben a ruhái és a holmijai voltak, amelyeket nem akart a postán keresztül elküldeni. Felhúzta a csomagjait egy kocsira, és a kijárat felé vette az irányt, remélhetőleg gyorsan megtalálja a nagybátyját.

A páratartalom azonnal megcsapta, amint kilépett a szabadba. Új-Mexikó levegőjéhez képest fullasztó volt. Seamus nyüszített mellette, és lecsupaszodott a járdára.

Nem telt bele sok időbe, mire megpillantotta azt, ami Sam járművének tűnt. Egy világosbarna kisteherautó állt meg a járda szélén. A férfi kimászott a vezetőülésből, és odasétált hozzá.

-Szia, Lila. Milyen volt a repülés? - a nagybátyja köszöntötte, és elkezdte bepakolni a csomagjait a teherautóba.

-Minden rendben volt.

Miután Sam bepakolta a csomagjait, kinyitotta az utasoldalt, és hagyta, hogy Seamus ugorjon be először, mielőtt becsúszott mellé. Ahogy Sam elhúzott a járdaszegélytől, végre ránézett a férfira.

Sam mindössze hét évvel volt idősebb nála, tehát huszonhárom éves volt. Mindkettőjükben közös volt a fekete haj, a rézszínű bőr és a barna szem. A férfi magasabb volt nála, két méter fölött állt. Mégis, idősebbnek tűnt az arca, és a teste meglepően felépült, mióta utoljára látta.

Kínos csend töltötte be a teherautót. Bár Sam a törvényes gyámja, még mindig furcsán érezte magát, hogy a férfi az idősebb testvérének adhatja ki magát. Egyszerűen nem tudta, hogyan beszéljen vele most, hogy ő az egyetlen családtagja, aki még maradt neki.

Lila nem sok mindenre emlékszik az apjáról, mert egy hátborzongató balesetben meghalt, amikor Lila alig volt négyéves. Hatéves kora körül az anyja mesélt neki egy vad farkasról, aki egy bevásárlás közben megölte az apját. Azóta, ha bármit látott a farkasokról, az nyugtalanította. Csak az anyja által őrzött fényképek maradtak meg róla.

Az ablaknak támasztotta a fejét, és lehunyta a szemét. Az út Seattle-ből La Pushba még eltartott egy darabig. Akár aludhatnék is, gondolta.

...

Lila arra ébredt, hogy megrázzák a vállát. Felemelte a fejét, és észrevette, hogy odakint sötét van. Amikor elhagyták a repülőteret, valahol késő délután lehetett.

-La Pushban vagyunk. - jelentette be Sam, a kezét a kormányra támasztva.

A lány megdörzsölte elvakult szemét. Felébredt, és elfelejtette, hogy egy teljesen más államban van. Lenézett, és látta, hogy Seamus feje az ölében pihen.

-Mindjárt ott vagyunk? - a lány ásított.

-Csak néhány perc.

Kikukucskált az ablakokon, de nem látott semmit, ami kiváltotta volna az emlékeit. Ehelyett azt figyelte, ahogy a sárga csíkos úton haladnak, amíg le nem kanyarodtak egy földútra. A kerekek alatt sziklák guggoltak, ahogy egy kis kétszintes faház, teraszszerű verandával és néhány székkel egy kis üvegasztal mellett. A szélén kis cserepes növények ültek, a földből különböző növények és virágok hajtottak ki. Az üveg tolóajtókon keresztül meleg fény áradt be. Lila megesküdött volna, hogy mozgást látott a ház belsejéből.

-Isten hozott itthon, Lila.

UnravelWhere stories live. Discover now