"Yeay, exam dah abis," Nadia melaung kegembiraan. "Aku nak balik, nak tidur sepuas2 nya," sambung Adlynna pula. Dianggukkan seraya setuju oleh Mike. Selepas berhempas pulas selama dua minggu untuk exam, semestilah mereka masing2 kepenatan dek kekurangan tidur. Mata masing2 pon dah macam panda. Dalam perjalanan ke bus stop, sementara menunggu bas untuk sampai, tiba- tiba satu superbike berhenti depan mereka. Vroom vroom enjin motor sengaja ditekan. Mereka bertiga saling berpandangan. Tiba- tiba Mike ketawa. "Orang bagi salam bukan bagi asap motor, tak ada adab betul manusia ni". Empunya tuan superbike menanggalkan helmet nya. Nadia dan Adlynna terkesima melihat tuan empunya superbike. Terlalu elok kejadian manusia ni. "Handsome nya", kedua2 nya berkata. Mereka berpandangan sesama sendiri. Lalu ketawa. Lelaki tersebut memandang ke arah mereka dan mematikan enjin motor lalu berjalan kearah mereka. Mike terus memeluk lelaki tersebut dan menarik nya kearah Nadia dan Adlynna. "Kenal kan, Eidlan Hashim, cousin aku," Mike berkata sambil mengenyitkan mata nya. Mereka bersalaman, ketika tangan Adlynna di genggam Eidlan, terasa sesuatu yang aneh di hati Eidlan. Eidlan terpaku, seraya dengan pantas merentap tangan nya dari genggaman Adlynna. Adlynna tersentap dengan tindakan Eidlan, tapi dia berpura-pura seperti tiada apa. Eidlan nampak lain, lelaki yang berdiri dihadapan nya kini benar2 menarik perhatian nya. Adlynna cuba untuk meneliti Eidlan, rambutnya lurus dan kemas, anak matanya berwarna hazel, jarang2 lelaki ada anak mata warna hazel, dan yes mata nya sangat memukau dan kemudian pandangan mata nya beralih ke arah bibir Eidlan dan zasss fikiran nya semakin kotor dan hatinya tak keruan. Dia membayangkan apa yang dia tak sepatutnya dibayangkan dan seraya terasa kulit mukanya panas. Jantungnya berdegup laju. Cepat2 Adlynna matikan bayangan nya dan menapak ke belakang. Tanpa disedari, tindakan nya itu membuatkan dia hampir jatuh ke belakang dan dengan pantas dia berada dalam pelukan Eidlan kerana Eidlan berjaya selamatkan nya dari terjatuh dengan menarik tangan nya lalu merapatkan tubuh mereka. Adlynna terkesima. Eidlan terkesima. Mata mereka bertaut. Pap!! "Adoii sakit lah," gesa Adlynna apabila Eidlan melepaskan pelukan nya dan Adlynna jatuh terduduk kebawah. Entah kenapa, Eidlan merasa tak boleh nafas, jantung nya berasa laju dan tiba-tiba dia terasa panas. "Kau ok ke lynna?," tanya Nad sambil memandang Eidlan. "Eh, kau ni kenapa, kau nak selamatkan kawan aku ke ko memang ada niat nak bagi dia jatuh," Nad mendegus marah. "Maaf tak sengaja, berat sangat sampai tangan tak mampu nak tampung" jawab Eidlan sambil mengundur ke belakang. Mike ketawa kuat. "Jawapan kau ni memang cari maut. Dengan perempuan jangan sesekali kata berat," pesan Mike pada Eidlan. Adlynna bangun sambil menjeling ke arah Eidlan. "Baik tak payah tolong sambut kalau u sendiri ada niat nak lepaskan i dari jatuh tadi", marah Adlynna. Nadia mengangguk tanda setuju. "Lagi satu, i tak berat ok, berat i ideal dengan tinggi i, u tu je tak ada manner", marah Adlynna lagi. Eidlan terdiam kaku. Dia sendiri tak tau kenapa dia lepaskan Adlynna tadi. Apa yang dia tahu, ya, jantungnya berdegup laju ketika dia melihat mata Adlynna. Terasa seperti ada electricshot ketika itu. Eidlan mengalihkan pandangannya. "Aku tunggu dekat rumah kau. Aku dah settle semua dah" kata Eidlan, bergegas dia hidupkan enjin motornya dan berlalu pergi. Belom sempat Mike menjawab, Eidlan hilang dari pandangan. "Kenapa dengan cousin u tu? Gila ke? Pelik betul perangai dia," Nadia mendegus kasar.
YOU ARE READING
Yours Truly - it always be you
Romanceadlynna seorang gadis yg introvert. tak pernah suarakan apa yg dia rasa sehingga lah dia bertemu eidlan, cousin kepada kawan baik nya, Mikhail. ' Just keep your feeling to yourself Adlynna, i dont want to know coz im not responsible for what u feel...