🦋 az első elkészült interjúban EmesAth811 volt a beszélgetőpartnerem 🦋
✨ Jó olvasást! ✨
Kedves Emsz! Nagyon örülök, hogy veled csinálhatok interjút! Mielőtt igazán belevágnánk a dolgokba, mesélnél magadról egy kicsit az olvasóknak?
Először is köszönöm a lehetőséget! Mindig nagyon nagy élmény minden interjú, mindegyik teljesen más. Kíváncsi vagyok, a tiedé milyen lesz 🥰
Szóval, ha valamiről engem meg lehet ismerni, az a sportimádatom. Mindenem a sport. Idén kezdem meg a tanulmányaimat biológia-kémia szakon, később sportorvos és sportpszichológus szeretnék lenni, de a sportújságírótól és patológustól se zárkózom el. Nálam főleg romantikus-lélektani témában olvashattok. Lélektani mindig van benne, a romantika nem mindig kerül bele, viszont emelett általában élsportolók vannak főszerepben. Nem szeretek könnyű témákat boncolgatni, pláne, ami a sportot illeti, külön könyvem is van a sportban történő dolgokra 🤍Miért döntöttél úgy, hogy írni kezdesz?
Egészen kicsi korom óta írok/kitalálok történeteket, nem tudom, így magától jött. Aztán később már be akartam mutatni sportokat, lélektani témákat, ami a mai napig célom. Már sportos cikkeket, véleményeket is írok, amit legalább annyira élvezek, mint a történetírást. Meg hát, mára ez egy mindennapos dolog lett nálam.
Emlékszel még az első történetre, amit kitaláltál? Miről szólt?
Jajj, rengeteg volt kicsi koromban, azokra, sajnos nem emlékszem, viszont az elsőre, amit be is fejeztem, arra igen. Atlétika volt a címe, az első könyvem volt itt, Wattpaden, és egy hazai atlétika világbajnokságról szólt. Mára ezt leszedtem már, viszont Arany címen tervezem újra írni. (Aztán lehet lesz még két része, Ezüst és Bronz címen is...)
Uu, ez nagyon jól hangzik! Ez is a szokásos lélektani-sport műfajban készül?
Remélem tetszeni fog, ha egyszer sorra kerül! Eredetileg nem, egy egyszerű sportos, kissé romantikus könyv volt. De igen, a teljes újraírás során szeretnék belecsempészni lélektani témákat. Nem véletlenül írtam újraírást, és nem átírást. Ez hasonló, mint a Hajnalhasadásnál, ott is csak az alap maradt meg, ahogyan itt is csak azt tervezem, és egy komolyabb könyvnek megírni. Az alap vázlat már megvan, tudom, mit akarok, már csak meg kell valósítani :)
Ha már itt tartunk a lélektani történeteknél. Mindenki, aki olvassa a történeteidet (vagy majd olvasni fogja a készülőket) tudja hogy szinte csak ebben a témában alkotsz. Miért ez lett a kedvenc műfajod?
Ez amúgy sokösszetevős. Mármint mindig is vonzott az pszichológia, vagy lélektani történetek/filmek. Szerencsére mindig is olyan közegben éltem, ahol kicsi koromtól kezdve tudtam erről beszélgetni, első sorban édesanyámmal. Hihetetlen, hogy milyen beszélgetéseket szoktunk lebonyolítani, és tényleg, néha olyan mélységekben vagyunk már, hogy észre sem vesszük. Mert természetes, hogy beszélhetünk róla. Szerencsére mára a húgom is jóval érettebb lett, és vele is lehet ezekről beszélgetni. Mindig egy igazi lelki fröccs felhívni őket a koliból, minden napomból övéké egy óra. Szerintem alapvetően ez olyan témák összefoglaló neve, amiről nem beszélünk eleget, pedig borzasztóan kellene. Igazán szerintem egy lélektani könyvben tud érvényesülni a karakterfejlődés, ami az egyik — ha nem a leginkább — kedvenc dolgom történetekben. Az igazi löket, ami ezen műfaj felé vezetett, az @szezsusa Bokszkesztyű és Futócipő c. könyve volt. Lenyűgözött, beszippantott, és tudtam, hogy én is ezt akarom.
Mindennek picit több, mint egy éve, azóta pedig alig írok másról. Sajnos nagyon keveset beszélünk olyan témákról, amik érzékenyen érinthetik az emberiséget, és ezért elzárkózunk tőle. Nem, nem szabad elmenni a családon belüli erőszak mellett. Nem, nem szabad vállat vonni a lelki terrorra. És nem, egyenesen tilos átnézni a szexuális erőszak áldozatainak számán, a beszűkült látású emberek mellett, a mindennapi nehézségeink mellett. Csak úgy tudunk feldolgozni mindent, ha beszélünk róla. Vagy adott esetben írunk róla. Muszáj róluk 'tudósítani'. Csak úgy tudjuk megérteni a másikat, ha ismerjük a történetét. Nagyon sajnálom, hogy Magyarországon (és sok más országban is) betegnek bélyegezzük azt, aki pszichológushoz jár. De ez nem így van. Nem vagy beteg attól, hogy ki akarod adni magadból a mindennapi stresszt. A sportolók külön szívügyeim, ahogyan eddig rájöhettetek, nem véletlenül szeretnék sportpszichológus lenni. Ha egy-egy cikkel vagy írással már csak egy embernek is segíthettem, nekem öröm.
Teljesen igazad van szerintem és szerencsés vagy, hogy van kivel beszélned ezekről! Miből meríted ezekhez a történeteidhez az ihletet? Akár saját tapasztalatokból is?
Igen, olykor akár saját tapasztalatok alapján is. A legtöbb ihletet viszont határozottan a soortban történő dolgokból merítem. Nézzük csak Milák Kristóf ügyét, amit sokan nem értenek, és úgy hadoválnak róla. Vagy Kamila Valieva doppingos sztoriját, ami szintén rejtély lesz még egy ideig. Vagy egy-egy magyar sportoló saját tapasztalatai, élményei, eredményei. És tényleg, hogy az a fontos, hogy ezt be tudjam mutatni az embereknek. Nekem ez célom. Mert sokan nem látnak túl az eredményeken.
Van kedvenc sportod? Vagy te ilyen mindenevő vagy és képtelenség választani?
Nagyon sokáig mindenevő voltam, és nem tudtam volna egyet mondani, ötöt biztosan rávágtam volna. Mára viszont már határozottan kijelenthetem, hogy a vízilabda. A férfi vízilabda. Ennek az oka a magyar férfi vízilabda-válogatott, akiken felnőttem, akik mindig a szívem csücskei lesznek. Az, hogy kiemelten a férfi szakágat mondtam, nagyon szembemegy az örök feminista énemmel, aki erre ezerrel tiltakozna. És nem is tudom pontosan az okát, hogy a női miért nem...? Fogalmam sincs. És alapvetően utálom is szétválasztani a sport női és férfi szakágát, itt mégis megteszem. Természetesen nem ez az egyetlen sport, amit kedvelek, többek között a kajak-kenu, úszás, nyíltvízi úszás, vívás és atlétika örök szerelmese leszek 🤍
A könyvek mellett a borítók, karaktermontázsok, fejezetképek készítésében is remekelsz. Mi vezetett ahhoz, hogy szerkeszteni kezdj és miért szereted csinálni?
A könyveimnek olyan borítót akartam, amit tényleg elképzeltem, utána pedig megpróbálkoztam a többivel is. Aki követi a munkásságomat, tudja, hogy a karaktermontázsok a kedvenceim — és szerintem ezek is sikerülnek nekem a legjobban, imádom őket csinálni egyszerűen 🫶🏻
Van még valami, amit szívesen megosztanál magadról az olvasóknak?
Azt csináljátok, amit szerettek! Arról írjatok, amit szerettek! Nézzétek csak meg, alapvetően ezzel a sportos vonallal én sem a népszerű dolgokat ragadtam meg, de csinálom, mert... élvezem és, mert szeretem.
❝ Akármit csinálsz, azt vagy maximálisan, vagy sehogyan. ❞Ha ennyi lett volna, köszönöm ezt a nagyon tartalmas interjút, iszonyatosan élveztem! 🤍
Ennyi lett volna! Én is köszönöm, hogy végigcsináltad, nagyon élveztem!
YOU ARE READING
IᑎTᗴᖇᒍᑌ́K ᗯᗩTTᑭᗩᗪOᔕ ÍᖇÓKKᗩᒪ
RandomTudom, hogy van millió meg egy ilyen könyv, és talán teljesen felesleges még egy ilyet létrehozni, de mégis megcsináltam, mert csak... ¯\_(ツ)_/¯