04-Bab

37 26 9
                                    

[vote dan komen]
Seven Prince Of The Kingdom
(Sumpahan Ayahanda)
04-Bab
.
.
.
.
.


Dengan sekuat tenaga ketujuh beradik itu memcuba untuk membuka pintu batu itu. Dengan kekuatan yang mereka ada batu mula retak.

Krakk!.

"Sikit je lagi!." Teriak Jaena.

Tapi tidak ingin diam sahaja Jaena dengan laju berlari dan melayangkan pedangnya yang tepat dekat retak batu tersebut.

Bruakk!.

Batu itu roboh. Aiman yang melihat di buat terpegun dengan skill Jaena. Tapi itu hanya sekejap sebab tiba-tiba tangan yang tadinya membaling pedang kini berada di bahunya dengan kuat

"Jaen!. Argghh! sakit gila." Teriak Aiman

"Alah kau ni sikit je pun. Dah jom keluar lepas tu kita kasih Lion ubat." Ajak Jaena

Mereka pun keluar dan berjalan ke pokok besar yang ada disana. Dan benar saja di sana ada biji yang bersinar. Ada yang biru, hijau dan hitam.

"Warna biru hanya untuk menyembuhkan luka kalau hijau kembalikan kekuatan tapi kalau hitam roh jahat yang akan keluar." Ujar Jazvian.

"Tapi ubat ini kuat. Kalau diberi dua-dua kepada Lion takut dia tidak kuat untuk tahan. Apa kita harus memberi satu saja?." Tanya Javvian.

"Walaupun kekuatannya kembali tapi luka membuat dampak yang besar. Apalagi darah Lion langkah kalau ada orang yang tidak bertauliah mengambil darah Lion takutnya Lion akan menjadi haiwan pemusnah." Kata Jafvian.

"Ja-"

"Lukanya langkah, kalau kita sembuhkan luka lama-kelamaan dia punya kekuatan juga akan kembali." Potong Jaxvian.

"Dahlah, kita tak boleh lambat." Peringatan Jauvian.

Jaena yang dari tadi mendengar perdebatan mereka memgambil biji berwarna biru. Dia berjalan masuk kedalam.

Disana Jaena melihat Lion yang tengah menahan sakit. Tidak ingin Lion mati Jaena pun membuka biji itu dan menuangkan air yang ada didalam biji tersebut.

"Lion, kalau dah sembuh. Tolong bantu kami. Tolong ingat wajah ini. Dan padamkan semua kutukan ini." Bisik Jaena.

Selang beberapa minit gua itu bergegar. Jaena dengan laju berlari keluar dan bersembunyi dibalik semak.

Bruukkk!!.

Gua itu roboh. Kelapan orang tersebut kini melihat kedalam Gua. Wajah Aiman nampak sangat kalau dia terkejut dengan hal yang terjadi.

"Jaena mana!?." Tanya Aiman

Mereka semua kalang-kabut berlari ke gua tersebut. Jaena yang tak ingin membuat mereka risau keluar dari semak dan memanggil mereka dengan kuat.

"Woii!, Korang buat apa tu?. Kita takde masa lagi ini." Kata Jaena.

"Jaena!?." Haru Aiman.

"Kau asal gila. Dah jom tadi aku ada nampak jalan dan disana juga ada papan memberi tahu kalau tempat itu adalah hutan aslien." Kata Jaena.

Jaena tidak menipu sebab sebelum dia bersembunyi dia melihat satu jalan yang memang ada papan memberi tahu kalau itu adalah tempat yang memang mereka cari.

Mereka semua pun berjalan mengikuti Jaena. Disana mereka semua melihat kawasan yang sangat seperti tidak hidup. Apalagi hanya ada satu tempat saja yang masih kelihatan utuh.

Setelah mereka semua sampai. Mereka pun masuk ke dalam kawasan itu yang kelihatan sangat kuno. Dengan hati-hati Jauvian dan Jazvian masuk ke dalam.

Click

Seven Princes Of The KingdomWhere stories live. Discover now