05-Bab

34 22 2
                                    

[vote dan komen]
Seven Prince Of The Kingdom
(Sumpahan Ayahanda)
05-Bab
.
.
.
.
.

"Di-dia..." Jeda Profesor Lezr tangannya bergetar. Tidak lama haiwan tersebut datang. ajah yang hodoh dan bau yang benar-benar hangit seperti darah yang tidak dibasuh. Bulu yang tidak terurus kaki satu patah. Mata sebelah buta dan beberapa bahagian tubuh haiwan itu luka serta buruk.

Kesemuanya menatap haiwan dengan dengan jijik. Jaena dan Aiman sampai muntah begitu juga Jaxvian dan Jauvian.

"Ce-cepat jangan sampai dia dekat dengan kita. Kalau dia dekat kita akan dimakan hidup-hidup." Kata Profesor Lezr yang kini tengah mengeluarkan pisau nya.

"Bukankah ada wayar."

"Walaupun tapi kalau dia merasa lapar biar pun didepan tu ada banyak duri yang panjang tetap akan dia lalu dan jika ada darah dia akan sedikit jinak. Kekuatan nya juga akan sedikit berkurang." Jelas Profesor Lezr dan mengambil satu botol kecil.

Profesor Lezr mengambil pisau dan sedikit melukai tangan. Darah sedikit demi sedikit keluar dan darah pun masuk kedalam botol. Mereka semua yang melihat mula mengikuti apa kata Profesor Lezr.

Dimulai dari Jaena dan diakhiri oleh Jauvian. Dalam botol itu kini berisikan darah kesepuluh nya. Profesor Lezr dengan hati-hati membalut botol tersebut dan membaling sedikit jauh.

"Ke-."

"Sebab wayar hanya ada disana." Potong Profesor Lezr. Haiwan tersebut menjadi semakin ganas dengan air liur yang menitis ke lantai. Aiman dan Jaxvian merasa mual manakala yang lain menutup mata erat.

Rawwrr!.

Wayar yang ada disana putus seketika dan beberapa hujung wayar mengenai badan haiwan itu. Darah sedikit demi sedikit keluar dari badan haiwan itu yang berbau.

Prakk!

Botol kaca itu pecah begitu sahaja. Darah mereka yang ada didalam botol kecil itu kini mengotori lantai. Haiwan itu menjilat darah mereka semua. Profesor Lezr mengarahkan kesemuanya untuk berjalan mengendap.

Kaki Aiman dan Jaena berasa begitu lemas apa lagi keduanya beberapa saat lalu memuntahkan isi perut mereka. Jaxvian dan Jazvian menutup mata kedua nya dengan kain yang mereka bawa supaya mereka berdua tidak melihat haiwan tersebut. Nafas Jaivian terputus-putus kerana menghidu bau darah segar yang bercampur dengan bau darah yang membusuk.

Mereka semua melimpasi haiwan tersebut dengan selamat tanpa ada halangan. Profesor Lezr dengan cepat pergi ke pintu yang ada di sana. Profesor Lezr membuka pin pintu itu dengan tergesa-gesa.

Mereka hanya melihat saja dan pintu pun terbuka. Mereka semua masuk kedalam disana kain yang menutup mata Jaena dan Aiman di buka. Bilik tersebut adalah bilik yang akan mengarahkan mereka ke sebuah pulau.

"Ingat! Pe-perempuan gila ni target! Walaupun dia banyak alat yang boleh jaga dia ta-tapi dia tetap akan tunduk. Princes Jauvian kamu harus jaga perempuan gila ni. Hanya kamu saja yang boleh jaga dan halang." Setelah mengatakan itu Profesor Lezr dengan tidak sabaran keluar dari sana.

Mereka semua pandangan satu sama lain. Jaena pula mencibir Profesor Lezr kerana mengatakan dirinya perempuan gila. Aiman pula dah macam orang gila tersenyum melihat Jaena.

Plak!

Satu tamparan mendarat di pipi Aiman dengan suara yang nyaring. Ketujuh Pangeran itu pula mengalihkan pandangan mereka ke arah lain takut akan jadi sama seperti Aiman.

"Kita bergerak." Jaivian lebih dulu masuk diikuti oleh Jazvian, Javvian, Jaxvian dan diakhiri oleh Jaivian. Sedikit demi sedikit cahaya itu mula menghilang.

"Semoga berjaya."

Sebuah tempat yang dipenuhi dengan pelbagai macam tumbuhan dan haiwan yang hanya ada didalam dongeng saja. Kesembilan orang kini terbaring lemah di atas rumput.

Kesemuanya memiliki tanda yang sama namun ada satu orang yang lain daripada mereka. Dia adalah Aiman yang mana tanda tersebut yang bermaksud dia adalah musuh ketat bagi mereka berlapan.

Satu persatu daripada mereka mula sedar dan terduduk lemas kerana kepala mereka sangat terasa berat. Jaena mencuba menyesuaikan penglihatan nya yang kabur.

"Argh! Sakitnya!." Teriak Aiman merasa tangan kirinya terasa seperti terbakar. Mereka semua berlari kearah Aiman dan Jafvian menarik tangan Aiman. Mata Jafvian membulat ketika melihat tanda di tangan kiri Aiman.

"Dua tanda-"

Mereka semua berundur kebelakang tapi tidak dengan Jaena yang merasa pelik dengan ketujuh Pangeran itu. Aiman melihat tangannya dan melihat kearah Jaena dengan tatapan sendu.

"Nana..."

"Man? Kau asal? Weh kau asal lihat aku macam tu?. Weh kau kenapa?! Cakaplah jangan diam je!." Marah Jaena ketika tidak mendapat respon dari Aiman. Matanya berkaca-kaca kerana ketujuh putra itu seperti membenci Aiman.

"Nana... Kita... Musuh ketat." Kata Aiman dengan suara yang bergetar. Dia melihat Jaena sambil memperlihatkan tulisan kecil yang ada ditangan nya.

"Dua tanda musuh, bunuh c target." Baca Jaena dengan perlahan. Air mata yang bersih itu turun dengan sendirinya tanpa diundang. Jaena berundur kebelakang dia menatap Aiman tidak percaya.

"Tak Man! Ini semua tak betul! Man! Kita berdua masuk dalam game kerana sebab yang sama! Tidak akan jadi seperti ini! Ini semua tidak betul! Cakap ini semua tidak betul Man!!." Marah Jaena suara guru dan petir bercampur. Angin yang tadi nya tiada kini datang entah dari mana.

"Hanya kamu saja yang boleh jaga dan halang." Jauvian mula teringat dengan kata-kata profesor Lezr. Jadi sebab itulah dia beri perintah kepada dirinya untuk menjaga Jaena?.

"Jae!? Sabar awak tak boleh buat macam ni!. Awak kena sabar Jae!, Ingat kamu berdua di sini kerana apa!. Jangan sampai pemain yang lain jadi mangsa Jae!. Sadar Jae!!."

"Hiks... Apa yang aku buat?."

.
.
.
Assalamualaikum, sorry kalau pendek. Aku takde idea so buat jelah yang penting ada up.

Jangan lupa vote dan komen.

See you next chapter.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 31 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Seven Princes Of The KingdomWhere stories live. Discover now