Irfan :
2024
Padang sekolahSuasana padang ini meriah... Tapi masih aku masih rasa tenggelam... Ini bukan pertama kali aku rasa tenggelam lemas... Aku yang masih rasa tenggelam di 'Tarik dari laut aku'
Dia yang menarik aku... SUFIAN."oi fan kau yang lari lepas ni "-dia memanggil aku.
Aku mengangguk perlahan tanda aku paham..
Sesampainya aku di garisan... Aku dapat mendengar jelas suara orang menyebut" ke garisan... Sedia Mula"
Aku berlari dengan sangat pantas... Jelas aku yang paling laju berbanding rumah sukan yang lain... Aku juga dapat mendengar jelas sorakan dari penonton
"IRFAN!!! GO GO! "
Tapi masih... Suara disekeliling aku rasanya tenggelam. Aku sampai ke garisan penamat... Mendapat tempat pertama... Tapi.. Aku rasa macam ada yang menarik aku... Dan semuanya
GELAP...
***
Bilik kesihatan.
Aku tersedar dari pingsan... Badan aku rasa lemas... Haus.. Dan pening.. Aku dengar pintu bilik ini dibuka perlahan...
"Kau memang gila kan? "-tanya Sufian... Walaupun dia marah.. Dia tetap tenang.
Aku masih... Hairan..
" aku buat apa ? "-tanya aku suara aku serak...kerana tekak aku sangat kering..
"Tangan kau "-Dia menuang air kedalam gelas.. Dia tahu aku haus.
Aku menarik lengan baju aku... Penuh balutan .. Luka.. Aku sendiri tak sedar yang tangan aku luka...
" dah tau? "-dia menghulurkan gelas air minum.
Aku mengangguk perlahan sebelum aku mengambil gelas yang berisi air tersebut... Aku meneguk air itu.. Haus aku hilang dengan sekali teguk...
" kau kenapa? "-tanya sufi lembut....
" aku tak tahu... 'Tadi aku rasa aku dalam laut'
Pastu gelap... "-aku jelaskan kan dengan Sangat Detail.."Kau... Tak nak pergi ke hospital kesihatan ke?"-dia memberi saran...
" aku sihat... Tak perlu ke hospital"-aku memberi alasan... Aku memang tak suka pergi k hospital... Bau ubat yang pahit itu. .
Suasana bilik itu menjadi sangat canggung... Aku tahu yang dia risau kat aku... Tapi aku..
Tak risau langsung...
***sorry kalau tak best***
YOU ARE READING
Takut
Mystery / Thriller"weh kau rasa kenapa pembunuh tu bunuh diorang"-tanya Alif yang masih melukis sesuatu. Irfan yang mendengar itu hanya mendiamkan diri kerana dia pun tak tahu apa apa...