BAB 1

9 1 0
                                    

"TITIII,TITIII " jam diatas meja kecilnya berbunyi menunjukan sudah pukul 6:00pagi .

Tengku elvia bangun dari tidur dan terus mencari getah rambutnya dan mengikat rambutnya yang panjang itu   lalu menutup jam itu.Dia terus melangkah mengambil tuala dan bergerak pergi ke bilik air .

■■■

setelah selesai mandi dan solat subuh elvia pergi ke almari untuk  mengambil  T-shirt lengan pendek  berserta jaket  warna putih  lalu disarung ketubuhnya ,dia menyarung seluar cargo berwarna coklat cair dan mengambil tudung shawl hitam. Tengku Elvia melilit tudung shawl itu dengan berhati - hati .

setelah selesai dia mengambil beg sandangnya lalu disandangkan dan dia bergerak pergi ke  meja solek  didalam biliknya dan memakai lipbalm  ,lip matte  .selepas itu dia menyemburkan performe YAYA AMPAYA ." emm oklah ni "kata  tengku elvia dihadapan cermin.

tiba -tiba iPhone 14 pro maxnya berdering minta diangkat apabila elvia mengambil dia melihat dipapan skrin nama yang menelefonnya iailah qaisara iaitu kawan baiknya .

Dia terus menekan simbol hijau "hello el kau kat mana "kata qaisara

" assalamualaikum cik qaisara saya ada di rumah ni kenapa ye"tanya elvia dengan nada mengusik .

Tengku Elvia mendengar qaisara mencebik "kau ni el aku tanya ni jawab lah,main -main pulak dia "kata qaisara geram dengan sahabatnya

ketawa  tengku  elvia meletus "nanti aku sampailah ,hah kau bagikan location  kat manakan ?"tanya  tengku  elvia

"dah nanti kau tengok lah  kat wasap"kata qaisara

"oklh bye qai jumpa kat sana tau  " 

" oklah bye,kau jangan  lambat  tau" kata qaisara

" ye insyaallah  aku tak lambat ,BYEE"  tengku elvia pun  meletakkan panggilan itu.

Tengku Elvia menuruni anak tangga satu persatu "good morning via " tegur tengku  ukasyar dan   Engku  Hafizzah sambil senyum kearah tengku  elvia "good morning mama papa " tengku  elvia menuju ke kerussi yang bersebelahan dengan abangnya iaitu Tengku Qarl Anaqi.

Tengku elvia mengambil pingannya lalu menceduk bihun kedalam pingan itu ." emm sedapnya bihun ni  tapi kenapa rasa dia lain dari  bihun yang selalu cik tipah masak eh ?"tanya  tengku elvia kepada dirinya sendiri  sempat didengari oleh Engku hafizzah "memanglah tak, dah bihun tu mama yang masak rasa mesti lah lain"

terkejut semua yang berada di meja makan itu kecuali papa " korang berdua ni dah kenapa   terkejut sangat " hairan Engku hafizzah dengan dua orang anaknya ini" memang kitaorang terkejut  mana pernah rasa air tangan mama" kata   tengku  elvia

" eii kamu ni via , apa pulak kamu tak pernah   rasa air tangan mamanya yang mama buat air tu bukan air tangan jugak ke "kata datin hafizzah manahan geram kerana bila anaknya bercakap seperti itu dia merasa dirinya tidak dapat menjadi ibu yang baik kerana tidak pernah masakkan makanan untuk ahli keluarganya .

Tengku elvia dapat melihat wajah  Engku hafizzah berubah menjadi sedih  dia sudah tidak senang duduk " err mama.. mama jangan lah sedih via minta  maaf kalau yang via cakap tadi bagi mama terasa  via takde niat pun nak bagi mama sedih " kata tengku elvia serba salah kerana merasakan mamanya jadi seperti ini kerana dia .

Engku hafizzah senyum nipis kearah elvia" hah dh habis ke drama sedihnya emm "kata tengku ukasyar  memandang  elvia dan datin Hafizzah  silih ganti  .

Tengku Elvia dan Engku Hafizzah  serentak  memandang datuk ukasyar  dengan  pandangan  yang tajam . Terletus ketawa tengku Qarl Anaqi  yang lama di tahannya . Engku hafizzah   pandang  kearah  anak sulungnya itu dengan  pandangan  yang sama seperti   tengku ukasyar  nampak tadi .makin kuat ketawa Qarl anaqi  sampai  terbatuk-batuk  kerana baginya muka mereka nampak kelakar .

Terima kasih  kepada  yang membaca .harap korang suka lah ye .

MY WIFE  MY FLOWER Where stories live. Discover now