Masa menunjukkan jam 2:30 pagi. Esqandar bangun dari perbaringannya. Dia duduk bersila diatas katil. Mata meliar mencari keberadaan telefon bimbitnya sendiri. Apabila Esqandar jumpa apa yang ingin dicarinya, dia berdiri dan mencapai baju-Tnya di atas lantai. Pintu biliknya dibuka dan kaki mengorak langkah kebilik Eiman.Tombol pintu dipulas. Matanya meliar ke ruangan dalam. "Eh pervert!" Eiman menutup badan tegapnya yang tanpa seutas benang itu dengan selimut duvet diatas katil. Esqandar hanya menjulinglan mata dan dia berjalan masuk ke dalam. Pintu bilik itu ditutup kembali.
Dia mengambil tempat di atas sofa sebelah Eiman. Dia merampas Nintendo Switch yang sudah disambung pada televisyen milik Eiman. "Bang, aku tengah main lah!" Selimut yang tadi menutup badan Eiman sudah hilang kemana. Kini Eiman cuba mencapai Nintendonya ditangan Esqandar. Esqandar cuba mengelak dan menjeling Eiman sekilas. Halah halah, semak laa.
"Isyy. Duduk diam, budak. Aku lempar kau kang." Automatik tubuh Eiman terdiam. Dia tahu, abangnya itu bukannya bergurau. Dia saja pernah dilempar ke atas sofa sampai sakit pinggang seminggu. Nasib baik la sofa rumahnya itu tak patah. Kalau tak, jenuh nak dengar mama membebel!
Selepas beberapa minit,
"Yes, menang!!" Jerit Esqandar apabila skrin televisyen memaparkan perkataan 'Victory'. Dengan pantas, Eiman menekup hidung serta bibir merah bak delima milik Esqandar. "Mama masuk bilik nanti karang, habis kau bang..." Katanya tidak terlalu kuat.
Sekali lagi, Esqandar memusingkan bebola matanya. Eiman yang melihat kelakuan abangnya itu membuat muka jijik. "Tercabur biji mata tu,
YOU ARE READING
Grayson Seth's : Ineffable Feeling
FanfictionBetween Grayson Seth and Esqandar Al-Rashid, which one will stick in your heart? Rules number one : Never believe what you read. Read on your own risk. Start : 8 September 2024