Kring kring kring
Dengar sahaja bunyi loceng wawa merasa terganggu tidur nya. Dengan mata tertutup dia cuba meraba meja lampu yang berada di sebelah katil nya. Tapi dia tak dapat capai pun talefon nya itu. Setelah give up dia terpaksa buka matanya dalam keadaan samar ii dia melihat cahaya talefon nya lalu dia capai terus tekan stop loceng. Hasrat nya yang ingin tidur balik terbantut kerana dia melihat jam telah pukul 7:40. Dia telah lambat bangun untuk bersiap ke sekolah.
"Alamak! Dah pukul 7:40. Dah lambat ni nak pergi sekolah dah lah first day sekolah untuk tahun ni. Aduu mesti kene tulis nama. Cepat cepat cepat" wawa terus bangun capai tualanya dan masuk bilik air mandi.
-SIAP MANDI-
wawa turun dari tangga dan melihat ke arah meja makan tiada makanan. Die teringat kenangan bersama ibu dan ayah nya sebelum mereka meninggal tahun lepas. Die melepaskan nafas berat dan berlalu keluar rumah kunci dan terus gerak menaiki motosikal nya itu.
POV NABILAH
"haih pelik first day sekolah pun lambat." Kata nabilah apabila melihat ramai murid beratur ingin tulis namanya di dalam buku kedatangan lambat.
"Biasa la tu.jalan sesak kot." Fazira saja kata begitu supaya nabilah tidak berpikir negetif. Nabilah ni die lemah lembut. Tapi dalam lemah lembut dia ada dark side nye jadi jangan main main.
"Alamak ade pengawas la. Kalau aku ikut belakang kantoi tak eh. Cuba je la" dengan langkah yang senyap wawa cuba melarikan diri nya daripada kene tulis nama. Dia lari ikut belakang kawasan sesak itu.
Sebaik sahaja kaki nya ingin melangkah untuk pecut dia terberhenti kerana ada seorang gadia cantik yang pakai spek. Tinggi dan berpakaian baju pengawas tegurnya. "Eherm. Nak pergi mana cik adik?" Tanya nabilah kepada wawa kerana die perasan yang wawa ni belum tulis nama.
"Mana ada pergi mana mana" jawap nye sahaja tak nak kasi kantoi.
"Yeke saya rasa awak belum tulis nama. Sekarang saya nak awak masuk barisan sekarang!!" Perkataan sekarang tu sahaja dia tekan kan. Kuat jugak ade jugak la 2 3 orang tengok ke arah kami.
"Adu dia ni. Nak lari pun tak boleh sebokk je" kaki wawa terus bergerak ke arah barisan sambil berngomel dengan diri nye sendiri. Dia tak perasan yang nabilah dari tadi perasan yang si wawa tengah maki dirinya.
"Kau ni nabilah. Sian dia cakap la elok elok. Cuak muka dia aku tengok HAHAHAHA" suara Fazira yang tiba tiba datang dari arah belakang nabilah terus pusing belakang ke arah fazira.
"Saje je nak kacau budak tu. Dah la lambat patu nak lari pulak. Eh Ira ade pengawas lain kan yang jaga. Jom teman aku g beli air patu kita naik kelas".
"Eh eh dia ni jom la. Tadi marah patu mood ok pulak. Tak paham aku" soal ira heran dengan kawan rapat nya itu.
"Jom la cepat"
Kaki ira terus laju menbototi ila yang sedang menuju ke arah koperasi.
--------------------------------------------------------------------------
Ni aq punya cerita pertama. Saja nak buat cerita ni. Cerita ni aq reka je cuma ade nama yang aku suka aku letak sini HAHAHAHA. Die last year tahun ni😭..x dpt nk knl lama dgn dia.
YOU ARE READING
MY HARSH PREFECT
Action(GxG) Cerita ni mengisahkan tentang seorang budak sekolah yang hyper active jatuh cinta dengan ketua pengawas yang garang tapi soft spoken. Macam macam moment happy dan tidak happy mereka lalui berama. Adakah merekah akan bersama buat selamanya? -me...