HAPPY BIRTHDAY DAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY DAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY DAY TO WAWA
HAPPY BIRTHDAY DAY TO YOU"YEY HAPPY BIRTHDAY SAYANG semoga anak mama jadi anak yang baik"
Aku selepas mendengar ucapan sempena birthday ku oleh mama aku terus datang memeluk mama dengan erat.
"Baik mama wawa janji jadi anak yang baik okey"
Aku memandang wajah mama dengan mata merah. Hehe baru lepas nangis biasalah.
Bang!!!!
Tiba tiba pintu rumah di tendang dari luar. Nampak sosok tubuh seorang lelaki yang baru balik dengan keadaan yang mabuk tapi masih sedar tapi ada seorang perempuan juga di belakangnya.
" Eh abang" mama menyapa papa yang baru balik sambil menarik tangan ku agar berdiri di belakangnya sebab takut papa pukul aku.
"Siapa dia ni bang??" Soal mama selepas melihat seorang gadis yang berdiri di belakang papa. Seksi orangnya.
"Tak payah sibuk. Bukan urusan kau sekarang aku balik aku nak tunjuk muka bakal madu kau tak lama lagi." Jawap papa sambil berjalan ke arah sofa diikuti dengan wanita itu.
"HAH!!! papa nak kawin ? Papa gila kerr?!!! Mama!! Adaa lagi la papa!!!" Jerit ku lepas dengar papa nak kawin lagi. Aku tak terima mama ku di duakan.
"Sayang why cakap macam tu dekat papa?"
" Maa! Papa nak kawin lain maa wawa tak setujuu paham tak mama. Tak ada yang boleh ganti tempat mama." Jawap ku dengan nada tinggi sedikit.
Papa yang dengar yang aku sedang jerit ke arah nye tarus rasa baran. "Kau kenapa ni. Ni bukan urusan kau la budak. Kau tahu apa je ?"
"Wawa tak izin kan papa kawin dengan penyondol ni?!!!" Marah aku sambil menunjuk jari ku ke arah perempuan yang sedang duduk dengan muka tidak bersalah.
"Jaga mulut kau wawa! " Aku merasa kebas di pipi kanan aku akibat di lempang kuat oleh papa.
"Abang!" Jerit mama risau sebab melihat anak perempuan nya di lempang oleh papa.
"IZAH ! Ajar anak kau ni cara hormat orang tua macam mana. Sebelum aku yang ajar dia lebih teruk lagi faham" tegas izzul dengan muka bengis. Perempuan yang berada di belakang papa hanya melihat sahaja tanpa rasa bersalah.
"Baik bang. Sayang sayang jangan macam ni. Dia papa kamu " rayu puan izah agar anaknya tidak melawan.
Wawa hanya diam sambil pegang pipi yang di tampar oleh ayahnya. Dan melihat mereka berjalan keluar dan meninggalkan rumah ini.
"Ouch sakit maa" rintih wawa kerana mamanya menuam ais di pipi nya yang lebam.
"Kenapa wawa buat macam tu wawa"
" Wawa tak suka apa papa buat dekat mama" jawap wawa tanya riak wajah di mukanya.
"Takkan mama diam je."
"Biar kan la papa. Kalau itu keputusan nya, mama okey sahaja." Aku pelik kenapa mama selalu sangat pertahan kan papa . Padahal papa dah banyak buat macam macam dekat mama.
"mama terlampau baik sampai orang pijak kepala mama la mama" jawap wawa lalu terus berlari ke arah biliknnya.5bulan kemudian
Mama melihat phone yang ada di tangan nya. Aku yang baru balik hairan sebab biasa mama akan sambut aku pulang dari sekolah. "MAMA orang dah balik" aku yang melihat mama tiba tiba menjatuhkan air mata. Aq terus bergerak untuk melangkah ke arahnya dan melihat ke arah screen phone nye. Dan yah aku lihat photo papa dengan perempuan tu sudah pun berkahwin.
YOU ARE READING
MY HARSH PREFECT
Action(GxG) Cerita ni mengisahkan tentang seorang budak sekolah yang hyper active jatuh cinta dengan ketua pengawas yang garang tapi soft spoken. Macam macam moment happy dan tidak happy mereka lalui berama. Adakah merekah akan bersama buat selamanya? -me...