6

154 7 0
                                    


"Eh ada siti la. Hai siti" tegur fazira sambil menutup pintu bilik pengawas itu.

"Hai kak ira." Jawap siti lalu pusing kepalanya ke arah nabilah.

"Saya gerak dulu la kak ilah"

"Eh dah tak ada apa apa nak tanya lagi ker" soal nabilah sambil membuat muka seolah seperti ingin menggurau dengan siti.

"Tak ada dah. Bye. Bye kak ira" lambai ke arah dua orang itu lalu melangkah keluar.

"Dia tanya apa tadi" soal fazira selepas siti keluar dari situ.

"Adalah nanti kau tahu sendiri hehe" jawap nabilah sambil mengangkat kedua kening nya.

Nabilah melihat ke arah fazira dan ternampak fazira pegang coklat. Setahunya fazira kurang gema dengan coklat ni.

"Aik sejak bila kau suka coklat ni " soal nabilah sambil mengemas kertas di atas meja.

"Eh ha ni aku nak bagi. Aku jumpa dekat rak kasut dekat depan" fazira hulur coklat itu ke arah nabilah. " Dekat sini dia tulis untuk nabilah tapi tak tahu lah dari siapa."

Nabilah mencapai coklat di atas tangan fazira dan melihat kertas yang ada di atas coklat itu.
"Siapa la yang bagi ni erm" tanya nabilah

"Entah lah. Aku pun tak tahu." Jawap fazira sambil menjungkit kedua bahu nye. "Btw tadi aku nampak wawa tadi rasa dari sini. Dia pun ada nak tanya soalan ker?"

"Eh tak ada lah mana ada die datang sini"  hairan sebab dari tadi memang siti je yang datang sini. Lain la kalau dia datang dia bagi....

"Ohh haaa aku tahu" jerit nabilah tiba tiba.

"Woi terkejut aku. Kau tahu apa" terkejut fazira sebab si nabilah jerit tiba tiba.

"Tak ada apa apa. Dah jom masuk kelas" mereka berjalan bersama menuju ke arah kelas mereka.

Waktu petang

Pov wawa

'ish tak mungkin la siti suka kat akak nabilah. Aduh kenapa aku jealous ni' borak aku sorang sorang.

Tiba - tiba

"HAH!! borak ngan sape tu" terjah seseorang membuat aku terkejut.

"Woi. Akak terkejut saya" jerit aku sambil pegang jantung kotkot lari ke jantung aku.

"Sorry ii akak tengok awak dari tadi borak sorang lepastu kenapa tak balik lagi ni? Dah pukul 2 dah" soal dia sambil duduk di bersebelahan aku.

"Tak ada saje ambil angin" jawap aku dengan muka seperti tiada perasaan.

"Kenapa ni. Ada problem ker?" Tanya sambil memandang ke arah aku.

Adu jangan lah pandang ii macam tu nanti aku senyum macam mana.

" Tak ada apa apa " jawap aku sepatah sepatah.

" Erm tadi ade orang bagi akak chocolate. Tapi tak tahu lah siapa. Awak tahu tak siapa yang bagi "

" Siti kot yang bagi " jawap aku lalu ingin bangun dan pergi.

" WAWA STOP "

pov nabilah

Kenapa tiba tiba dia sebut nama siti yang bagi padahal dia yang bagi. Aku tahu ni memang tulisan wawa.

"WAWA STOP"  setelah aku lihat tubuh wawa berhenti aku berjalan ke arah nya.

"Akak ada buat salah dengan awak ke? Kenapa awak layan akak macam akak ada buat salah"
Aku bertanya sebab pelik kenapa dia layan aku macam aku ada buat salah.

" Sorry akak saya tak nak kacau crush orang " jawap dia sambil masih membelakngkan aku.

'crush siapa pulak crush dengan aku' aku terus bergerak berdiri di hadapan nye yang tinggi sedikit je dari aku.

" Siapa yang crush dekat akak hah? Cuba cakap dengan akak " tanya ku dengan lembut.

" Siti " jawapnya sambil cuba lari kan mata dari bertembung dengan mata aku

" Siti?? "

" Saya dengar la akak. Tadi saya dengar die sebut ' ya saya suka '  tadi depan bilik pengawas" 

" Awak tak dengar sampai habis ni. Siti tanya pasal fazira. Akak tanya la dia dia suka dekat fazira ke sebab banyak soalan dia tanya pasal fazira then she say yes " jujur aku

Aku melihat wawa hanya diam tanpa balas apa apa. Aku tahu mesti dia sebersalah sebab dah pikir bukan bukan.

" Sorry akak " wawa bersuara sekian lama diam.

" Tak apa wawa akak tak marah pun " pujuk ku sambil memegang pipi nya sambil cubit cubit comell angattt.

" Aduh sakit lah ! " Marah nya. Hehe merah dah pipi.

" Tu la lain kali tanya dulu sebelum merajuk okey? "

" Erm "

" Jadi betul la ni awak yang bagi chocolate ni eh? " Aku nak kepastian betul tidak.

Wawa mengangguk " haah tanda terima kasih sebab tolong saya hari tu "

" Aa sweet la wawa ni " saja aku buat suara lembut sambil pegang pipi nya. HAHAHAH pipi dia merah lagi.

" Akak jangan la buat mcm tu "

" Akak gurau je sayang " alamak aku tercakap Sayang pulakk.

Pov wawa

What??!! Dia panggil aku sayang laaaaa
Arghh blushing nyeeee. Saya suka saya suka.

"Eem jom akak belanja makan nak?" Pelawa akak ilah dengan senyuman manis.

" Jom boleh je "

Lalu kami berjalan bersama menuju kedai makan berhampiran kawasan sekolah.

-bersambung-

_______________________________________________

Untung la ada orang panggil sayang. Kita tak ada pun erm majok🍂.

MY HARSH PREFECT Where stories live. Discover now