Tajusin kun kirjoitin tätä et unohdin yhen hahmon hahmo esittelystä mutta lisäsin hänet nyt sinne😭😂
Juniper
Maanantait on ihan sieltä ja syvältä. Vain psykopaatit tykkää niistä ja sekin johtuu varmaan siitä, että pääsee katsomaan toisten kärsimystä. Jos oisin tienny, että vielä lukiossakin olisi ollut kaheksan aamuja maanantaisin oisin mielummin menny sillan alle asumaan kuin kärsinyt tästä paskasta.
Kävelen pitkin Kalevankatua kohti Taivaarannan lukiota jatkaen surkean kohtaloni miettimistä, kun joku juoksee täyttä vauhtia kohti selkääni.
"Moiksu Juni! Eikö oo kiva aamu? Ihanan pirtsakka ja lämmin vaikka on jo syyskuu," Mimosa tervehtii pirtsakkaan tapaansa.
"Moi Mimosa, miten oot noin pirtsakka tähän aikaan? Eikö sua masenna," kysyn ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Miten joku voi olla noin hyväntuulinen puol kaheksalta aamulla?
"Voi rakas, etkö nähny Mariannen uusinta postausta instassa? Se pistää hymyn kenen tahansa huulille!" Mimosa vastaa vähän turhakin innokkaasti, jos minulta kysytään.
"Mmm... No mä näin sen, mutta eikö se ollu samanlainen kuin kaikki viisi miljoonaa edellistä kuvaa skeittilaudan kanssa? Hei, en valehtele nimittäin se oli superkuuma. En vain ole se joka on ihastunut siihen," vastaan vihjaten jonkun ilmiselvään ihastukseen.
"Skeittilaudat sattuu olemaan siistejä," Mimosa vastasi vältellen.
Vai niin, noh hyvä homo se on kaapissakin oleva homo. Jopa vaikka koko kaappikin olisi lasia.Saavuttuamme koululle tiemme eroavat, sillä Mimosan matka jatkuu pitkän matikan tunnille ja minun lyhyen matikan tunnille. Jippii, miten kivaa yms.
Asetun viimeiselle penkkiriville ikkunan viereen ja vedän läppärin esille. En kuitenkaan laske mitään, mutta aina voi yrittää olla tuottelias.
Kuuntelen opettajan höpinää ja pelaan tetristä, kunnes joku paukkoo oven auki ja kompastuu oven kynnykseen horjahtaen suoraan sisään luokkaan. Jestas en oo koskaan nähnyt kenenkään olevan noin kömpelö ennen ja naurun pidätteleminen vie kaikki voimat.
Poikaa ei kuitenkaan näytä hetkauttavan nolo sisääntulo vaan hän hymyilee ja tokaisee "sori myöhästyminen, olin hammaslääkärissä," jonka jälkeen hän menee ainoalle vapaalle paikalle suoraan etupenkkiin.
En ole koskaan tavannut noin hullunkurista ihmistä vaikka Mimosa meneekin aika lähelle hullunkurisuuden määritelmää. Pakko kyllä myöntää, että mysteeripoika on aika söpö silleen universaalilla tavalla.Lähden nopeasti suuntaamaan pois luokasta heti tunnin loputtua, mutta käytävässä tunnen jonkun laittavan käden olkapäälleni saadakseen huomioni. Mikä on kaikkien ongelma, kun on aina pakko hyökätä takaapäin?
Käännyn ympäri ja ensimmäiseksi nään urpon frendini Lukan hymyilevän naaman. Jonain kauniina päivänä mä vielä kiellän hymyilyn aamuisin, mutta hymyilen kuitenkin takaisin.
"Ihan epistä, et mä en päässy istuu sun vieree. Okei tulin just minuutti ennen ku tunti alko, mut silti! Kuka tulee koululle aiemmin?" Luka valittaa.
Nyt mua alkaa oikeesti hymyilyttämään Lukan turha valittaminen, mutta yhdyn kuitenkin hänen valituskuoroonsa kuinka epäreilua oli ettei hän päässyt istumaan kanssani. Jatkamme kävelyä kohti röökipaikkaa, jossa yleensä hengaa me pitkillä välkillä. Siellä ihan prinsessamme Mimosa jo irvistelee röökinhajulle Reno ja Jasmine polttaessa. Sytytän oman röökini, jolloin Luka toteaa "kohta teillä kolmella on mustat keuhkot, mutta mä ja Mimosa tullaan elää onnellisesti loppuelämämme!"
Reno nostaa kulmansa pystyyn muka yllättyneenä ja vastaa "tuossa kunnossa en menis sanomaan yhtään mitään, jos muistat mitä viime liikkatunnilla tapahtu?"
Luka menee salamannopeudella Renon luokse peittäen tämän suun kädellään huutaen "siitä ei puhuta, se oli vitun paskaa hommaa muutenkin!"
Jes, aina halusinki et kaikki lähellä olevat ihmiset katsoo meitä kuin kajahtaneita. En kyllä kiellä etteikö me vähän oltais.
"Tietääkö kukaan teistä muuten mitää siitä Gabriel tyypistä? Se siirty toisesta lukiosta tänne, koska kuulemma sen äiti sai paremman työn täältä Helsingistä. Ärsyttää kyllä et namuset vei sen meiä nenän eestä," Jasmine sanoo.
"Ensimmäiseksi namuset on maailman tyhmin nimi kaveriporukalle täynnä kauniita, itsekkäitä ja rikkaita penskoja, jotka luulee omistavansa maailman. Toiseksi kuka vittu on Gabriel?" Tuntuu tyhmältä kysyä, mutta ei muukaan auta. En oo koskaan kuullutkaan ja tuntuu, että tämä tulee olemaan relevanttia aihe jonkin aikaa.
"No se uus jätkä," Mimosa ja Reno lauleskelevat yhteen ääneen.
"Musta tuntuu, et tuon toistaminen ei auta Juni-parkaa yhtään. Mä puhuin siitä namupalasta, jolla on ruskeet hiukset ja silmät, loistava hymy sekä yliluonnollisen pirtee. Jos näit sen tänään niin sil tais olla musta huppari timanteilla ja vaaleet farkut?" Jasmine selventää.
Silloin tajuan, että mun frendit on koko ajan puhuneet samasta jätkästä kuka tuli myöhässä matikan tunnille ja kompastui. Milloin saan rauhan siitä jätkästä?
YOU ARE READING
Love me like you mean it
RomanceJos oisin tienny et päätyisin tähän tilanteeseen kaikista vitun ihmisistä just Gabriel Mäkilinnan kanssa nii oisin pysyny ihan helvetin kaukana siitä. -Jupiter Rakastuinko mä hulluun vai olinko mä se kuka oli ihan sekaisin? -Mimosa