bab 3

10 4 0
                                    

Aku mengendap-endap masuk ke kelas 5 accaunt 1. apabila melihat isi kelas kosong aku bersorak gembira.kaki mengorak langkah kemeja paling hujung yang berada di tepi tingkap.aku menyeluk kocek baju kurungku lalu mengeluarkan secarik kertas bersama coklat cocopie lalu aku letakkan di dalam beg berwarna biru pekat tersebut.

"baik aku keluar sekarang sebelum dia masuk kelas tengok aku ada dekat sini habis kantoi"

aku memusing badan kebelakang dan melangkah untuk keluar dari kelas tersebut.

BAHH!!!...Haaaaaaaau letak ape dalam beg fayad??"

siti bercekak pinggang di hadapan pintu kelas sambil memandang wajah irdina dengan seksama.

"aduhhh......minah ni pulak.....habislah aku dah lah dia ni mulut tak boleh simpan rahsia langsung.habislah nanti kalau dia bagi tahu fayad".

irdina tersenyum seperti kerang busuk.muka dikawal setenang mungkin supaya tidak kelihatan cemas.

aa.....aku tadi........aduuuu macam mana ya siti macam ni lah aku belanja kau kat kantin nak?? asalkan kau jangan bagi tahu fayad  aku letak sesuatu dalam beg dia.

siti seperti memikirkan sesuatu setelah itu dia mengangguk kepala tanda setuju.

cunn jomm!! kau nak makan apa cakap je aku belanja!!.

***
"makan-makan jangan segan-segan ye siti"

"fuhh nasib boleh dipujuk" desis dina didalam hati.

"wehh dina" siti memanggil irdina sambil tangan laju menyuap bihun sup didalam mulut.

irdina yang sedang meniup bihun sup yang masih panas itu mendongak memandang siti.

"apadia?"

"tadi masa aku nak masuk kelas aku lalu belakang taman...lepas tu terserempak dengan fayad." siti memulakan perbualan.

"wehh asal tak bagi tahu...kalau tak aku bagi kau duit je" irdina memuncungkan bibirnya beberapa senti.

"isy...kalau kau jumpa fayad pun kau jadi nyamuk je dina oii.fayad tadi ada dengan mia arlisa kemain romantis dorang kat taman tadi."

air di tepi di ambil dan diteguk lalu tangan mengambil seketul donat dan di sumbat kedalam mulut.fuhh nikmat bila lagi ada orang nak belanja??

"kau biar betol!!" irdina membulatkan matanya.

"yeee..." siti hanya membalas dengan malas tak akan dia nak tipu irdina pulakkan.

"tak boleh jadi ni aku kene su-.."

Pakk!!

secarik kertas dan coklat cocopai selamat mendarat di atas meja yang menempatkan siti dan irdina.tetapi siapa yang baling??

irdina mendongakkan kepalanya ingin melihat gerangan yang membaling surat dan coklat tersebut.namun dia terkedu apabila melihat muka dingin fayad.

"a-abang fayad...buat apa dekat sini??" irdina cuba basa basi walhal sekarang rasa gugup dihati takdapat dikawal.

"kau yang letak surat ni dalam beg aku??" dengan suara yang dingin dan pandangan yang tajam menikam anak mata irdina.

"ehhh...mana ada tak baik fitnah ustazah cakap dosa" irdina cuba menafikan.

"aduh siapa yang cakap kat fayad aku yang letak ni!! habislah aku aaaaa umi abi kak sarah tolong dina!!!"

"jangan main-main dengan aku dina sekarang kau bagi tahu aku betul ke kau yang letak surat dan coklat ni!!" perkataan main-main ditekan fayad pandangannya makin tajam menikam irdina yang sudah tertunduk.

ENCIK CRUSH I LOVE U!!Where stories live. Discover now