Nak dipendekkan cerita......
Selepas hampir dua tahun pembinaan akhirnya kesemua MECHA ini sudah lengkap dengan pelbagai kebolehan.
Ketika di whatsapp........
Haziq:Weh!Korang nak tengok tak robot MECHA yang aku dah design untuk korang ni mana tahu ada yang kurang mungkin?
Yang lain:Ha!Dah siap ke?
Haziq:Ya,dah lengkap dengan pelbagai kebolehan.
Yang lain:Wah kalau macam tu kami ke makmal kaulah.....
Di makmal Haziq.......
Yang lain:Wah ini ke robot MECHA yang kau dah reka ni???
Haziq:Yep,Banyak masa nak reka bentuk semua jenis MECHA ni.
Acap:Hah,apa kebolehan MECHA yang kau katakan tadi tu Haziq???
Fakhry:Haahlah,apa kebolehannya?
Haziq:Ok,mari aku tunjuk satu persatu.
Umai+Insyirah:Jom-jom,tak sabar ni.
Haziq:Ok,kita nak mulakan dengan MECHA siapa dulu???
Acap+Fakhry:Kitorang dululah.
Haziq:Ok jom.
Semua:Wah,gempak gila...
Haziq:Ok kita mulakan dengan MECHA Acap dulu.
Acap:Ha,apa kebolehan MECHA aku ni Haziq?
Haziq:Ha,MECHA kau ni adalah MECHA jenis serangan sebab ia yang mempunyai paling banyak senjata dari MECHA yang lain.
Acap:Alamak,banyak senjata!
Naim:Untunglah banyak senjata.
Haziq:Tenang itu hanya kelebihan je.Baik selepas ni kita ke MECHA si Fakhry pulak.
Fakhry:Yay..
Haziq:Ok disebabkan Fakhry adalah orang paling pantas antara kita aku buatkan untuk MECHA dia super speed.
Fakhry:Lah,takkan tu je macam ada yang kurang.
Haziq:Sabar aku tak habis cakap lagi.
Fakhry:Oh,maaf.
Haziq:Ok selain itu,MECHA kau ada keunikannya iaitu kuasa portal.
Fakhry:Wah itu baru gempak.
Iqbal:Kalau aku Haziq??
Haziq:Baik kalau kau pulak MECHA kau mempunyai kebolehan dalam mengendap ataupun aku panggil stealth mode sebab MECHA kau mahir untuk menyamar untuk mengganggu atau mendengar rancangan musuh.
Iqbal:Boleh tahan....
Perempuan:Asik lelaki je bila kumpulan perempuan pulak??
Haziq:Ok tenang-tenang.Ha,siapa MECHA dulu ni???
Insyirah+Umai:Kami!!!
Haziq:Baik jom kita tengok.
Haziq:Mula-mula MECHA si Umai dulu.Mecha dia ni ada kebolehan yang lain daripada lain.
Umai:Apa dia???
Haziq:MECHA kau ada kuasa telekinesis.
Umai:Apa?????
Haziq:Ya kuasa ni membolehkan pengguna melawan tanpa perlu mengeluarkan senjata.
Insyirah:Uish,gempak gila ni!!
Haziq:Sekarang MECHA kau pulak Syirah tapi jangan marah kalau macam tak berapa hebat sangat.
Insyirah:Aku ok je.
Haziq:Ok,MECHA kau ni boleh buat bayangan ataupun clone sesiapa sahaja yang kau nak dan tak kesah berapa jumlahnya selagi kau mampu kawal clone kau tu.
Insyirah:Alamak!!! seronok jugak kalau macam tu.
Haziq:Ya memang pun....
Haziq:Ok sekarang tinggal MECHA Ummi dan Aul sahaja lagi.Yang lain aku belum sempat nak buatkan untuk korang tapi aku ada tugas khas yang korang boleh lakukan.
Naim+Wafiq+Fakhrul:Hmmmm......takpe kami ok je.
Haziq:Ok,MECHA Ummi ni pulak mempunyai kebolehan dalam tenaga sebab MECHA Ummi mempunyai tenaga yang tidak terbatas yang boleh digunakan untuk bantu MECHA yang lain kalau kehabisan tenaga.
Ummi:oh,paham.Jadi Ummi ni macam pembantulah kan.
Haziq:Yep,tepat sekali.
Haziq;Ok,yang terakhir Auliana....
Aul:Dah lama tunggu ni.
Haziq:hehe jangan marah, apa-apapun MECHA kau ni mempunyai kebolehan yang agak terlarang sebenarnya.
Aul:Kebolehan apa tu.
Haziq:Kebolehan mengawal minda.
Semua:alamak,maksudnya Aul boleh kawal sesiapa sahajalah macam tu.
Haziq:Sebenarnya,iya.
Semua:Oh paham.Eh tapi diorang punya MECHA dah habis tapi kau tak terangkan kau punya lagi Haziq........
Haziq:Oh,haahlah aku lupa pulak.Ok aku punya tak sehebat korang tapi bolehlah merah aku ni adalah MECHA yang paling tinggi daya tahannya. Selain tu,mecha ni jugak tinggi refleksnya dan paling kuat serta MECHA aku je yang boleh buta reactor sebagai senjata laser.
Semua:Banyaknya kau punya....
Haziq:Tapi tak sehebat korang.
Fakhry:apa kata kita satu lawan satu saja nak tengok perbandingan antara MECHA???
Haziq:Aku ok je tapi kita pakai dalam VR jelah eh takut rosak teruk pulak MECHA nanti yang lain macam mana.
Yang lain:Kami ok je.
Bersambung..............................
YOU ARE READING
THE MECHA STORY
Acciónmengisahkan perjalanan seorang profesor yang ingin menghasilkan sebuah robot untuk kebaikan namun impiannya tak seperti apa yang dia impikan.