ZP: 5

438 24 16
                                    

Setelah 6 hari dia tidak sedarkan diri, Fayha terjaga dari 'lena' nya itu. Perlahan-lahan kelopak matanya di buka untuk memandang sekeliling. Pandangannya jatuh kepada abangnya yang tertidur di sofa. Dia gagahkan dirinya untuk bangun dan menuju ke abangnya. Di usap perlahan kepala abangnya.

Faqri tersedar dari lena apabila terasa ada orang mengusap kepalanya. Matanya membulat melihat adiknya. Dia terus duduk dan membawa adiknya ke dalam pelukkan. Tanpa sedar, setitis cecair jernih jatuh dari matanya. Dia rindu perasaan ini. Hangat. Terima kasih Ya Allah.

"Ayy! apa nangis-nangis ni? kata askar? Waduhh!" Pecah tawa Fayha di akhir kata. Dia sedang cuba memujuk abangnya. Dia tak suka abangnya nangis. Abang kena kuat! Tawa Faqri pun turut terpecah juga. Dia menjentik kepala adiknya. "Pale hotak kau!" Fayha hanya gelak mendengar gurauan abangnya. Tiba-tiba riak wajah Faqri berubah mendung.

"Actually..I have something to say. Minggu depan kau akan tunang dengan Ziyad." Dia tidak tahu apa reaksi adiknya. Semoga Fayha terima ajelah.
Bersinar-sinar mata Fayha mendengar.

"Serius lah! Ziyad okay je ke?" Fayha mengangkat kening. takut lah pulak kalau Ziyad tak selesa. Faqri hanya mengangguk sebagai jawapan. Yayy! kahwin dengan crush wo!



1 minggu kemudian...

Hari ini adalah hari paling bahagia buat Fayha. Akhirnya dia akan bertunang dengan Ziyad. Dia melihat dirinya di cermin. Wajahnya yang di solek hanya sedikit untuk menaikkan seri wajahnya, baju kurung lilac yang cantik tersarung di badan dan digayakan bersama bawal berwarna lilac juga. Hatinya berdebar apabila melihat dari tingkap yang keluarga Ziyad sudah sampai.

Ziyad yang sedang duduk bersama keluarga dia dan Faqri itu terasa gementar. Tak sangka dia akan bertunang dengan adik kawan baiknya sendiri. Berkali-kali dia melakukan solat istikharah. Dia berdoa kepada Allah jika Fayha bukan miliknya maka jauhkan lah. Namun, dia akan bertunang dengan Fayha hari ini. Dengan itu, dia yakin Fayha adalah yang terbaik buatnya.

Setelah selesai, Fayha keluar dari biliknya untuk sesi sarung cincin. Mata Ziyad melekat pada Fayha. Damn, she's extra gorgeous today. Tersipu-sipu Fayha apabila perasan akan Ziyad yang memandangnya. Fayha melabuhkan punggung di atas pelamin kecil bersama Puan Khadijah. Puan Khadijah menyarungkan cincin di jari Fayha. Selepas itu, mereka ada kan sesi tangkap gambar.

Setelah majlis sudah berakhir dan orang lain sudah balik. Fayha duduk di atas bangku di halaman luar rumah, mengambil udara malam yang dingin tetapi menenangkan itu. Dia suka. Fayha yang perasan akan Ziyad yang memandangnya dari pintu itu melemparkan senyuman manis. Auch, malu titew!

Ziyad pula yang sedang menahan senyuman akibat senyuman manis Fayha tadi. Stay still heart. Dia mengatur langkah dan melabuhkan punggung di sebelah Fayha. Tetapi masih mengekalkan jarak yang halal.

"Thank you for the ring. Cantik sangat!" Jelas wajah ceria di pancarkan. Sungguh dia bahagia hari ini. Ziyad hanya mengangguk.

"Boleh aku tanya something, flower?" Ziyad cakap dengan perlahan.

Fayha agak terkejut dengan panggilan Ziyad namun dia cuba mengatur balik nafasnya. "Apa dia?"

"Faqri ada kata yang kau ada kisah silam dan takut dengan lelaki. May i ask why and kenapa kau tak takut dengan aku?" Tanya Ziyad teragak-agak. Dia tidak mahu memaksa tetapi terlalu besar rasa ingin tahu dia.

Fayha terdiam seketika dengan pertanyaan Ziyad. Akhirnya, dia bersuara.

"Yes, saya ada kisah silam but I will tell you after we get married. So marry me faster." Tawa Fayha pecah di hujung kata. Sama juga dengan Ziyad.

"Kenapa saya tak takut awak? Sebab awak ibarat angin malam. Cold but comforting. I like" Jawap Fayha jujur dari sudut hatinya. Ziyad yang mendengar hanya mengangguk. Dia memandang jam di tangan. Sudah menunjukkan pukul 8:50 malam.

"Dah lambat ni. Aku nak balik dah. I'll call you later, flower. Assalammualaikum." Ziyad bangun dari bangku itu dan memasuki rumah. Dia mengatur langkah ke sofa lalu mengetuk kepala Faqri yang sedang menonton perlawanan bola di televisyion.

"Kuajo eh kau, ketuk kepala bakal abang ipar!" Faqri mencabut seliparnya dan di baling ke muka Ziyad. Namun Ziyad lebih pantas mengelak. Terpecah tawa mereka berdua.

"Aku gerak lu, pape roger. Assalammualaikum." Ziyad melangkah memasuki kereta dan melucur di jalan raya. Rindu lah dekat flower. I miss her huwaa! Desis hati Ziyad. Laju di gelengkan kepala cuba menghapuskan perasaan itu. Parah kau ni Ziyad. Hadehh.







Haa! Ziyad dah nak kahwin. Teman sekalian bila lagi? HAHAHAHAHA GURAU OKAYY! *takut kena marah eheks*

Ziyad's Priority (OG)Where stories live. Discover now