13

300 17 0
                                    

Op het bureau worden ze naar een verhoorkamer gebracht, we gaan als eerste met evelien praten. Als wolfs en ik zitten vraagt ze meteen waarom ze mee moest. 'Volgens mij weet jij heel goed waarom je mee moest' antwoord wolfs. 'Waarom ben je veggelopen van huis?' vraag ik. 'Gewoon' 'zoiets doe je niet gewoon'. Ze kijkt naar beneden. 'Waarom?' herhaalt wolfs mijn vraag. 'Mag ik gaan?' wil ze nog steeds geen antwoord geven. 'Nee, als je ons antwoord hebt gegeven' antwoord wolfs. 'Ik had ruzie met m'n ouders' 'dus dan loop je weg?' ze knikt 'waarover had je ruzie?' vond wolfs de informatie niet genoeg. 'Me vriendje' wolfs knikt 'blijf je dan ook maar gelijk de 2 dagen weg?' ze knikt. 'Oke, blijf de volgende keer niet 2 dagen weg' 'mag ik gaan?' ik knik en vertel dat haar vader bij de balie wacht. Ze loopt met mij mee terwijl wolfs haar vriendje verhoort. Als er bij de balie zijn vraagt ze nog of haar vriendje ook naar huis mag, daar weet ik geen antwoord op en ze vertrekt zonder op haar vader te wachten, die haar raar na kijkt, mij gedag zegt en er dan achter aan gaat.

Ook wolfs is na een paar minuten weer terug van het verhoor. De jongen heeft z'n excusies aangeboden en een waarschuwing gehad.
'Ik ga naar huis' zeg ik terwijl ik opsta en me jas pak. Wolfs kijkt op z'n horloge en zegt dat die zo komt.

Thuis trek ik me hardloop kleding aan. Als ik weg wil gaan komt wolfs net aan met een tas vol boodschappen ik vertel hem dat ik chinees bestel maar hij staat erop dat ie kookt, ik laat het maat en vertrek.
Na het hardlopen douche ik me snel en ga dan aan tafel zitten, het eten was nog best lekker. Na het eten help ik afruimen en vertrek dan naar boven.

Ontvlucht (flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu