20

297 13 0
                                    

De volgende ochtend kleed ik me aan en bind me haar in een staart. Beneden eet ik wat en smeer brood voor tussendoor. Daarna vertrek ik naar het bureau. Wolfs had nog wat poginge gedaan om de rest ook teweten te komen, maar ik had niks gezegd alleen een 'goeiemorgen'.
Op het bureau konden we meteen de vader verhoren. Dit keer krijgen we wel wat zinnigs tehoren en bevestigt het verhaal van rik. Als we klaar zijn gaan we verslag doen bij mechels. Die besluit hem naar een afkick kliniek te sturen of die het leuk vind of niet. Wij gaan langs evelien en rik.
In het ziekenhuis aangekomen vragen we aan de balie waar we moeten zijn. Al snel hebben we haar kamer gevonden. Evelien en rik zijn druk ingesprek als we binnen komen. 'Goeidedag' zeg ik 'hey' 'hoe gaat het?' 'wel goed, mag vanmiddag naar huis' vertelt evelien enthousiast. 'Dat is goed nieuws, we hebben je vader ook gesproken' 'en?' vraagt rik. 'Hij heeft jouw verhaal bevestigt en we hebben overlegt met onze baas en die stuurt hem naar een afkickkliniek' evelien en rik lijken behoorlijk opgelucht. 'Kan jij bij rik blijven' vraagt wolfs, die aldie tijd achter me heeft gestaan. 'Tuurlijk geen probleem' we zeggen evelien en rik gedag en gaan dan weer terug naar het bureau.
De rest van de dag hebben we niet echt iets te doen.
Na een lange middag met rapporte bijwerken mogen we eindelijk naar huis.
Thuis kookt wolfs zoals gewoonlijk en zit ik aan de keukentafel. Ik denk na over het gesprek van gisteravond, ik zit zover ingedachten dat ik niet eens door heb als het eten klaar is en wolfs al aan het opscheppen is. 'Eva, waar zat je met je gedachten?' 'nergens' zeg ik, wolfs kijkt me ongeloofwaardig aan maar laat het. Tijdens het eten kan ik het gesprek nog steeds niet loslaten, blijkbaar heeft wolfs door dat ik ergens mee zit en begint met vragen stellen. 'Het gesprek van gisteravond' wolfs kijkt aan 'hoezo daaraan?' 'gewoon het laaste wat je vroeg, ik kan het niet loslaten' nu kijkt wolfs me nog raarder aan dan net 'ik vroeg?' 'ja weet je het niet meer?' wolfs denkt na, na een paar minuten vraagt wolfs of het de vraag met de boodschap of ik meer moest weten wat je dward zit?' ik knik. 'Waarom aan die vraag want jou antwoord was duidelijk genoeg' ik knik 'weet ik maar heb me bedacht, misschien is het beter als je het weet stel je ook niet zoveel vragen' wolfs lacht. 'Vertel het alleen als jij je er prettig bij voelt' zegt nu wel wat serieuser. Ik knik en eet verder.

Ontvlucht (flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu