Hoofdstuk 1

6 1 0
                                    

Soraya kijkt naar het plafond. Ze weet dat ze haar bed uit moet maar ze heeft geen zin. Het is maandag ochtend en dat betekend dat ze gelijk om half negen wiskunde heeft, op zich vind ze wiskunde niet zo erg ze is er zelfs redelijk goed in, maar slapen is ook heel aantrekkelijk. "Raya, je gaat te laat komen!" roept haar moeder, met een zucht gaat ze dan toch maar haar bed uit. Het volgende probleem; wat gaat ze aan doen. Uiteindelijk gaat Soraya dan toch maar voor een simpele spijkerbroek met een zwarte trui, gewoon iets onopvallends. Ze graait haar telefoon van haar nachtkastje en haar schooltas van haar bureaustoel. Beneden aan gekomen pakt ze haar broodtrommel en gooit die in haar tas.

"Soraya" zegt haar moeder "ik moet tot laat werken vanavond kun jij eten koken voor je zusje en jou?" Soraya die net een hap van haar broodje neemt knikt, haar moeder geeft haar een kus op haar voorhoofd en zwaait nog een keer een gaat dan naar haar werk. Soraya kijkt op de klok. "shit" ze heeft nog 5 minuten voor haar beste vriendin Kate voor de deur staat. Snel eet ze de laatste hap op en trekt haar schoenen aan. Wel of geen jas? Er klinkt getoeter van een auto, dat zal Kate zijn, snel pakt Soraya toch wel een jas mee.

"Joehoe Raya" een mooie blondine hangt uit het autoraam enthousiast te zwaaien. Soraya kan best jaloers zijn op Kate, Kate heeft prachtig blond haar en stralende blauwe ogen. Terwijl ze zelf haar haar maar saai bruin vind en haar groene ogen zijn ook lang zo mooi niet. Kate en Soraya kennen elkaar al sinds ze klein zijn, op de speelzaal heeft Soraya een jongetje dat Kate pestte weggeduwd en sinds dien zijn ze best vriendinnen en zijn ze onafscheidelijk. Niet voor niks vraagt de docent altijd aan de een waar de ander is als ze niet samen zijn.

Soraya stapt in de auto bij Kate die gelijk begint te kletsen over wat ze gisteren allemaal heeft gedaan, Soraya luistert maar half terwijl ze naar buiten staart. Na 10 minuten zijn ze op school, zelfs als ze uitstappen blijft Kate doorkletsen over het bezoek aan haar oma die in een verzorgingstehuis woont waar altijd wel wat gebeurd.

Ze lopen het wiskunde lokaal in en lopen naar een vaste plekje link achterin het lokaal, Soraya legt haar boeken vast op tafel en haar etui. Pas als Meneer van Eijkeren voor hun staat stop Kate met praten. "goede morgen meiden, Soraya ik zie dat je alles alweer netjes klaar hebt liggen. Kate." Zegt Meneer van Eijkeren "goedemorgen Meneer, wat staat die blouse u goed zeg en die stropdas kleurt zo mooi bij uw ogen" kletst Kate, Soraya begint te grinniken. Dit gebeurt altijd als Kate haar huiswerk niet heeft gemaakt, en ook Meneer van Eijkeren laat een lachje zien. "je hebt je huiswerk niet gemaakt of wel soms Kate" lacht hij. "uhh nope, maar omdat we uw favoriete leerlingen zijn laat u het gaan?" en Kate zet haar grootste glimlach op terwijl Soraya in de lach schiet, hoofdschuddend loopt Meneer van Eijkeren weer naar zijn bureau en langzaam komt ook de rest van de klas binnen, tegelijk met de bel sprint iemand de klas binnen.

"zo Meneer Hastings, u bent precies optijd"



hee,

wat leuk dat je het eerste hoofdstuk leest.

het is nog niet zo'n lang hoofdstuk maar ik hoop dat ik straks ook wat langere hoofdstukken op papier krijg

als je tips hebt dan mag dat altijd en vergeet niet om op dat sterretje te drukken als je het leuk vond!

love,

Jessica

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 23 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

opposites attractWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu