"KHAYREENA AYSHARA!"
"OI MAK KAU!"
Melatah makk! Aduh si Zaf ni dah kenapa panggil macamtu! Panggil elok elok boleh kan? Office nya sebelah office aku je ni ha!
Aku terus bangun pergi ke pintu yang menyambung office aku dan office Zaf. Ya , Zaf. Asy Zafrean. Sebab aku dah jadi PA dia sekarang jadi office aku memang sebelah dengan office dia. Memang susah lah aku nak curi tulang lepasni!
"Ya saya?"
Zafrean tengok aku tak puas hati. Ah kau ingat sikit kau baru je masuk sini takpayah tengok aku ganash sangat! Ceh padahal aku pun baru masuk!
"Kerja yang saya suruh awak buat tadi? Dah siap?"
Alamak dia pergi tanya pasal tu! Memang taklah aku nak siapkan. Dia bagi tadi , lepastu nak kena hantar dekat pihak atasan minggu depan. Lama lagi. Rilek lu!
"Ala belum lagi lah. Nanti nanti lah saya buat. Kena hantar minggu depan kan? Bos jangan kabut kabut. Tak elok !"
Amboi santai nya kau jawab. Ni bukan Caca tau ingat sikit!
"Dont call me bos. Call me Zaf."
"Tak, sekarang ni kenapa awak tak buat lagi kerja tu? Itu document penting tau. Awak jangan macam macam , Ayshara."
Eleh nak marah kita. Rilek ah.
"Ala Zaf! Kerja tu pihak atasan nak minggu depan kan? Hari ahad. Ada lagi tujuh hari. Kan saya dah kata jangan kabut! Eish!"
Ha mula dah perangai menjawab aku. Aku memang . Ada je benda nak menjawab. Ala tapi bukan salah aku . Aku nak pertahankan diri aku je!
"Memanglah hantar minggu depan tapi yakin ke awak tu boleh siapkan dalam masa tujuh hari tu?! Entah entah sampai hari sabtu tak siap kerja nya kalau buat last minit!"
Amboi dia pandang rendah eh kat aku?! Ingat dia bos aku takut ke hah?!
"Eh Zaf pandang rendah eh kat saya! Saya ni laju tau kalau buat kerja . Jangan main main!"
Aku jawab dengan baran. Baran sangat dah ni!
Zaf dah tengok aku macam nak cari gaduh. Ha jomlah gaduh sini! Baru kau tahu siapa Khayreena Ayshara !
"Budak ni , baru masuk dah banyak mulut!"
"Eh biarlah! Kita ada mulut sebab tu kita cakap.Awak tu tak ada mulut ke sampai nak complain?!"
Ayok! Pergaduhan antara Khayreena Ayshara dan Asy Zafrean! Siapa yang akan memenangi perlawanan ini? Mestilah aku!
Zafrean dah menunjukkan riak stress. Ha padan muka kau!
"Keluar, Ayshara."
Aku tak berganjak. Masih nak cabar. Walaupun dah kecut sebenarnya.
"I said get out!"
Aku terus lari keluar. Fuhh kecut mak!
Aku melirik ke arah jam tangan yang aku pakai . Dah masuk waktu lunch! Tiba masa untuk makan dekat restoran Kak Wati! Yay!
"Bella , Kak Wati mana?" Pelik jugak tak nampak Kak Wati kira duit dekat meja hujung tu.
Bella, pekerja Kak Wati menjawab ,"Ada kat dalam. Tengah solat. Nanti keluar lah tu."
Aku mengangguk tanda faham. Rindu Kak Wati!
Aku bergerak untuk mengambil nasi. Lepas cedok nasi ke dalam pinggan, aku usya usya lauk yang tinggal. Ceh usya usya last last ayam masak lemak cili api menjadi pilihan!
YOU ARE READING
Forever Mine
Romance"let me be your man , and i'll take care of you" Khayreena Ayshara x Asy Zafrean "can i trust you?" "trust me , and i'll love you forever"