"hai... Nickname aku Iz nama panjang aku Aziz Nikie tak tau lah KNP mak aku bagi nama aku MCM tuah... Aku student lama kat College Star tu aku masuk lepas aku habis SMP... Aku dapat cerita yg ada student baru...budak KL yelah aku ni kan budak JB yang pindah ke Selangor kalau bukan Sebb bapak aku kerja kat sini... tinggi aku 180... umur aku 20 thun...aku ada abang tapi dia duduk kat negeri sembilan manakala mak bapak aku...hmm dah tenang kat atas... Diorg accident... Btw umur abang aku 25 tahun...dia kerja...so masa aku 7 tahun aku duduk lah kat rumah makcik pakcik aku kat Selangor ni...sejak umur aku beranjak 17 tahun abang aku si Rif atau nama sebenarnya Arif Nikie ni dah berkerja dah dapat duit lebih dia belikan aku rumah sendiri... kitorang duduk berdua...bila abang aku dapat tawaran berkerja kat negeri sembilan dan lepas je dia pindah negeri aku pun duduk lah berseorangan...haish"
Aziz~6:30am
Jam berbunyi dan telah di matikan oleh Iz yang baru sahaja bangun... Iz bangun dari tempat nya dan bergerak masuk ke dalam tandas... membuka baju apa semua dan terus membuka air untuk die mandi...
Lepas sahaja Iz mandi dan memakai pakaian...tak lama kemudian dia mendapat kan mesej dari kawanya iaitu Aish, Zul dan Fahmie... Nama panjang mereka Aish Mikhail, Zulkifli Anan dan Fahmie Rizal...
Mesej:
Oi lama lagi ke... kitorang kat luar ni dah lama dah cepat lah
*AishTahnye lambat macam siput
*ZulCepat lahhh
*FahmieIsh sabar lah... Korg ni...
*Iz...
"Haish diorang ni kan memang X reti sabar...lepas je aku balas aku terus turun ke bawah dan pergi ke pintu keluar dan aku pun keluar dan terlihat lah sebuah kereta yang berjenama honda iaitu kereta kawan aku iaitu Aish..."
Aziz~Zul: oi cepat lah...kang terlepas kelas X pasal2 duduk kat tgh padang...
Fahmie: tahu ye cepat lah...
Iz: Ish YELAH2 sabar lah...Ish korg ni...
"Aku pun apalagi masuk lah dalam kete sebelum kena ceramah panjang panjang dengan member aku..."
Aziz~Iz pun masuk lah dalam kereta... lepas sahaja dia masuk kereta tersebut pun bergerak lah menuju ke tempat tujuan... Dalam beberapa menit kemudian diorang un sampai lah ke tempat tujuan mereka...mereka pun keluar lah dari kenderaan yang dinaiki mereka...
Aish: nasib baik belum pukul 8...
Iz: masalah nya ni baru pukul 7 pagi...
Zul: xpe lah yg penting cepat...
Fahmie: DH DH jom kita gi kantin beli makanan...
Aish: stuju... Jom!!
"Haish penat kadang melayan 2 org budak ni...kadang tuah DH macam jaga setan je...nasib baik Zul ni normal penat2..."
Aziz~Mereka pun pergi lah ke kantin untuk membeli makanan untuk alas perut sebelum class berlangsung...
Aish: eh korg dengar X ada student baru dari KL...budak KL tau... Dari kolej CB X silap aku nama dia...
Zul: aku tau tapi aku X tau nama dia sape...
Fahmie: aku dengar nama dia Afiq...Afiq apa tah...
Iz: hmm budak KL...mesti sombong an...aku je budak JB bukan KL atau Selangor...
Aish: alah relex lah...aku ni je pun budak Melaka relex...
Fahmie: Halah...SORG JB sorg Melaka... Aku tau aku NGN Zul budak Selangor... Hmp!
Zul: eh Iz...
Iz: apa die...
Zul: TGOK tuah...
"Tetiba Zul ni tunjuk ke arah seseorang...aku pun pandang lah upanya dia tunjuk ke arah Zura... Hmmm seseorang yang aku cintai dan sayangi... Dia ni pulak anak kawan arwah mak aku... Mak dia selalu jenguk aku selepas kepergian mak bapak aku... Sejak dari hari pertama aku di perkenalkan oleh mak dia first time jumpa dia hati aku terus suka kat dia... Dia ni orang nye penyayang baik hati... Azura Raihana..."
Aziz~Aish: peh pujaan hati sape lah tuah...
Iz: Ish diam lah kau ni aku terajang juga kau nnt...
"Memang kepala babi lah si Fahmie ni ada pergi panggil si Zura tuah..."
Aziz~Fahmie: Zura!!!
Iz: oi...
"Apa lagi Zura pun pandang lah ke arah kitorg semua...peh memalukan dia punya jerit tuah semua org TGOK ke arah kitorg... memang babi lah... Urat malu si Fahmie ni dah putus ke apa ha?! Jahanam memalukan..."
Aziz~Zura: ha...hai!!
"Zura pun datang mendekati meja kitorang sambil bawa kawanya iaitu Alea atau Lea lah gitu..."
Aziz~Fahmie: hai...kau buat apa kat sini?
Zura: XDE buat apa...just saje beli makanan NGN Lea...btw hai Zul Aish dan Iz...
Aish: hai...
Zul: hai...oi Iz balas lah pujaan kau kan tuah...
Iz: uhm... Hai...
Zura: btw kau Iz... Macam mana ok tak?
Iz: ok je KNP?
Zura: yelah sejak abang kau pindah ke negeri sembilan kau kan tinggal SORG...
Iz: aku ok je...xde apa2...
Zura: ok lah klau macam tuh aku gerak pergi kelas dulu... Ada kerja sikit nak kena buat sebelum class start jumpa nnt...
Zura pun pergi lah meninggal geng si Iz ni...
Zul: peh Caring Gile...
Aish: peh smart dow...
Fahmie: blushing ah tuh...
Iz: Ish diam lah...DH lah jom kita masuk kelas...
Aish: masuk kelas nak buat apa ke nak ngurat orang...
Iz: ey diam lah kau aku tampo kau baru tau...
Zul: DH lah jom enter the class aku ada kerja X siap...
Diorang pun masuk lah ke dalam kelas dan menyiapkan tugasan yg telah di beri oleh cg aliya hari tuh lepas...
Beberapa menit kemudian cg Aliya pun masuk dan class pun start...
"Peh 30 minit pun berlalu tetiba ada seorang student yang masuk dalam kelas...lepas je budak tuah masuk dan memperkenalkan dirinya...budak tuah nama dia Afiq Zayn dan merupakan student baru yg di bicarakan oleh student2 dalam kelas aku ni... nickname dia Fiq... Singkat... Budak KL...hmm... Lepastu cg Aliya pun suruh lah si mamat Fiq ni duduk lah mana2...aku ingatkan dia duduk kat tempat lain lah upanya si mamat ni duduk sebelah Zura... Peh berangin aku ni mat yg duduk belakang diorang ni... Lepas je mamat tuah duduk bersebelah Zura dan sebelah nya ada 2 budak lelaki ni...nama dia xsilap Ray dan Zen...lepas je diaorg berborak kosong tetiba si Mamat poyo ni terpandang ke arah Belah kiri dia yg merupakan tempat duduk Zura... diorang saling tatapan mat...peh sakit
Nya hati TGOK... Lepastu diorg pun mula lah conversation diaorg tuah... Aku X dapat dengar sangat... beberapa menit kemudian diaorg pun stop conversation diaorg dan fokus ke depan... Angin betul aku ni tapi kena sabar"
Aziz~Continued...
YOU ARE READING
SHE? MINE?
Teen Fictioncerita ini mengisahkan tentang 2 budak lelaki yang telah jatuh cinta dengan perempuan yang sama... mereka berdua berebut untuk mendapatkan wanita tersebut tapi takdir berkata lain... apakah mereka berdua akan berbaikan atau lebih dari itu? Kandung:...