POV Mal
Mijn wekker gaat. Ik heb hem gezet, omdat ik mijn moeder iets te zeggen heeft. Daar moeten Carlos, Jay en Evie ook bij zijn. Mijn moeder is Maleficent. De boze fee uit Doornroosje. Ik moet haar later op volgen. Ik maak mijn ontbijt en ga dan naar de markt waar we moeten zijn. Als ik daar ben zie ik Evie, Carlos en Jay al staan. Ik ga er ook bij staan. Ik ken Evie goed, want ze is een vriendin. Carlos en Jay ken ik niet zo goed. Ik ken alleen hun ouders. Cruella de Vil van de 101 Dalmatiërs is de moeder van Carlos, Jaffar van Aladin is de vader van Jay en De boze Koningin van Sneeuwwitje is de moeder van Evie. ,, Weet jij waarom wij hier moeten zijn." vraagt Evie gelijk als ik er bij sta. ,, Nee waarom zou ik dat moeten weten." zeg ik.,, Mijn moeder zegt bijna nooit iets waar ik van af moet weten." Dan schuift een donkere wolk over de markt. We zien alle mensen aan de kant gaan. En daar zijn ze dan onze ouders. ,, Wij hebben een mededeling voor jullie." zegt mijn moeder en ze geeft ons aan ieder van ons een brief met een rare zegel.,, Jullie zijn alle 4 gekozen om naar een andere school te mogen. In een andere dimensie zelfs. De Boze Koningin en ik weten hoe jullie daar kunnen komen. Jullie gaan studeren op Zweinstein wij hebben daar op gezeten. Het is een school voor heksen en tovenaars. We gaan over een paar weken naar de andere wereld. Om jullie schoolspullen te halen." vult ze aan. ,, Maar hoe komen we daar dan?" vraagt Carlos.,, Dat zie je dan wel." zegt mijn moeder. Dit is voor het eerst dat mijn moeder eigenlijk aardig doet. Waarschijnlijk omdat deze school kan helpen bij het opvolgen van mijn moeder. Maar dan snap ik niet waarom Carlos erbij zit. Ik bedoel Evie de moeder heeft een toverspiegel en Jay zijn vader is een boze tovenaar. Maar als hij net anders is als zijn moeder. Kan hij dan ook toveren. Maar waar maak ik me druk om. Mijn moeder kijkt me aan en geeft een wenkje dat ik mee moet. En we lopen samen terug naar huis. ,, Je weet waarschijnlijk waarom je hier naartoe mag. Deze school is goed voor je. Je leert er van alles. Je komt waarschijnlijk in Zwadderich daar heb ik ook in gezeten. Eigenlijk maakt het niet uit. Als je klaar bent ben je een groot tovenaar en dan kan je me helpen." zegt mijn moeder.,, Ja moeder, maar hoe kan het zijn dat Carlos ook mee gaat. Want zijn moeder is geen heks ofzo." vraag ik. ,, Omdat iedereen anders is. Tovenaars en heksen worden gekozen door een bovennatuurlijk iets. En jullie zijn alle 4 gekozen ervoor en nog meer mensen." geeft mijn moeder als antwoord. Wow zo heeft mijn moeder nog nooit gereageerd. Dit is gewoon bijna eng zo anders hoe ze zich gedraagt. Maar ik mag in ieder geval naar een andere school in een andere dimensie. En we gaan over twee weken weg. Ik heb er al heel veel zin in.Hopelijk een beetje leuk hoofdstukhet is niet erg groot, maar toch. PS de namen die in dit verhaal voorkomen zijn niet allemaal door mij bedacht. Bijv de 4 personen van de slechteriken heb ik niet zelf verzonnen. Dus niet als je mijn eerste boek hebt gelezen denken. Simpel paar letters veranderen en nieuwe personages.
JE LEEST
Descendants to Hogwarts
FanfictionHet is een gemengd verhaal. Een Harry potter en Disney verhaal. Het gaat over 4 kinderen van de bad people: Mal ( Maleficent, boze fee van Doornroosje), Carlos( Cruella de Vil, 100 en 1 Dalmatiërs), Jay( Jafar, Aladin), Evie( De boze Koningin). De h...