Ok, cerita ni one off dan takde sambungan sbb aku nk luahkan perkara ni dgn ringkas sbb tak detail sgt pun..
Sedikit pengenalan, Mak mertua aku ni umur dia 51 tahun waktu kejadian ni.. mak mertua aku ni jaga badan, mmg makan pun satu hari sekali je waktu lain minum air dan makan buah shj.. 4 tahun lepas ketika majlis perkahwinan aku dgn isteri aku.. mak mertua aku berbaju kurung fit..belah family aku ramai puji mak mertua aku ni. Ramai kata slimnya, body maintain, ada curve dan smpi ada yg kata mcm pengantin..
Ok, cerita bermula mcm ni...
Aku dgn bini aku mmg tak duduk sekali dgn mak mertua aku.. tapi rmh aku dekat je dgn dia, adalah dlm 2km jarak.. dan setiap weekend aku dan isteri akan dtg mkn lunch dia sana.. satu hari tu mak mertua aku beritahu aku bilik dia lampu dah rosak, ada dua bulb dah terbakar. So aku kata la, nnt bila aku free aku dtg bwk sekali bulb baru..
Sepanjang minggu tu aku bz gila dgn kerja smpi weekend seterusnya tak dpt hadir lunch bersama family.. tapi kerana kerja aritu bz gila,aku dpt 2 hari off selasa dan rabu.. hari rabu tu br aku teringt "eh, lampu".. memikirkan kesian mak mertua aku bilik malap.. dia ada total 4 lampu, 2 terbakar.. jd aku terus ke hardware membeli bulb dan segera ke rmh mak mertua aku..
Aku smpi rmh mak mertua aku, kereta dia takde. Mungkin takde org la kot kt rmh.. so aku masuk la (kunci kan ada).. aku pulak tak ucap salam.. main masuk je.. sbb ingt takde org kan.. naik terus bwk tangga pg ke bilik mak mertua aku.. tgh syok aku, panjat nk tukar bulb tiba2 dgr bunyi shower buka.. ah, terkejut aku siapa pki bilik air?..nak ketuk pintu, tapi aku kt ladder tgh betulkan lampu takkan aku nk turun pulak semata2.. tapi aku plan lps turun ni nk ketuk la pintu tegur...
sekali pintu bilik air buka.. nmpk mak mertua telanjang bulat pg ke arah katil nk ambil towel.. dia terlupa agaknya nk bwk masuk towel tu kot.. mmg slim badan dia, xde perut wei, pastu mmg nmpk jelas tetek dia ( kecil je, mungkin size B bila jalan tak beberapa bergoyang sgt, puting pun kecik comel je, warna gelap dan tajam gak) pastu cipap pun jelas kelihatan ( dia tak shave, ada bulu, tapi halus2 dan jarang2 je, boleh nmpk camel toe)
masa dia nk amik towel tu dia xprasan aku kt corner tu kot.. pastu dia boleh plx kutip ada la 2-3 kertas2 receipt kt bwh lantai tapi sekejap je.. walaupun sekejap ternampak la juga V menongeng diaa (tembam la juga, tapi biasala ada kedut2 skit dan gelap skit)..(bontot dia sebelah kanan plx rupanya ada birthmark) adoi.. lepas tu dia angkat kepala lepas angkat receipt tu.. terus nmpk aku, aku pun buat2 pasang2 dgn tool bagai konon dia "eh!" Aku pun "eh! Mama!".. terus laju masuk blk bilik air..
Time tu tak kata apa la.. aku settle siap terus tunggu kt bwh ruang tamu.. xkn nk terus blk kan.. awkward bai.. jd bg mengawal keadaan supaya tidak awkward aku tunggu kt bwh sbb nk tnye mana kereta dia...
Dia pun turun, mak mertua aku pun kata "kenapa tak bgtau nak dtg?".. aku pun bgtau la aku cuti hari ni, pastu takde kereta ingt mama keluar".. dia kata adik bongsu isteri aku pinjam sbb kereta dia kt bengkel.. aku pun oohhh... pastu aku pun kata lah "sorry mama td".. dia pun mcm jawab "dah2, takpe2, sabtu ni nnt jgn lupa dtg bwh daun kesum".. aku pun ok mama..
Smpi rmh mmg aku takleh brain la.. tgh drive pun terbayang2.. tgh terbayang2 boleh stim pulakk.. adoii.. mak mertua aku kooot...
Lps smpi rmh aku terpaksa la cter dkt bini aku, apa yg terjadi, xkn nk diam plx.. kang kalau satu hari mak mertua aku yg cerita kang kt dia.. mampus, baik aku cter dlu.. lepas tu aku cter kt bini aku, bini aku gelak je "hahaha, eewwww omg awkwardnyaaa'..
Dan sekian..
*bapa mertua tiada.
YOU ARE READING
Mak Mertua Badan Slim
Proză scurtăHanya ingin luahkan dan share pengalaman tentang bagaimana aku boleh ternampak body mak mertua aku. Cerita ni one off.. so mmg takde sambungan, sbb takde benda sgt pun lps tu, kalau korang nk tau skit2 apa jadi lepas tu, korang comment je nnt klw ak...