𝐂𝐇𝐀𝐏𝐓𝐄𝐑 𝟏

8 0 0
                                    

Di  Mansion

" kau dah jumpa ke perempuan tu?

" dah jumpa boss semua pasal perempuan tu ada dalam fail nih " kata assistant peribadinya.

" akhirnya perempuan aku dah jumpa kau... Dah bertahun tahun aku cari.. 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐋𝐈𝐋𝐘 𝐋𝐈𝐀𝐍𝐀  𝐒𝐎𝐅𝐄𝐀 𝐁𝐈𝐍𝐓𝐈 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐇𝐈𝐒𝐘𝐀𝐌"
Lelaki itu menunjukkan senyuman jahatnya kepada assistant peribadinya..

" boss kenapa boss cari perempuan tu? " assistantnya menyoal dengan rasa kebingungan..

" kau tahu kenapa aku cari perempuan ni.. Sebabkan family perempuan ni ayah aku meninggal.. Orang yang aku sayang dan orang yang terakhir dalam hidup aku pergi .. Aku dah tak ada siapa- siapa  tapi disebabkan family bangsat tu orang yang aku sayang hilang dalam hidup aku"

𝐒𝐢𝐚𝐩𝐚 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐤𝐞𝐧𝐚𝐥 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍 𝐌𝐈𝐊𝐇𝐀𝐄𝐋  𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐂𝐄𝐎 𝐓𝐚𝐦𝐩𝐚𝐧 𝐝𝐚𝐧 𝐣𝐮𝐠𝐚 𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚 𝐡𝐞𝐛𝐚𝐭. 𝐂𝐮𝐦𝐚 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐭𝐞𝐧𝐭𝐮 𝐬𝐚𝐡𝐚𝐣𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐢𝐝𝐚𝐤 𝐦𝐞𝐧𝐠𝐞𝐧𝐚𝐥𝐢 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍 𝐌𝐈𝐊𝐇𝐀𝐄𝐋 𝐬𝐢𝐚𝐩𝐚𝐤𝐚𝐡 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠𝐧𝐲𝐚? 𝐒𝐮𝐝𝐚𝐡 𝐭𝐞𝐧𝐭𝐮𝐥𝐚𝐡 𝐬𝐞𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 𝐩𝐞𝐫𝐞𝐦𝐩𝐮𝐚𝐧 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐀𝐘𝐃𝐄𝐍 𝐌𝐈𝐊𝐇𝐀𝐄𝐋 𝐝𝐞𝐧𝐝𝐚𝐦 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧𝐧𝐲𝐚.

" papaaaa good Morning " kata seorang


" ya Allah anak dara nih mandi dah ke belum" kata sang ayah kepada anaknya..

" hehehe belum pa."

Semenjak ibu dia meninggal semua perkara anaknya semua 𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔  𝐇𝐈𝐒𝐘𝐀𝐌 yang lakukan..alhamdulillah sekarang anaknya berjaya tamatkan pembelajaran di universiti di EXCELLENT UNIVERSITY OXFORD di RUSIA dan sekarang dapat buka kedai bunga di banyak cawangan..

" sekarang pergi mandi.. Bau macam kera busuk "

" Eeee mana ada papa nih " cemberut muka anaknya bila ditegur seperti itu..

" Aish mana ada papa gurau je lah "

" Eish ok nak mandi bye papa. "

" ok papa pergi Ofice dulu tau"

" ok pa.. "

𝐃𝐢 𝐤𝐞𝐝𝐚𝐢 𝐛𝐮𝐧𝐠𝐚

" amboi cik adik lambatnya datang "kata  kawan karibnya.

𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐀𝐌𝐀𝐍𝐃𝐀 𝐃𝐀𝐍𝐈𝐀. ialah kawan karibnya dari sekolah rendah hingga universiti.. Mereka selalu bersama sama ke mana sahaja.. Sekarang 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚  kerja sementara di kedai bunga 𝐋𝐢𝐥𝐲..

" heheheh sowwy.. Kita bangun lambat tadi " kata Lily sambil senyum manis kepada kawan karibnya..

" Hah memang kalau kau tidur mati. Memang kau takkan bangun. Entah entah seratus tahun kemudian baru bangun.. Haish nak jadi bini orang macam mana lah kau nih  Lily  oii"  bebel Amanda kepada Lily.

" alahhh kau nih selalu membebel kat aku... Sakit lah telinga aku nih.. Lagipun aku bukannya dah kahwin belum kahwin lagi.. Lek aaa.. Aduh mak kau nih  kalau aku kahwin aku bangun sebelum subuh lagi tau"

" ye ye je kau. "

" ye lah ... Tapi boong.. Ayuk " kata Lily sambil menyanyi

Dek geram dengan  perangai  Lily dia mencubit pipi Lily

" aduhhh sakittt lah Amanda aaa" 

" kan dah kena.. Padan muka"

" eiii nak majuk lah"

ʜᴀɪsʜ ᴅᴜᴀ ᴏʀᴀɴɢ ɴɪ ᴋᴀʟᴀᴜ ᴛᴀᴋ ʙᴇʀɢᴀᴅᴜʜ sᴇᴛɪᴀᴘ ʜᴀʀɪ  ᴛᴀᴋ ʙᴏʟᴇʜ ʀᴀsᴀɴʏᴀ.. ᴋᴇɴᴀ ɢᴀᴅᴜʜ ᴊᴜɢᴀᴋ..

" ok aaa  nak  buat kerja "

" ok hati hati tau "...

ᴅᴜᴀ ᴏʀᴀɴɢ ɴɪ ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ɢᴀᴅᴜʜ ᴛᴀᴘɪ ᴄᴀʀɪɴɢ ᴛᴀᴜ..





CoNtInUe

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 25 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝕃𝕠𝕧𝕖 𝕋𝕙𝕖 𝔼𝕟𝕖𝕞𝕪Where stories live. Discover now