Ion Creangă:
1. A alcătuit unul dintre primele abecedare.
Abecedarul a fost foarte apreciat și folosit în toate școlile din Moldova timp de mulți ani.
2. Îl chema Ion Ștefănescu
În timp ce învăța la școala de catiheți de la Fălticeni se numea Ion Ștefănescu. Ulterior și-a schimbat numele în Ion Creangă după numele mamei lui.
3. Era un mare mâncău.
La Fălticeni îi făcea curte unei fete de popă pentru că aceasta îi dădea mere și colivă.
4. A fost preot.
A urmat școala de popi de la Socola până i-a murit tatăl. Rămas fără susținător obține un atestat de preot fără să fie hirotonisit.
5. S-a însurat cu o fată de 15 ani.
Nu putea fi preot fără o nevastă. Umblă se se-nsoare și se oprește la fata părintelui Grigoriu din Târgu Neamț care avea 15 ani. Nunta s-a făcut în august și în iarnă a fost hirotonisit diacon.
6. Socrul a încercat să-l sugrume
Humuleșteanul cam colțos se ceartă rău cu socrul său, și face plângere la mitropolie că acesta l-a ținut ca dascăl, sacagiu (căra apă), rândaș (sevitor la vaci), cărător de vin și rachiu, lăutar și că l-a înșelat la zestre. Mai grav, socrul a intrat noaptea peste el și i-a pus ghearele-n gât să-l sugrume.
7. Soția l-a părăsit pentru un călugăr
După ce se naște fiul să Constantin el se mută la Iași ca să scape de socrul său, dar Ileana, sotia lui, l-a părăsit din cauza unui călugăr de la Golia.
8. A fost un rebel
Creangă are necazuri cu superiorii bisericii fiindcă s-a dus la teatru, a împușcat ciorile de pe turlele Goliei și și-a tăiat codița, fapte care au dus la un mare scandal. Se spune că ar fi trimis la mitropolie potcapul si antiriul când a cerut să fie răspopit.
9. Mesele lui erau impresionante
Când locuia la bojdeuca din Țicău, la o masă putea mânca: o mămăligă mare, un crap întreg, o oală de sarmale cu păsat, o găină friptă pe țiglă. Îi plăceau plăcintele cu poale-n brâu și pe toate le uda cu vin și cu o cofiță de apă rece.
10. Nu credea că scrie bine
Era uimit că scrierile lui plac cititorilor. Zicea: Un prost, un ghiorlan ca mine, să poată să scrie?
Devine un om apreciat pentru glumele sale, este considerat un coțcar care grăiește în pilde, atât la junimea cît și pe ulițele Iașului.
CITEȘTI
Tocilărimi√
RandomIdee: _OreoLover68 15 aprilie 2015-06 august 2015 Ⓒ 2015 Dark_werewolf13. All rights reserved.