Prolog

37 7 1
                                    

Terlalu banyak di lalui oleh Thia raudhah membuatnya sudah terbiasa dengan ujian yang datang menimpanya.
Aku terlalu takut apabila datangnya kebahagian sebab aku tahu setelah datang bahagia akan datang kepahitan bahagia itu namun semua itu aku berserah pada tuhan.

"Papa Thia nak minta maaf kalau Thia banyak buat salah dengan papa Thia cuma nak papa sayangkan Thia je ,Thia nak sangat papa peluk Thia kenapa papa benci sangat dengan Thia?"

" aku tak akan anggap kau ni anak aku!"perkataan tuan aslam itu membuat hati aku semakin hancur seorang bapa berkata begitu pada anaknya sebenci itu papa pada aku?.Takkan sebab satu kesalahan tanpa sengaja aku buat dibenci sebegitu teruknya?
"Papa tahu kan kalau semua tu bukan salah Thia.Thia masih punya hati nurani Thia sayang dia,takkan Thia sanggup buat macam tu dekat dia?"kata aku dengan air mata berlinang di kelompok mata.Merayu seperti kucing meminta makanan pada tuanya.

Sunyi.
Rapuh.
Sakit.
Kecewa.

Aku ambil keputusan untuk pergi bercuti di Turki bersama sahabat aku auni Nadhirah dan tasya irdina.Hanya mereka yang aku ada.

"Thia kau yakin ke nak pergi Turki?"Tanya tasya pada aku dengan nada simpati mana pernah dia mendengar aku ingin pergi sejauh itu.
"Ye tasya aku rasa nak relax asyik kerja je kan alang-alang cuti kita masih ada jom lah kita pergi bercuti dekat Turki" aku berkata sambil mengetik laptop untuk siapkan kerja yang tertunggak. Auni datang mendekati aku dan letak tangan nya di dahi aku " kau tak demam kan?" Aku mengeluh dengan tingkah laku sahabat aku yang satu ini  ada saja dia nak keluar kan perangai tak betul dia tu.Orang tengah serius dia buat main pulak!.

Dalam perjalanan panjang ini kami bertiga sangat lah letih sampai sahaja di hotel tempat kami akan menginap,hotel di Turki itu sangat lah elegan dan mewah." tasya, Auni aku nak keluar kejap ni"mereka berdua melihat aku dengan mata layu"eh thia kita baru je sampai kau tak penat ke?"tanya auni yang sudah berbaring diatas katil nampak sangat budak tu penat seperti esok tiada hari."korang rehat lah dulu aku lapar ni ada nak kirim apa-apa tak?"tanya aku sambil memakai jaket,di Turki sekarang musim sangat sejuk tidak pelik orang disini malas keluar rumah, " hati hati tau aku nak tidur je aku pun masih kenyang" kata tasya sambil melambai tangan mata sudah pejam ,aku hanya mengganguk dan keluar dari hotel itu.Auni? Dia lebih pilih tidur daripada makanan pelik sungguh wanita yang satu ini.

Aku berjalan menghirup angin petang di turki sambil menghirup kopi yang di beli salah satu cafe terkenal di turki.Sedang berjalan ingin menuju ke hotel tanpa sengaja aku melanggar seorang lelaki asing"oh My god I'm so sorry"kata aku dengan terkejut apabila coffe ditangan aku tumpah terkena baju lelaki itu.Dah lah coffe tu panas."it's okey "kata lelaki itu dengan suara garaunya,aku terus mencapai tisu didalam handbag aku dan beri padanya"I apologive for My mistake"kata aku dengan rasa bersalah,lelaki itu hanya mengangguk sambil mengelap bajunya yang kotor.



First karya saya kalau ada salah saya minta maaf saya sedaya upaya cuba buat yang terbaik 🫶🏻
Tolong vote and comment🌹

Cinta untuk Thia (on going)Where stories live. Discover now