Chapter:18 The Fiery Shield.

6 1 3
                                    

It's the month of November, a month in which mecatopia covered with ice, a month in which we can see several types of snowy animals, even white peacocks. Meanwhile, in freezing cold,
𝐸𝑣𝑒𝑙𝑖𝑛𝑎 𝑠𝑡𝑜𝑜𝑑 𝑎𝑡 𝑡ℎ𝑒 𝑒𝑑𝑔𝑒 𝑜𝑓 𝑡ℎ𝑒 𝐹𝑟𝑜𝑧𝑒𝑛 𝑊𝑎𝑠𝑡𝑒𝑙𝑎𝑛𝑑𝑠, 𝑡ℎ𝑒 𝑡ℎ𝑖𝑟𝑑 𝑝𝑙𝑎𝑐𝑒 𝑜𝑛 ℎ𝑒𝑟 𝑙𝑎𝑏𝑜𝑟𝑖𝑜𝑢𝑠 𝑗𝑜𝑢𝑟𝑛𝑒𝑦 𝑡𝑜 𝑀𝑒𝑐𝑎𝑡𝑜𝑝𝑖𝑎 𝐴𝑐𝑎𝑑𝑒𝑚𝑦. 𝐴𝑠 𝑠ℎ𝑒 𝑔𝑎𝑧𝑒𝑑 𝑜𝑢𝑡, 𝑎𝑛 𝑒𝑛𝑑𝑙𝑒𝑠𝑠 𝑓𝑟𝑜𝑧𝑒𝑛 𝑤𝑎𝑠𝑡𝑒𝑙𝑎𝑛𝑑 𝑢𝑛𝑓𝑜𝑙𝑑𝑒𝑑 𝑏𝑒𝑓𝑜𝑟𝑒 ℎ𝑒𝑟, 𝑏𝑎𝑟𝑟𝑒𝑛 𝑎𝑛𝑑 𝑑𝑒𝑣𝑜𝑖𝑑 𝑜𝑓 𝑙𝑖𝑓𝑒. 𝑇ℎ𝑒 𝑤𝑖𝑛𝑑 𝑠ℎ𝑟𝑖𝑒𝑘𝑒𝑑 𝑡ℎ𝑟𝑜𝑢𝑔ℎ 𝑡ℎ𝑒 𝑟𝑢𝑔𝑔𝑒𝑑 𝑝𝑒𝑎𝑘𝑠, 𝑖𝑡𝑠 𝑖𝑐𝑦 𝑏𝑟𝑒𝑎𝑡ℎ 𝑠𝑙𝑖𝑐𝑖𝑛𝑔 𝑡ℎ𝑟𝑜𝑢𝑔ℎ 𝑡ℎ𝑒 𝑎𝑖𝑟 𝑙𝑖𝑘𝑒 𝑎 𝑟𝑎𝑧𝑜𝑟. 𝑇ℎ𝑒 𝑣𝑒𝑟𝑦 𝑎𝑡𝑚𝑜𝑠𝑝ℎ𝑒𝑟𝑒 𝑓𝑒𝑙𝑡 𝑜𝑝𝑝𝑟𝑒𝑠𝑠𝑖𝑣𝑒, 𝑤𝑒𝑖𝑔ℎ𝑒𝑑 𝑑𝑜𝑤𝑛 𝑏𝑦 𝑡ℎ𝑒 𝑐𝑟𝑢𝑠ℎ𝑖𝑛𝑔 𝑐𝑜𝑙𝑑 𝑡ℎ𝑎𝑡 𝑠𝑒𝑒𝑚𝑒𝑑 𝑡𝑜 ℎ𝑎𝑣𝑒 𝑎 𝑙𝑖𝑓𝑒 𝑜𝑓 𝑖𝑡𝑠 𝑜𝑤𝑛, 𝑠𝑒𝑒𝑘𝑖𝑛𝑔 𝑡𝑜 𝑒𝑥𝑡𝑖𝑛𝑔𝑢𝑖𝑠ℎ 𝑎𝑛𝑦 𝑠𝑝𝑎𝑟𝑘 𝑜𝑓 𝑤𝑎𝑟𝑚𝑡ℎ 𝑜𝑟 𝑣𝑖𝑡𝑎𝑙𝑖𝑡𝑦 𝑡ℎ𝑎𝑡 𝑑𝑎𝑟𝑒𝑑 𝑡𝑜 𝑣𝑒𝑛𝑡𝑢𝑟𝑒 𝑖𝑛𝑡𝑜 𝑖𝑡𝑠 𝑢𝑛𝑓𝑜𝑟𝑔𝑖𝑣𝑖𝑛𝑔 𝑟𝑒𝑎𝑙𝑚.

𝑆ℎ𝑒 𝑤𝑟𝑎𝑝𝑝𝑒𝑑 ℎ𝑒𝑟 𝑐𝑙𝑜𝑎𝑘 𝑡𝑖𝑔ℎ𝑡𝑒𝑟 𝑎𝑟𝑜𝑢𝑛𝑑 ℎ𝑒𝑟 𝑏𝑜𝑑𝑦, 𝑡ℎ𝑜𝑢𝑔ℎ 𝑖𝑡 𝑑𝑖𝑑 𝑙𝑖𝑡𝑡𝑙𝑒 𝑡𝑜 𝑝𝑟𝑜𝑡𝑒𝑐𝑡 ℎ𝑒𝑟 𝑓𝑟𝑜𝑚 𝑡ℎ𝑒 𝑐𝑜𝑙𝑑. 𝐻𝑒𝑟 𝑏𝑟𝑒𝑎𝑡ℎ 𝑐𝑎𝑚𝑒 𝑜𝑢𝑡 𝑖𝑛 𝑣𝑖𝑠𝑖𝑏𝑙𝑒 𝑝𝑢𝑓𝑓𝑠 𝑜𝑓 𝑚𝑖𝑠𝑡, 𝑞𝑢𝑖𝑐𝑘𝑙𝑦 𝑤ℎ𝑖𝑠𝑘𝑒𝑑 𝑎𝑤𝑎𝑦 𝑏𝑦 𝑡ℎ𝑒 𝑟𝑒𝑙𝑒𝑛𝑡𝑙𝑒𝑠𝑠 𝑤𝑖𝑛𝑑. 𝐸𝑣𝑒𝑙𝑖𝑛𝑎 𝑘𝑛𝑒𝑤 𝑠ℎ𝑒 ℎ𝑎𝑑 𝑡𝑜 𝑘𝑒𝑒𝑝 𝑚𝑜𝑣𝑖𝑛𝑔, 𝑠𝑡𝑜𝑝𝑝𝑖𝑛𝑔 𝑓𝑜𝑟 𝑡𝑜𝑜 𝑙𝑜𝑛𝑔 𝑤𝑜𝑢𝑙𝑑 𝑚𝑒𝑎𝑛 𝑐𝑒𝑟𝑡𝑎𝑖𝑛 𝑑𝑒𝑎𝑡ℎ. 𝑇ℎ𝑒 𝑐𝑜𝑙𝑑 ℎ𝑒𝑟𝑒 𝑤𝑎𝑠 𝑑𝑖𝑓𝑓𝑒𝑟𝑒𝑛𝑡, 𝑢𝑛𝑛𝑎𝑡𝑢𝑟𝑎𝑙. 𝐼𝑡 𝑤𝑜𝑟𝑟𝑖𝑒𝑑 ℎ𝑒𝑟, 𝑑𝑟𝑎𝑖𝑛𝑖𝑛𝑔 ℎ𝑒𝑟 𝑠𝑡𝑟𝑒𝑛𝑔𝑡ℎ 𝑎𝑛𝑑 𝑟𝑒𝑠𝑜𝑙𝑣𝑒 𝑤𝑖𝑡ℎ 𝑒𝑣𝑒𝑟𝑦 𝑠𝑡𝑒𝑝 𝑠ℎ𝑒 𝑡𝑜𝑜𝑘.

𝐴𝑠 𝑠ℎ𝑒 𝑣𝑒𝑛𝑡𝑢𝑟𝑒𝑑 𝑑𝑒𝑒𝑝𝑒𝑟 𝑖𝑛𝑡𝑜 𝑡ℎ𝑒 𝐹𝑟𝑜𝑧𝑒𝑛 𝑊𝑎𝑠𝑡𝑒𝑙𝑎𝑛𝑑𝑠, 𝐸𝑣𝑒𝑙𝑖𝑛𝑎 𝑐𝑜𝑛𝑠𝑡𝑎𝑛𝑡𝑙𝑦 ℎ𝑎𝑑 𝑡𝑜 𝑢𝑠𝑒 ℎ𝑒𝑟 𝑚𝑎𝑔𝑖𝑐 𝑡𝑜 𝑠𝑡𝑎𝑦 𝑤𝑎𝑟𝑚, 𝑏𝑢𝑡 𝑠ℎ𝑒 𝑑𝑜𝑒𝑠𝑛'𝑡 𝑒𝑣𝑒𝑛 𝑘𝑛𝑜𝑤, ℎ𝑜𝑤 𝑡𝑜 𝑢𝑠𝑒 𝑖𝑡. 𝑠ℎ𝑒 𝑐𝑙𝑜𝑠𝑒𝑠 ℎ𝑒𝑟 𝑒𝑦𝑒𝑠 𝑎𝑛𝑑 𝑡ℎ𝑖𝑛𝑘𝑖𝑛𝑔 𝑎𝑏𝑜𝑢𝑡 𝑓𝑖𝑟𝑒 𝑡ℎ𝑎𝑛 ℎ𝑒𝑟 ℎ𝑎𝑛𝑑𝑠 𝑔𝑙𝑜𝑤𝑒𝑑 𝑓𝑎𝑖𝑛𝑡𝑙𝑦 𝑤𝑖𝑡ℎ 𝑓𝑖𝑟𝑒, 𝑡ℎ𝑒 𝑠𝑚𝑎𝑙𝑙 𝑓𝑙𝑎𝑚𝑒𝑠 𝑓𝑙𝑖𝑐𝑘𝑒𝑟𝑖𝑛𝑔 𝑤𝑒𝑎𝑘𝑙𝑦 𝑖𝑛 𝑡ℎ𝑒 𝑓𝑖𝑒𝑟𝑐𝑒 𝑤𝑖𝑛𝑑. 𝐵𝑢𝑡 𝑡ℎ𝑒 𝑓𝑖𝑟𝑒𝑠 𝑤𝑒𝑟𝑒 𝑓𝑒𝑒𝑏𝑙𝑒 𝑎𝑔𝑎𝑖𝑛𝑠𝑡 𝑡ℎ𝑒 𝑐𝑜𝑙𝑑, 𝑎𝑛𝑑 𝑠ℎ𝑒 ℎ𝑎𝑑 𝑡𝑜 𝑐𝑜𝑛𝑐𝑒𝑛𝑡𝑟𝑎𝑡𝑒 ℎ𝑎𝑟𝑑 𝑡𝑜 𝑘𝑒𝑒𝑝 𝑡ℎ𝑒𝑚 𝑎𝑙𝑖𝑣𝑒. 𝑇ℎ𝑒 𝑠𝑛𝑜𝑤 𝑏𝑒𝑛𝑒𝑎𝑡ℎ ℎ𝑒𝑟 𝑓𝑒𝑒𝑡 𝑤𝑎𝑠 𝑡𝑟𝑒𝑎𝑐ℎ𝑒𝑟𝑜𝑢𝑠, ℎ𝑖𝑑𝑖𝑛𝑔 𝑑𝑒𝑒𝑝 𝑐𝑟𝑒𝑣𝑎𝑠𝑠𝑒𝑠 𝑎𝑛𝑑 𝑢𝑛𝑠𝑡𝑎𝑏𝑙𝑒 𝑔𝑟𝑜𝑢𝑛𝑑. 𝐸𝑎𝑐ℎ 𝑠𝑡𝑒𝑝 ℎ𝑎𝑑 𝑡𝑜 𝑏𝑒 𝑡𝑎𝑘𝑒𝑛 𝑤𝑖𝑡ℎ 𝑐𝑎𝑢𝑡𝑖𝑜𝑛, 𝑓𝑜𝑟 𝑜𝑛𝑒 𝑤𝑟𝑜𝑛𝑔 𝑚𝑜𝑣𝑒 𝑐𝑜𝑢𝑙𝑑 𝑚𝑒𝑎𝑛 𝑓𝑎𝑙𝑙𝑖𝑛𝑔 𝑖𝑛𝑡𝑜 𝑡ℎ𝑒 𝑖𝑐𝑦 𝑑𝑒𝑝𝑡ℎ𝑠 𝑏𝑒𝑙𝑜𝑤.

The Legacy Of Mecatopia: Awakening Of The CrownWhere stories live. Discover now