Semester lima suda bermula,bermakna tidak lama lagi habislah zaman universiti dan seterusnya melangkah ke alam perkerjaan..
"Asalammualaikum dan selamat sejahtera,kami pelajar praktical.Kami akan berada di sini selama 2 bulan"
Aku Atia varemous half France.Background? soon....
"Waalaikumsalam,selamat datang students.Saya supervisor kamu disini,panggil saya Anik full name saya Muhammad Syaufik Anaki.Boleh kenalkan nama?"Kata nya mesra.
Kami berdua bertukar pandangan memberi isyarat mata.
"Saya Alvin ni kawan saya Atia"kata nya ringkas
Alvin atau full namenya Alvin Lee and Chinese.Details explaination? soon also...
"Untuk hari ni,kamu santai-santai dulu.Esok baru kita akan mulakan tugasan pertama kamu"Kemudian dia sambung buat kerja nya dengan teliti.
Mata Atia mula meliar memerhati kawasan persekitaran office mereke itu.Matanya tidak sengaja melihat tangan kekar milik supervisor mereka dengan penuh asyik.Tanpa sedar dia mula meneliti setiap lekuk tangan hilik encik tersebut bermula dari hujung jari naik hingga ke lengan berotot milik nya.
'Boleh tahan jugak En.Anik ni.Tangan nya yang ketara lebih besar dan tapak tangan yang lebar dan halus menampakkan yang dia seorang yang kuat dan rajin.Warna kulitnya juga sangat sempurna,sedikit sawo matang dan licin tanpa luka atau parut.Jarinya juga runcing dihiasi dengan sebentuk cincin silver di jari tengahnya dan jam tangan yang sempurna menyerlahkan lagi gayanya yang maskulin sebagai seorang lelaki.Perghhhhhhhh otot sempurnaaaa'habis di comment nya tangan milik lelaki tersebut.
Anik perasan yang diri dia sedang diperhati,dia mula mengangkat tangannya melambai ke arah Atia yang kelihatan kusyuk menatap tangannya seperti kehausan pemandangan indah.Seketika Anik melambai tapi tiada balasan yang diterima,seperti Atia hilang sebentar dari dunia nyata.
"Atia?? kamu okey ka?? Hallo?? Cantik sangat ka tangan saya ni kamu tenung??"katanya menyedarkan atia dari mimpinya.
Muka atia yang putih perlahan-lahan bertukar merah dan serta-merta mengalihkan pandangannya ke arah lain.Malu dirinya diusik sedemikian.Seketika dia seperti cacing kepanasan,seperti aircond di dalam office itu tidak berfugsi dengan baik.
"Hahahahhahahahaahaha....maaflah saya usik kamu sampai merah muka kamu"kata anik perasan yang muka atia mereh selepas ditegurnya.
Alvin yang leka bermain telefonya mula melihat atia yang tidak keruan itu.
"Kau kenapa tia? Kau sakit?"pelik kenapa supervisor tersebut gelakkan atia.
"Aku panas ni,aircond office ni kenapa perlahan sangat...."sambil dia mengipas-ngipas mukanya yang masih merah akibat malu.
'bodoh atia,kan dah kantoi.aduhhhhh'
"Kau gila ka apa?! aircond ni sejuk sangat tau.....atau kau demam ni?"tanyanya bimbang.
"Okeylah,students memandangkan kamu tak ada kerja sangat,kamu boleh pulang lah.Tiada apa sangat kamu dapat buat harini."kata putus akhirnya disampaikan oleh supervisor tersebut selepas ketawanya reda.
Maka bersurailah mereka hari tersebut.
Atia dihantar pulang oleh Alvin menaiki Meceders milik ayahnya kata alvin.
"Terima kasih vin"
"Hmmm" katanya dingin
Atia mula masuk ke dalam rumahnya.
"Huhhhhhhhhhhhhhhhhhh.............."keluhnya berat,langkah diatur membuka pagar rumah mereka.Kunci dikeluarkan dari bag galasnya penuh longlai.
Berat kakinya melangkah masuk ke rumah tersebut.Seribu satu memori terpahat kukuh dalam ingatannya tatkala memandang gelap rumahnya yang tiada penghuni tersebut.Satu persatu kenangan singgah menerjah mindanya.Ada gelak ketawa,ada suara tinggi,ada suara tangisan manja,ada suara telivison yang memaparkan siaran masak-masak milik mamanya,ada suara yang dirinduinya.
Dia berjalan menaiki tangga menuju ke biliknya,dia kesal.Selesai dia menukar pakaiannya ke pakaian yang lebih selesa,dia keluar menuju ke laman belakang rumahnya.Dia mencapai paip kesayangan ayahnya dan mula membuka pili air untuk menyiram bunga di petang hari.Bunga-bunga yang tumbuh mekar menghiasi laman belakang rumahnya dahulu dijaga rapi oleh insan yang dirinduinya.
Setelah itu,dia kembali masuk ke rumah.Mula membuka rancangan television masak-masak,kaki melangkah ke dapur.Dia mengeluarkan dua biji telur dan menggorengnya dengan nasi.
"Cukuplah ni untuk makan malam" dia tidak makan banyak.
Setelah dia habis makan,dia mula naik ke biliknya.
YOU ARE READING
The Last Leaf
القصة القصيرةKehilangan seseorang yang penting dalam hidup boleh berasa seperti kebuntuan emosi, di mana kekosongan yang ditinggalkan adalah samar-samar dan tidak kelihatan. Jenis kehilangan ini boleh nyata sebagai kesakitan yang berterusan, peringatan tentang c...