"Awak nak mula play victim lagi ke dengan Ayra?"
"Yes. After all I am a victim of your love, Ayra." Suara Qarizh seakan berbisik. Rendah dan Ayra seakan boleh dengar rasa pedih di sebalik nadanya.
Ayra menyandar lemah pada dinding tiang. Langkah Qarizh semakin dekat sehingga dia tiada ruang nak mengelak. Sebelah penumbuk Qarizh melekap pada sisi kepalanya memaksa Ayra melekap belakangnya rapat pada tiang.
"And now I still am." Qarizh berbisik halus di peluput telinga. Seperti sebuah melodi yang mengusik jiwa.
Ayra pejam mata serapat yang mungkin. Tolong jangan macam ni Qarizh. Jangan bohong pada Ayra. Hati Ayra tak boleh terima.
"Macam mana nak buang perasaan cinta ni, Ayra? Cuba kau ajar aku macam mana nak berpaling dari cinta dengan mudah. Kau kan ada pengalaman. Dah lebih dua tahun, kau masih degil nak tinggal dalam hati aku. Tak nak keluar ke, sayang?"
"Qarizh..."
"Terima. Or else, aku kahwin dengan Hani. Or Lisa. Either should be fine."
Bunyi dentuman yang Ayra dengar itu mungkin dari jantungnya. Atau hatinya yang meraung jangan. Biar Ayra mati dan hidup semula, dia lebih rela hidup dalam dendam Qarizh daripada melihat lelaki itu bersama perempuan lain.
Dalam tak sedar Ayra menggeleng.
"Kau masih nak dera hati aku, Ayra? Aku cintakan kau separuh mati tapi kau suruh aku kahwin dengan orang lain. Tak cukup selama ni kau dera hati aku sekarang kau nak bunuh—"
"Dah, Qarizh dah." Ayra tak sanggup nak dengar pengakuan itu.
"Sayang—"
"Ayra terima." Ayra mencantas.
Akalnya masih waras. Ayra yakin itu.
Tapi kenapa keputusan yang berpandukan akal itu seolah sedang membunuh jiwa sendiri?
YOU ARE READING
QARIZH WILDAN ©
RomanceQarizh Wildan | Yuki Ayra "Fight us, until forever." -Completed/Ebook- © 2024 - Snow