"Sara mana, baachan?" Pusing belakang, terus tak nampak mana budak tu pergi.
"Naik atas tadi. Katanya nak sambung tidur." Obaasan membalas ringan.
"Oh." Jet lag lagi la tu.
"Suami tak nak tanya?"
"Hah?" Ayra terkulat-kulat. Apa? Suami?
Oh, suami. "Err, Qarizh mana?"
"Sini, sayang." Qarizh tiba-tiba muncul dari belakang. Tak sempat Ayra berpaling, lengan kekar Qarizh membelit pinggangnya, menyentak tubuh Ayra sehingga belakang badannya melekap ke dada Qarizh.
Pipi Ayra tak semena-mena dikucup sekilas.
Kepala Ayra terus sembilan puluh darjah ke sisi, mendongak melihat Qarizh yang tunduk sikit pandang dia. Tangan Qarizh di perut auto disentuh.
"Rizh keluar kejap tadi. Kenapa cari, hmm?" Suara Qarizh lembut mendayu.
Ayra jegil mata. Dah kenapa sweet tiba-tiba ni? Tertelan madu ke?
Mata Qarizh seakan memberi amaran. Play it nice, love. Obaasan tengah tengok tu.
"Err, sayang nak ajak tengok sunrise sama-sama." Ayra bantai jawab. Jari kelingking Qarizh dipicit-picit.
"Hmm, ingatkan nak ajak mandi sama-sama." Ibu jari Qarizh mengusap lembut sisi pinggang Ayra.
"Pergilah mandi sama-sama. Onsen jiichan tu ada sedia tempat untuk suami isteri." Obaasan mencelah. Ada nada suka pada suara obaasan tengok cucu kesayangan tengah bahagia.
Ayra berpaling semula ke depan. Senyum yang secukup rasa penuh kekok ditayang pada obaasan. Semoga obaasan tak syak yang bukan-bukan. Dia tak boleh nak senyum dengan betul dalam keadaan tubuhnya dalam jajahan seorang Qarizh Wildan.
"Yuki nak keluar kejap ya, baachan. Jom, sayang." Tangan Qarizh yang masih memaut pinggangnya ditarik kemudian diheret keluar tanpa mendengar balasan obaasan.
Dia perlukan oksigen!
<<<>>>
Malam ni, pukul 9 okey!
YOU ARE READING
QARIZH WILDAN ©
RomanceQarizh Wildan | Yuki Ayra "Fight us, until forever." -Completed/Ebook- © 2024 - Snow