𝐏𝐫𝐨𝐥𝐨𝐨𝐠

31 2 0
                                    


"Wat zijn het eigenlijk toch lekkere gasten zeg, jeetje." Zeg ik zonder er verder iets over te denken tegen Lauren, mijn beste vriendin. We zitten samen bankzitters te kijken bij haar thuis. We zijn fan vanaf day one en hebben er dan ook een gewoonte van gemaakt om elke dinsdagmiddag rond 17:00 af te spreken en de nieuwe video te kijken. Lauren kijkt me aan begint me dan uit te lachen. Al snel lach ik met haar mee en wordt de video op pauze gezet zodat we daar niks van missen.

"Ik zou zeggen, doe ze allemaal meid!" Zegt Lauren als we nog aan het na lachen zijn en ik de video weer aanzet. "Ja top idee Lau!" Zeg ik sarcastisch terwijl ik me weer focus op de video. "Nee ik ben serieus Lot." Ik kijk haar met opgetrokken wenkbrauwen aan waarna de video weer op pauze gaat en ze zegt lachend maar serieus. "Yusu, je hebt d'r de looks voor en het is niet alsof je er te ongemakkelijk voor bent met al dat geflirt van je." Ik lach even kort en zeg dan. "Ja dag, dat gaat dus mooi niet gebeuren meis, en daarnaast heeft Raoul gewoon een vriendin!" "De rest niet!" "Lau, klaar. Zet die video aan." Ze zucht even lachend waarna ze de video weer aanzet en we ons beide weer daarop focussen.

"En voor geld?" Vraagt Lauren als de video is afgelopen en ik haar tv uitzet. "Huh? Wat voor geld?" Vraag ik haar onbegrijpelijk. "Wat nou als ik je 100 euro per persoon die je pakt?" Ze kijkt me hoopvol aan terwijl ik na denk. Ze weet dat ik alles doe voor een beetje geld. Niet dat ik arm ben ofzo, maar geld is gewoon altijd lekker om te hebben. "Ik weet het niet Lau." Zeg ik na een korte stilte. "Ik verdubbel het geld als je ze allemaal hebt gehad." Voegt ze nog toe. "Duizend euro is dat dan hè?" Vraag ik haar ongelooflijk waarop de alleen maar knikt. Ik kijk haar nog even aan en een klein vies lachje komt op mijn gezicht. Ze steekt haar hand uit met de bedoeling dat ik hem schudt en dat de weddenschap dan staat.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik schud haar hand en zeg nog zacht met een lachje. "Vieze hond." Ze lacht en zegt al lachend. "Ach houd je muil hoertje." Mijn mond valt een beetje open van verbazing terwijl er een lachje uit komt. Ik geef Lauren een zachte tik op haar achterhoofd en zeg. "Ach houd je bek." We schieten in de lach en komen niet meer bij.

Ik sta in de deur opening en geef Lauren nog een laatste knuffel. "Tot donderdag schattie." Zeg ik tegen haar waarna we weer loslaten. "Tot donderdag schat, en vergeet niet na te denken over hoe je het aan wilt pakken hè." Ik rol lachend mijn ogen en zeg haar nog een keer gedag waarna ik echt richting mij auto loop. Eenmaal onderweg komt het pas echt binnen wat er allemaal is gebeurt.

~~~

Oh-oh-oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh-ohh

Ik zag dit meisje in de stad, zij was helemaal m'n type
Daarna kwam ze naar een show, want ze luistert al m'n liedjes
Wacht ik zag haar op de gram, want ze gleed in mijn DM
Ik zat s' nachts op haar profiel en ik zag dat jij d'r kent

Bro het spijt me, maar zij flirtte gister nog met mij
Wil niet exclusief zijn, ze wilt ons alle vijf
We zeiden een meisje haalt ons niet uit elkaar
Maar nu lig ik bij haar, dus

Sorry, maar vannacht skip ik die bro code
We hadden zo gezegd, zij is een no-go
Maar zij lag in m'n bed en ik kreeg FOMO
Ik weet zij is off limits
Maar zij ziet mij wel zitten
Dus ik ga bij d'r pitten, skip die- Bro-oh-oh-oh-oh
Skip die bro code
Oh-oh-oh-oh-ohh
Skip die bro code
Oh-oh-oh-oh
Skip die bro code
Oh-oh-oh-oh-ohh
Skip die bro code

Ze zei dat ik de ware was, ik voelde me speciaal
Wil een huisje, boompje, beestje maar dan met ons allemaal
Is zij gewoon een groupie, of zijn wij zulke cuties?
Ik weet niet, maar het boeit niet, want zij gaat mee met Roelie

Bro, het spijt me, maar zij flirtte gister nog met mij
Wil niet exclusief zijn, ze wil ons alle vijf
We zeiden een meisje haalt ons niet uit elkaar
Maar nu lig ik bij haar, dus

Sorry, maar vannacht skip ik die bro code
We hadden zo gezegd, zij is een no-go
Maar zij lag in m'n bed en ik kreeg FOMO
Ik weet zij is off limits
Maar zij ziet mij wel zitten
Dus ik ga bij d'r pitten, skip die-

Bro-oh-oh-oh-oh
Skip die bro code
Oh-oh-oh-oh-ohh
Skip die bro code
Oh-oh-oh-oh
Skip die bro code
Oh-oh-oh-oh-ohh
Skip die bro code

~~~
Jaja, (weer) een nieuw boek. Het is een kort proloogje maar hierna zal het boek echt beginnen. Zoals jullie waarschijnlijk wel begrepen hebben is het boek gebaseerd op het nummer Bro Code. Ik heb echt fucking veel zin om te gaan schrijven!!

Vet veel Kusjess xx

Bro Code // ft. bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu