wahyu

176 24 0
                                    

Idiey's POV

Kami pun pulang semula ke gua.

Strategi perlu di buat sebelum menyerang kan? Jadi perlu buat strategi dulu di rumah. Ayaaa.. lapar pula aku tau. Rindu masakan makcik kantin di asrama.

Hmmm... si Jul diam ja dari tadi.

Aku rasa mcm ada yang tida kena lah. Aku rasa si Nizam ada cakap something tu dengan si Jujul. Kenapa kelakuannya ni pelik sangat.

"Jul?" Aku bertanya.

Pelan-pelan Idiey. Nanti meletup dia.

"Hmm?" Nampaknya si Jul tiada mood. Tapi si Idiey ni tida makan saman ba jadi ditanya nya juga.

"Apa si Nizam cakap tadi?" Aku tanya, direct to the point.

"Tanya la ba dia sendiri,"

Ai? Merajuk kau pakcik?

"Kenapa bah kau ni?"

Aku pegi didepannya. Aku tingu macam teda juga apa-apa spell yang dikenakan.

Hmmm.

Lama aku merenung.

Sampai aku pun mengkhayal suda.

Dan akhirnya khayalan ku terganggu apabila si Jujul lastik hidungku.

Sakit gila.

"Apa kau fikir suda tu," katanya.

Pandai suda mengusik ah? Haha

"Eh tiada. Aku mau tau jawapan ja ba," aku menjawab selamba.

Steady ba bilang diaorang c Angah tu kalau time-time di skolah. Dia pun mengeluh.

"Bilang c Nizam...aku bukan manusia. Aku benda yg tida sepatutnya wujud,"

Dia pun tunduk.

Ertinya betul la tekaan ku ni.

"Aku rasa aku tau kau apa."

Kata kata ku membuatkan kepala nya terangkat semula.

"Aku apa?" Dia tanya.

"Kau shadow." Ringkas jawapan ku.

"Makusd mu?" Dia bertanya lagi.

"Kau shadow. Shadow ni telah di wahyukan oleh The Elders di sini. Shadow ni bukan dari dunia ni. Tapi dunia luar yg akan menjadi hero. Dalam wahyu tu, shadow ni akan mempunyai kuasa yg luar biasa. Aku rasa kau shadow la Jul. "

Tapi tida mungkin lah. Sebab wahayu tu ckp kalau shadow suda dtg ke dunia ni....masa nya suda dekat. Pertempuran diantara yang baik dan yang jahat dalam dunia ni akan bermula tida lama lgi. Dan aku perlu praktis spell spell yang lain sebab aku pun terlibat dlm pertemuran itu.

Ayaaaaaaaaaa whyyyyyy??

Aku kecewa ni.

Mau dekat suda.

Aku belum besedia.

"Idiey?" Aku pun terbangun dri lamunan ku.

Aku berdiam seketika.

"Aku rasa kita perlu buat latihan sekarang. Kau perlu jumpa wizard paling handal di dunia ni." aku memberi penjelasan.

Dia macam tekejut juga dengan berita yang aku telah sampaikan. Tapi dia tabahkan diri.

"Siapa juga wizard tu?" Dia bertanya.

"Orang panggil dia Nelz. Tapi nama penuhnya Renalz," Aku jelaskan.

Heroku witch tu? (Sabahan)Where stories live. Discover now