Sarah the stalker

169 13 3
                                    

"Hva? Dette må være en feil!" Peter kaster oppgitt fra seg arket og rister på det mørke håret.
"Det er helt tydelig at vi ikke er på samme rom og at det ikke er en feil," jeg plukker opp arket og planter det i hånden hans. Han tar det motvillig i mot.
"Bestevenner skal være på samme rom!" Jeg himler med øynene og plukker opp håndtaket til kofferten og drar den etter meg mot bygningen med soverommene i.
"Hvis du ikke har merket det så er jeg faktisk en jente og de sa tydelig at det ikke var tillat med motsatt kjønn på rommene," sier jeg og etterligner den pipete stemmen til rektor. "Vi er fortsatt bestevenner og vi skal definitivt bryte den regelen nå siden vi ikke får dele rom," surmuler Peter ved siden av meg.
Jeg gliser og åpner døren. Skolen ser ut som en typisk engelsk kostskole og består av to bygninger, selve skolen og bygningen med rommene i. Vi går gjennom gangen og merker til vår fornøyelse at rommene våre ligger ganske nærme. "Hade, ikkeroomie," gliser Peter da han står utenfor døren sin. Jeg himler med øynene og vinker. Han snur seg igjen og sier med pipete stemme:
"Jeg forventer ikke noe besøk av en av motsatt kjønn senere!" Jeg ler og låser opp døren. "Det var ironi forresten!" Jeg vinker over skulderen uten å snu meg. "Som betyr at jeg forventer det motsatte!" Jeg ler og ser over skulderen min. "Slapp av, jeg kommer og bryter den regelen innen en time, ser deg senere ikkeroomie!"
-
"Frys!" Jeg slipper ut et skrik og slipper alt jeg har i hendene. En jente med blond hår braser ut i latter. "Sorry, det var bare altfor fristende! Du skulle sett deg selv!" Hun flytter seg til siden og lar meg passere til min side av rommet. "Du skulle tro jeg var vant til å bli skremt nå sånn som Peter holder på," sier jeg mest til meg selv. Jenta gliser. "Jeg bør møte han da, sånn at vi kan skremme deg sammen," jeg stønner men smiler tilbake.
"Sarah," sier hun og strekker ut hånden mot meg. "Lacey." Jeg slipper tingene mine på gulvet og dumper ned på senga. "Trodde du var fra Norge jeg," jeg ser overrasket på henne. Hun begynner å snakke før jeg rekker å spørre hvordan hun visste dette.
"Det er ikke ofte det begynner noen nye her og siden jeg skulle bo med deg måtte jeg selvfølgelig gjøre litt research selv også," jeg gisper falsk og legger en hånd over hjertet.
"Sarah, stalket du meg?" Hun gir meg et uskyldig lite smil. "Hva kan jeg si? Jeg er faktisk ganske flink til det også." Jeg kan ikke gjøre annet enn å le. Jeg fikk ihvertfall en fin roomie, selv om det ikke er Peter.


~~~~~~~~~
Beklager for litt lite "spenning" i dette kapittelet men det var helt nødvendig for å få i gang historien, i det neste kapittelet skjer det noe, promise!

Just another (not) love storyWhere stories live. Discover now