,,Miestnosť bez kníh je ako telo bez duše."
― Marcus Tullius Cicero
Kreatívne písanie a hodnotenie literárnych diel je pre mňa nielen vášňou, ale aj spôsobom, ako sa zdokonaľovať v tvorbe. Študujem na Filozofickej fakulte UK v Bratislave, čo mi otvorilo dvere k nespočetnému množstvu kníh – od odborných štúdií až po beletriu. Moje literárne záujmy sa dotýkajú prevažne romantasy (je to pre mňa skvelá oddychovka 😀), ktorá v sebe spája napínavý dej a hlboké emócie, no nepohrdnem ani kvalitným hororom, ktorý ma dokáže fascinovať svojou atmosférou a napätím. Moje literárne skúsenosti mi umožňujú nielen porozumieť rôznym štýlom písania, ale aj oceniť to, čo na každom príbehu funguje, a poukázať na oblasti, kde sa dá ešte niečo vylepšiť. V recenziách sa vždy snažím vyvážene hodnotiť silné a slabé stránky diela, aby som autorom poskytla cennú spätnú väzbu, ktorá im môže pomôcť zlepšiť ich tvorbu. Ak ste spisovateľom a hľadáte úprimný názor, pokojne pokračujte v čítaní a neváhajte sa ozvať v komentároch.
Pri hodnotení literárnych diel sa zameriam najmä na dej, postavy a situácie. Rada sa pozriem na to, či sú logické, alebo naopak, pôsobia neprirodzene a nepremyslene. Gramatika je tiež dôležitá, pretože kvalitné dielo by sa malo zaobísť bez zbytočných chýb, avšak, nebudem na to klásť príliš veľký dôraz. Na Wattpade sa často stretneme s konceptmi alebo nedokončenými dielami, ktoré môžu obsahovať preklepy, a to aj u skúsených autorov. Sústreďujem sa skôr na opakujúce sa chyby. Pozastavím sa aj pri obálke a anotácii, ktoré majú za cieľ prilákať čitateľa, ale zároveň neprezradiť príliš. Venujem sa aj originalite a nápadu. Všetky postrehy zhrniem do uceleného textu, a na záver poskytnem hodnotenie, ktoré bude odrážať môj celkový dojem. Nebodujem, nedávam percentá ani známky – moje hodnotenie je skôr vyjadrením osobného názoru.
1. Žáner: Hodnotím všetky literárne žánre, okrem fanfikcií (s výnimkou tých, ktoré sa týkajú Harryho Pottera, kde sa môžeme dohodnúť). Nespracúvam texting, zbierky citátov ani vtipy.
2. Jazyk: Recenzie robím aj na české príbehy, pričom gramatika nebude hodnotená.
3. Dĺžka príbehu môže byť akákoľvek – pokojne môžete požiadať o recenziu aj v prípade, že máte len jednu kapitolu. V takom prípade vám môj názor pomôže rozhodnúť sa, či pokračovať v písaní (ak váhate). Verte mi, že aj z minimálneho množstva textu dokážem vyťažiť hodnotné postrehy, ktoré vám budú užitočné. Preto beriem do úvahy aj nedokončené príbehy.
4. Časové lehoty: Ak nezhotovím recenziu do dvoch mesiacov, máte právo ozvať sa. Po napísaní hodnotenia vás informujem a očakávam od vás spätnú väzbu.
5. Status recenzií: Ak mám napísané ,,zatvorené", prosím, o recenzie si nepíšte. Mám možnosť objednať len troch ľudí naraz. Vždy, keď zhotovím recenziu, jedno miesto v poradovníku sa uvoľní a ja status zmením.
Tieto podmienky slúžia na to, aby sme si ujasnili očakávania.
Objednávky píšte, prosím, pod túto časť. Uveďte názov diela, žáner a status – či ide o dokončené alebo nedokončené dielo (v tomto prípade uveďte aj počet kapitol).
Pre objednaných - sledujte svoje meno v poradovníku (časť druhá). V prípade akýchkoľvek otázok ma kontaktuje na mojom Instagrame - polarna_kniznica |https://www.instagram.com/polarna_kniznica/profilecard/?igsh=MWhoYmd5NWg3eHFj|, alebo v sekcii ,,Konverzácie" na mojom Wattpad profile.
Teším sa na vaše objednávky a na príležitosť podeliť sa o názory na vaše príbehy. Verím, že spolu vytvoríme konštruktívnu a inšpiratívnu diskusiu, ktorá pomôže posunúť vaše diela na vyššiu úroveň. Nezabudnite, že každý názor je príležitosťou na rast, a preto sa na vaše príbehy teším!
ESTÁS LEYENDO
Príbehy pod lupou | KNIŽNÉ RECENZIE |
De TodoNa dverách mám napísané OTVORENÉ! Príbehy, ktoré nás formujú, svety, ktoré nás obklopujú. Spoznaj so mnou knihy, ktoré stoja za prečítanie. Máte knihu, ktorá čaká na svojich čitateľov? Rada ju predstavím a ohodnotím. Napíšte mi a dohodneme sa! |...