Sistem üzerine

424 32 23
                                    

Toplumsal düzeni korumak için belli kurallar çerçevesinde yaşıyoruz. Günlük hayatımızda görünmez bir ağ gibi dağılmış, hareketlerimizi kısıtlayan kuralların oluşturduğu sistemde kaybolmuşuz. Suana kadar biz söyleneni yapmamız, bakış açımızı bu ağın içinde kısıtlamis. Biran için referans noktanızı bu ağın dışına çıkarın ve izleyin.

Bir kural kendisini çoğunluğun kabul etmesi ile sistemin bir parçası haline gelir. Ama çoğunluğun kabul etmesi, onun doğru olduğunu göstermez. Diyelim ki mükemmel bir irade var ve bu kuralın doğru olduğunu söylüyor. Bunu söyleyen iradenin mukemmeliğine karar veren iradenin de mukemmelliğini sorgulamamiz gerektiği için böyle bir iradeden söz edilemez. Bu durumda herhangi bir kuralın dogrulugu söz konusu değildir. O halde mükemmel bir sistemden bahsedilemez. Şimdi tekrar o ağın içine girmek istiyor musunuz? Elinizdekiler arasındaki en iyi seçenek olduğu için onu kabul etmeye devam mı edeceksiniz?

Bugün ki sistemimiz her gün, doğruluğu tartışılabilir bir şekilde, kendini geliştirmeye çalışıyor. Ama bunu o kadar küçük adımlarla yapıyor ki daha ulasmamiz gereken noktayı bile göremedik. Bu durumu biraz daha somutlastiralim.

Eğitim sisteminin amacı bireyi yapabileceği en iyi şekilde topluma kazandırmak ve gelişimi sağlamaktır. Ama bugün ki sistem bireyin omuzlarına altında ezilecegi bir yük vermektedir. Bir lise öğrencisini düşünelim. Sayısal odaklı olan bir öğrenci üniversite için elektroniği tercih edecek olsa da bu yolda hayatında bir daha kullanmayacagi biyoloji bilgilerini ileri düzeyde öğrenerek ygs sınavı için kendini zorlamaktadir. Buradaki hata sadece bu sınavla kısıtlı değildir. Öğrenciler bu aşamaya gelene kadar topluma faydalı olacağı en iyi şekilde gruplanmamistir. Kişi sahip olacağı mesleğe 19 değil de 12 yaşında odaklanmaya başlasaydi, bu insanların sınırları ne kadar zorlayacağini hayal edin. Şuana kadar yazdıklarım sadece sistemin küçük bir parçası hakkındaydı. Bu olayı daha geniş düşünmeye çalışın.

Siyasi amaçlı medyaya yapılan yansımalar ile her şeyi söylüyormus gibi görünen ama sadece toplumu manipüle etmeye çalışan bu sistemin aslında mükemmellik yada toplumsal çıkar ile bir ilgisi yok. Bütün sistem hakkında hiçbir şey bilmediğimiz insanların bireysel çıkarları üzerine kurulu. Isterseniz bu sistemin bir parçası olup, kazanmanizin söz konusu olmadığı bir oyun oynayabilirsiniz. Seçim sizin.

Yazdıklarımı okuyan herkese teşekkür ediyorum. Begenmeyenler en azından neyi begenmediklerini yazarlarsa iyi olur. Kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Umarim sonraki bölümlerim biraz daha iyi olur. Vote ve yorumlarınızı bekliyorum :)

DenemelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin