Cinsiyet Farkı Üzerine

321 26 14
                                    

Bir labirentin içinde ölümle oyun oynayan ve bu oyunda arkadaşları ölen bir erkek ve kız düşünün. Yapacakları tek bir hata onları da ölüme götürecektir. Ikisi de durumun farkında olmasına rağmen kızın duyguları onun hem düşünmesini hem de hareket etmesini engeller. Aynı durum da erkek çıkış yolunu aramaya devam eder. Aynı olaydan o da etkilenmistir ama durup olanlara üzülürse daha fazlasını kaybedeceginin farkındadır. Çıkışa ulaşmak için hem kendi duygularını bastırır hem de kıza ihtiyacı olan duygusal motivasyonu verir. Bu durum genel olarak kızların biraz daha duygusal olmasi ile ilgilidir. Ama bakış açılarindaki farklılık sadece bununla kısıtlı değildir.

Bir araba barajı reçel kavanozlari ile ağzına kadar doldurulur ve bagaj kapatılır. Bu son durum erkek ve kıza gösterilir ve bagaj boşaltılıp her ikisinden de aynı duruma getirilmesi istenir. Son durumda her ikisine de bakıldığında erkeğin barajı kapatabildiği ama içindeki kavanozlari tamamen başka bir şekilde dizdiği kızın ise barajı kapatamadığı ama içindeki dizilişi istenilen duruma çok yakın yaptığı gözlenir. Yani erkek amaç odaklı hareket ederek süreci kendi düzenlemeyi tercih ederken, kız süreçteki detaylara odaklanmıştır.

Sizden birisi yol tarifi istediği zaman o kişinin cinsiyetine göre yolu tarif edin. Bu kişi erkekse aklında kalabilecek en iyi yol tarifi; düz git, sola dön, anayola çık karşında şeklindedir. Erkek bu yol tarifine bakar kafasında bir harita oluşturur ve bütün gereksiz değişkenleri çıkararak amaç odaklı hareket eder. Eğer bir kıza yol tarif edecekseniz; pastanenin köşesinden dönün lokantanın karşısında şeklinde anlatın. Kız bu yol tarifine göre çok rahat hareket eder çünkü zaten yol boyunca dikkatini çeken şeyler detaylardır.

Günümüz dizilerine bakarsanız çoğu ev hanımlarına hitap etmektedir. Dizideki sosyal ilişkilerin karmaşıklığı ve duygu yüklü olması erkeklerin ilgisini çekmese de kadınlar için durum tam tersidir.

Bu farklılıkları iyi yada kötü diye gruplamamalı, farklı bir bakış açısı olarak gereken değeri vermeliyiz. Zihinsel olarak arada bir üstünlük görmemeli aksine bizim goremeyecegimiz şeyleri görebildiği için saygı duymaliyiz.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 07, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

DenemelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin