DSL 2

3 0 0
                                    

           Baru sahaja menuruni tangga Aurora senyum lebar melihat semua berada di ruang makan. Ibu Raf pagi-pagi sudah sediakan makanan untuk anak dan menantunya. Raf dan Alana juga baru turun tangga. Aurora ke arah dapur membantu ibu menyediakan pinggan.

         "selamat pagi semua... wah sedapnya bau. Ibu masak apa hari ini?"

         "ibu masak nasi goreng sahaja. Mana Marvin? Tak bangun lagi?" soal ibunya.

           Rafael angkat bahu. Mereka duduk di meja makan dahulu. Aurora keluar daripada dapur senyum lebar.

         "tak apa biar Aurora kejutkan Marvin. Ibu,kakak dan abang Raf makan lah dulu. Adik naik jap" Aurora meletak nasi atas meja dan lalu pergi naik ke atas.

           Aurora berdiri hadapan bilik Marvin dan mengetuk perlahan-lahan. Marvin yang sedang siapkan kerja terus berhenti.

      "come" nada dingin

         Aurora menarik nafas sebelum langkah masuk ke dalam bilik Marvin. Menutup semula pintu dan berdiri depan meja Marvin.

       "awak jom lah makan ibu dah panggil kat bawah"

      "kau makan lah dulu"

       "tapi ibu..." berasa takut ingin sambung berkata. Aurora tidak berani menyambung takut dimarahi oleh Marvin.

       Marvin bangun tempat duduknya dan berjalan ke arah Aurora. Badan Aurora dikunci oleh Marvin dan bulat mata Aurora. Muka Marvin lebih dekat ke muka Aurora lebih "ibu what,hm?"Aurora geleng kepala.

     "kenapa geleng kepala? Lebih baik awak cakap sayang sebelum saya..." Marvin senyum sinis melihat bibir Aurora. Aurora tolak tubuh badan Marvin tetapi tiada satu pergerakkan daripada Marvin.

     "awak nak pergi mana sayang..." nada menggoda. Tanpa fikir apa-apa Aurora gigit tangan Marvin dan Marvin lepaskan Aurora.

     Aurora senyum jahat "tu lah siapa suruh gatal RASAKAN!!" ujar Aurora sebelum menutup pintu bilik Marvin.

     Marvin senyum nipis melayan karenah Aurora tadi. "one day you're mine AURORA MADISON look and see..." gumam diri sendiri sebelum langkah keluar daripada bilik.

     Aurora turun semula ke bawah dan duduk sebelah kakaknya. Alana pandang Aurora rasa sesuatu. Aurora perasan kakaknya melihat Aurora dan menayang senyuman lebar.

    "Mana marvin? Tidur lagi?"

    "tak lah ibu tadi dia siapkan kerja nanti turun lah tu." kata Aurora sambil ceduk nasi ke atas pinggan. Ibunya angkuh dan Marvin pun tiba ruang makan. Marvin duduk bersentangan dengan Aurora.

     "ingat tak nak makan asyik dengan kerja je" perli ibunya

     "bukan apa ibu.. Raf yang bagi banyak masalahnya. Mentang-mentang dah kawin" marvin jeling abangnya.

     "eloklah itu daripada kau duduk melaun je. Ni esok datang meeting aku tak ada esok. Aku dengan Alana ada hal" ujar Raf

     "eh babilah kaulah buat!! asyik aku je suruh lah orang lain pulak. Tu Noah dengan Alex ada tak nak pulak kau suruh dia." barang Marvin.

       Rafael mengeluh berat "diorang tu banyak hal lagi. Sekarang ni aku tak kira kau habiskan semua kerja kalau tak aku takkan beli kau punya kereta mercedes kau tu" ugut abangnya. Marvin tidak puas hati dengan abangnya sampai ugut macam tu sekali.

     "kau jangan sampai aku gusti kau. Lebih baik kau serah pada Alex je senang"

      "degil betul lah kau ni" geram Raf.

       Ibu, Alana dan Aurora geleng kepala tengok perangai mereka yang tak berubah-berubah langsung. Ibu memandang Alana "hah kamu Alana hari ini kamu boleh ibu tak? Nanti kita buat kueh seri muka sebab ibu teringin sangat"

      Alana angguk kepala "boleh ibu tiada masalah lagipun saya memang teringin jugak" Rafael toleh ke Alana tanpa bersuara.

     "patutlah ibu,Alana dengan Aurora berseri muka rupanya makan kuih seri muka. Kalau macam tu Marvin nak cuba jugak lah" ketawak kecil dapat didengari oleh mereka.

      Aurora geleng kepala ada sahaja Marvin ni. Aurora bawak pinggan yang sudah habis oleh mereka bawak ke singki. Tiba-tiba seseorang berada disebelahnya sambil silang tangan. Aurora buat tidak mengedah sahaja berasa malas ingin layan mamat poyo ni.

    Marvin perhati setiap gerak geri Aurora. Marvin saja berdehem pada Aurora tetapi tiada reaksi langsung.

  "boleh aku tanya?" soal marvin.

   Tangan Aurora berhenti membasuh dan toleh ke arah Marvin "sure but not this time"

  "why?"

  "awak tak nampak ke saya sibuk membasuh atau nak saya basuh otak awak yang dah lama tak cuci tu?" bidas Aurora

   Marvin senyum sinis. Berani betul Aurora sekarang tidak sangka gadis ini ganas sebenarnya tapi hatinya lembut.

   Tiba-tiba bunyi kaca di hadapan. Aurora terkejut dengar pecahan dan Marvin gegas keluar daripada dapur. Pistol belakang Marvin dikeluarkan.

  Seseorang tidak kenali memegang senapang dan menembak atas siling. Nasib baik ibu dan Alana keluar terlebih dahulu. Kedengaran bunyi kekecohan Rafael mula turun tangga sepantas kilat. Marvin masih memandang musuh itu.

 "kau panggil semua anak buah kita. Biar aku settle dengan mamat hodoh ni" arah Rafael.

Lelaki hadapan mereka senyuman sinis "kau takkan terlepas kali ni Rafael" ujar lelaki itu

"oh ye? Atau kau ni datang kerana menempah maut kan?"

"KURANG AJAR!!" Lelaki itu menembak Rafael tetapi tiada satu pun kena pada Rafael.

Sebelum menembak Marvin telah berlari ke dapur semula dan tarik Aurora yang dalam ketakutan membawa keluar daripada rumah itu. Tetapi diduga terlalu ramai musuh diluar "kita tiada pilihan terpaksa lari dalam hutan ni"

"tapi saya takut gelap. Dalam hutan mesti ada binatang buas"

"kau nak mati atau selamatkan diri?"

Tanpa lengahkan masa Aurora paksa ikut Marvin masuk dalam hutan. Musuh yang lain mengekori mereka berdua.

Rafael angkat badan musuh itu dan hempas ke lantas sekuat hati. Nasib baik Rafael seorang yang suka gym dan gusti.

"bro!!" suara seseorang yang berada hadapan pintu. Alex dan Noah baru tiba dan berlawan dengan musuh yang lain.

Lelaki itu mengerang kesakitan. Rafael senyum sinis "sedap? Itulah akibat orang yang suka buat kecoh dengan aku. Cakap dengan boss kau jangan sampai ajal datang secara tiba-tiba"

Ketawa jahat didengari oleh Rafael membuat lebih geram "kau ingat senang ke diperbodohkan macam tu? KAU YANG PATUT MATI!!" lelaki berlari dengan pegang pisau malangnya lelaki itu rebah.

Alex menembak lelaki itu sebelum dikenakan apa-apa pada Rafael.

Rafael senyum "kata hebat?takkan itu tak boleh elak" katanya

"bro mana yang lain?" tanya Noah

"marvin..AHHH FUCK!!Noah aku nak kau cari maklumat tentang musuh dan Alex aku nak kau tunggu sini sampai ibu dan isteri aku pulang" lata Rafael sebelum melulu keluar daripada rumah mencari kelibat adiknya dan Aurora.

Alex dan Noah mengangguk kepala dengar kata-kata ketua.

Marvin dan Aurora berhenti depan gua lama. Marvin ingin masuk tetapi Aurora tarik lengan Marvin terlebih dahulu.

"tak apa aku ada jangan takut. Aku jaga kau ya sweetheart" Marvin masuk dengan berhati-hati begitu juga Aurora.

Kemana agaknya mereka ingin pergi? Siapa gerangan musuh itu?

BERSAMBUNG....

DIA SEBALIK LINDUNGAN (OG)Where stories live. Discover now