Di Tingkatan Tiga ....
Haii , nama aku Intan Nursyazrina Binti Abdul Karim . Boleh panggil aku Rin atau Syaz . Ikut selesa lah . Tapi orang sekeliling aku , panggil aku Rin . Senang ingat katanya . Hihihi
Hah ,dia ni sahabat aku . Nama dia Ain Sofea Binti Mazlan . Boleh panggil dia Fea je . Dan dia niii merangkap.......... eh nanti jelah tahuye .Hari ini Rin hanya menghabiskan masa nya dirumah . Maklumlah , Fea pulang ke kampung . Jarang lah Fea pulang ke kampung kalau cuti dua hari je . Tapi kali ini dia pulang . Lagipun mak ayah dia yang jemput .
Untuk pengetahuan semua , Fea tinggal dirumah aku. Sebab sebenarnya Fea tu anak angkat ibu . Hihi
"Ibu, Rin bosan lah . Sunyi rumah ni kan kalau Fea x ade"
"Amboii anak ibu sorang ni . Sunyi tu memanglah ,tapi biarlah Fea jumpa mak ayah dia "
"Yelah ,bu"
Rin bangun lalu mendaki anak tangga menuju ke biliknya di tingkat atas . Lalu dia mencapai telefon bimbitnya, lalu membuka aplikasi wechat.
Jari jemarinya ralit menulis .Assalamualaikum. Fea .
Dia menanti dengan sabar pesanan wechat nya di balas . Tidak lama kemudian telefon nya berbunyi menandakan ada pesanan baru . Lantas dia membuka pesanan tersebut .
Waalaikummussalam ,Rin.
Kenapa ?Ermm, sunyi lah rumah x de kau . Aku bosan . Bila kau balik sini ?
Haha, baru je aku pegi semalam petang . Kau rindu aku ea? Haha esokk pagi aku balik lah .
Haha, yelahh rindu . Ouhh yelahh . Kirim salam dekat mak ngan abah ea .
Ouh yelahh . Jumpa esokk . Assalamualaikum .
Waalaikummussalam .
'Esokkk ?? Emm lame lagi. Apa aku nak buat ea' . Rin bermonolog sendiri . Dan akhirnya dia tertidur .
••••••
Rin terjaga dari tudur . Dia memisat matanya . Dia bergerak ke kanan sedikit. 'Ehh,apa yang aku tendang ni ?? '. Dia bermonolog dalam hati nya . Dia segera bangun dan hendak melihat apa yang di tendang nya tadi .
"Fea,bangun Fea . Kenapa kau x kejut aku . Bila kau sampai ni?".
"Rin, aku mengantuklah "
"Alah bangun lah ,bangun lah ".
"Yelah yelah . Aku sampai pagi tadi ,mak ngan abah yang hantar . Diorang rushing , ada hal katanya . Tu yang singgah hantar aku teruss".
"Huhu,mak ngan abah tahu tahu je aku rindu kau ea . Haha".
____________________________________
Hope enjoy ya .Nak tahu x kisah seterusnya . ? Jgn lupa bace lahh
VOTE OKEYHH
KOMEN JUGA SUPAYA ZIFRAA TAU KELEMAHAM ZIFRAA K .Nantikan kisah selanjutnya
@zifraa
YOU ARE READING
"Awak Kahwin Dengan Saya Eh"
Romance"Pernah ku lihat lukisan cantik , tujuh bidadari dari langit . Namun saat ku lihat dirimu , cantik mu mengalahkan semua"-Amar Hazri Zakaria "Pernah ku baca puisi raja , syairnya indah getarkan rasa . Namun saat namamu disebut , ku terketar jiwa penu...