Setahun telah pun berlalu . Rin dan Fea telah menamatkan Peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM) baru-baru ini . Sesak kepala mereka telah kembali kepada normal . Kini mereka lebih gemar habiskan masa di rumah .
"Rin , tak nak keluar ke ? Pergi shopping ke ? " Fea bertanya . Sebenarnya dia bosan .
"Hmmmm ... Teringin juga . Tapi kan kita nak shopping apa ye . ? " Rin menyoal Fea . Dia bukan tahu hendak shopping apa . Yelahh dia jarang bershopping .
"Ermmm , shopping baju nak . Dah lama kita tak beli baju baru kan . "
"Hah boleh juga lah tu . Jom lah bersiap. "
•••••
Setibanya mereka di perkarangan shopping mall . Mereka mengatur langkah dengan cermat untuk masuk ke dalam . Kaki mereka laju saja menuju ke butik pakaian 'Ladieys'. Disana macam-macam rekaan ada . Senang cakap rambang mata lah .
Setelah penat bershopping pakaian , Rin dan Fea bergegas ke dewan selera . Almaklumlah dari pagi mereka keluar meneroka dunia, sesuap nasi pun belum masuk lagi ke dalam perut . Mereka mengambil keputusan untuk makan dulu sebelum pulang ke rumah .
Sebelum pulang Rin sempat membeli baju kemeja-t untuk Abang Hazri kesayangan nya itu. Dia beli dua helai . Fea pun nak menyibuk . Dia turut membeli sehelai untuk Asyraf . Dua-dua dah gatal .
Setelah selesai segala urusan mereka . Mereka pun menyegerakan langkah untuk menuju ke kereta untuk pulang . Masaklah mereka kalau ibu dan ayah pulang mereka berdua tiada di rumah . Yelah mereka keluar bukan ada beri tahu sesiapa pun . Sedang mereka mempercepatkan langkah kaki, tiba-tiba saja langkah kaki Rin menjadi semakin perlahan .
Fea yang menyedari perubahan itu berpatah balik ke arah Rin . Dia pelik kenspa tiba-tiba Rin sepi ,muka nya juga berubah reaksi 'mendung' tapi tak hujan pun .
"Rin kau kenapa , tiba-tiba berhenti .? Kau okey tak ni ? "
"Fea ! Kenapa dia selalu buat aku macam ni . Apa salah aku . ? "
"Ea, kau merepek apa ni . ? Aku tak faham lah . Cuba lah cakap betul-betul . Kau jangan buat aku takut . "
"Hazri , Fea . Itu dia kan . Dengan perempuan mane pulakk tu . ? Kenapa dia tak pernah nak serious dengan aku . ? Kenapa Fea , kenapa ? " Airmata sudah pun berjujuran . Rin tidak lagi dapat menahan rasa hiba . Orang yang sangat dia sayangi , cintai itu , sedang menyakiti hatinya . Kenapa ?
Rin yang tidak lagi tahan melihat kekasih hatinya bertepuk tampar dengan perempuan yang dia sendiri tidak kenal . Dia mengatur langkah nya untuk terus berjalan . Dia teresak-esak . Tidak mempedulikan orang sekeliling nya . Apa yang dia rasa saat ini adalah sakit , ya sakit .
'Ya Allah , kenapa mesti aku . Dulu Amirah dan kini siapa perempuan itu pun tidak aku ketahui . Ya Allah tidak tulus kah cinta aku terhadap Amar Hazri , tidak ikhlas kah kasih sayang ku terhadap Amar Hazri ? Sehinggakan dia sanggup mempermainkan aku, menyakiti aku . Atau tidak layakkah aku untuk dia . Sungguh aku tidak kuat Ya Allah . Aku sangat mencintai nya . Abang , Rin sayang abang . Kenapa abang buat Rin macam ni ?" Bicara hati kecil nya dalam sedu .
"Rin , sabar ya . Mungkin ada hikmahnya semua ini. Kau kena kuat ya . "
"Fea aku dah buat keputusan ,aku nak pergi jauh dari dia . Aku nak tenangkan fikiran aku . Aku taknak jumpa dia ." Tekad Rin untuk pergi tenangkan hatinya .
"Kau pasti ke ? Aku takkan halang kau , kalau itu yang terbaik untuk kau ngan abang. Buat lah keputusan yang bernas ya . "
"Hmm , aku akan pergi dalam minggu ni juga . Sebelum dinner aku ngan abang . Tapi kau kena janji dengan aku , jangan bagi tahu abang mana aku pergi ya . Biarlah aku sendiri dulu. "
"Anything for you girls . "
____________________________________
Ermm sedihh sikit jee .
Tolong comment please ! Nak tau juga ada kurang tak . ok
VOTE AND COMMENT YA GUYS .
THANKS Kepada voter setia saya.
@zifraa
YOU ARE READING
"Awak Kahwin Dengan Saya Eh"
Romance"Pernah ku lihat lukisan cantik , tujuh bidadari dari langit . Namun saat ku lihat dirimu , cantik mu mengalahkan semua"-Amar Hazri Zakaria "Pernah ku baca puisi raja , syairnya indah getarkan rasa . Namun saat namamu disebut , ku terketar jiwa penu...