Het perron

620 30 7
                                    

Terwijl hij naar het perron loopt valt de twijfel over hem heen. Waar zou hij straks ingedeeld worden? En wat als hij straks bij de sukkels van Ravenklauw komt, of nog erger; Grifoendor. Die malloten van Grifoendor denken maar dat ze alles kunnen maken, omdat dat zo nodig dapper is. En het ergste is nog dat ze het allemaal kunnen maken, omdat het schoolhoofd, natuurlijk, aan hun kant staat.
Nee, daar hoeft hij niet bij te horen.
Hij wilt maar in 1 afdeling. Een afdeling waarbij je je eigen boontjes moet doppen, zonder de hulp van volwassenen. Je leert er op eigen benen staan.
Hij wilt Zwadderich.

Op dat moment komt er stoom en een hoog gefluit uit de locomotief; ze gaan vertrekken.

Snel rent Harry de trein in en loopt zo snel mogelijk door de gang, opzoek naar een lege coupé. Steeds als hij een coupé voorbij rent, gluurt hij even naar binnen om te zien wat voor mensen er zijn op Zweinstein.
Tot nu toe, alleen maar nerds...

Eindelijk een lege coupé... Weg van al die kansloze sukkels, die alleen maar het 'beste' willen voor de wereld. Hij hoeft niemand, hij heeft zichzelf en zijn toverstok; dat is genoeg.
En dat zullen ze te weten komen ook...

Op dat moment klopt er een kleine, iets wat dikkige ginger op de deur van de coupé.

'Getverdemme, het laatste waar ik nu zin in heb, is zo'n loser.' denkt Harry.

Zonder op antwoord te wachten, loopt het jongentje de coupé binnen.
Chagerijnig kijkt Harry naar de jongen in de hoop dat hij vertrekt.
Harry's blik negerende ploft de jongen naast Harry neer.

"Hoi ik ben Ron Wemel" zegt de jongen opgewekt. "En jij bent?..."
Harry geeft geen antwoord. Het enige wat Ron van hem terug krijgt is een dodelijke blik.
"Ik hoop echt dat ik bij grifoendor ingedeelt word, daar zit iedereen van mijn familie." Gaat Ron opgewekt verder. "En jij?"
"Grifoender is voor mietjes, Ravenklauw is voor nerds, Huffelpuf is voor sukkels. Ik ga voor Zwadderich want dat is waar de echte tovenaars zitten." Zegt Harry. Verschrikt kijkt Ron hem aan. "Maar hoezo dat? Ik bedoel jij bent toch.... Je ouders zijn toch.. vermoord door een van zwadderichs oud-leerling. En nu wil jij in zijn voetsporen treden?!"
"Voldemort heeft mij niet gedood en dat heeft zo moeten zijn. De bovenaardse krachten willen dus dat ik hier nog ben en het beste uit mezelf moet halen. Dat kan alleen bij Zwadderich.. En of ik me nou bij Voldemort aan sluit dat weet ik nog niet maar wie weet."

Op dat moment begint de trein in beweging te komen...

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Einde hfstk 1 laat een reactie achter met wat je er van vond
en heb je nog ideeën laat me dat dan ook weten!!
Jullie zijn awesome!♡
HARRY POTTER IS LIFE
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

harry potter in zwadderichWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu