Herman Melville'yi tanıyan vardır mutlaka sonuçta bu yazıyı okuyorsanız Felsefe ile ilgileniyorsunuz demektir..
Ben yinede bi hatırlatayım en alta bakarsanız hayatının küçük bir parçasını öğrenmiş olursunuz.."Herşeyi denerim ama yapabiIdikIerimi yaparım."
Herman MeIviIIeSizce burda ne demek istiyor..? Diye sorarsam birden fazla farklı cevap alabilirim.
Bu benim görüşüm sizinki size kalmış..Her şeyi denerim derken karşıma çıkan bütün fırsatları değerlendiririm eğer gerçekten başarabilmişsem o yolda devam ederim olmaz ise diğer yollarıda denerim..
Bir Amerikan edebiyat klasiği kabul edilen Moby Dick adlı ünlü romanın yazarıdır. Uzun yıllar boyunca unutulmuş bir yazar olarak kalmış; 1920'li yıllarda yeniden keşfedilip büyük bir yazar olarak kabul edilmiştir.
1819 New York doğumludur.
1830 da Babası iflas etti ve bundan 2 yıl sonrada hakkın rahmetine kavuştu.Bu yüzden çocuk yaşta çalışmaya başlamak zorunda kalan 8 çocuklu ailenin 3. Çocuğu Herman
Çalışırken aynı zamanda da okumaya devam etti.Kendini Shakespeare'in eserlerini okuyarak geliştirdi.
1843 yazını Tahiti'de yerliler arasında geçirdi. İleride yazacağı Moby Dick adlı romanın düşünsel altyapısı bu sırada oluştu.
Yazar, en büyük eseri Moby Dick'i 1851'de tamamladı.Ancak kitap yayınlandığında beklediği başarıyı yakalayamadı ve çok olumsuz eleştiriler aldı.1888 yılında emekli oldu ve en büyük eserlerinden biri sayılan "Billy budd"' yazdı; eseri bastırmaya fırsat bulamadan 28 Eylül 1891'de New York'taki evinde kalp krizi geçirerek hayatını kaybetti.Uzun yıllar boyunca unutulmuş bir yazar olarak kalan Melville, 1920'li yıllarda yeniden keşfedildi ve büyük bir yazar olarak kabul edildi. Eserleri Amerikan Kütüphanesi tarafından toplanıp basılan ilk yazar oldu.
Evet bazen sadece Zamanlaman yanlıştır..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Crocodile Ve Felsefi Sözler
Ngẫu nhiênEvet Öncelikle benim en sevdiğim şeylerden olan Felsefeyi ele alalım. ''Bir Resim Bin Kelimeye bedeldir.'' Bunun kesinlikle doğruluk payı vardır ama Bir kelime Bin belki daha çok anlama bedeldir. Mesela günde en çok kullandığımız Evet Hayırı ele ala...