Het is nu of nooit...
Rick moet vluchten.
Er is een ramp gebeurd.
Een klein steentje...
Maar toch fataal.
Clemis is gestruikeld...
Over een klein steentje...
En met zijn hoofd op een grotere steen gevallen.
Een wond aan zijn hoofd.
Is het te laat?...Rick heeft met tranen in zijn ogen moeten aanzien dat Clemis voorover viel en Michiel en Rolf er verbijsterd bij stonden. Ze vergaten even hun banden met de misdaad en belden de ambulance. Ook verleenden ze eerste hulp.
Eigenlijk moest Rick wegrennen, maar hij kon het niet. Hij werd als een magneet naar de fatale plaats getrokken. Hij rende zo hard, dat hij dacht dat hij vloog.
Rolf en Michiel zagen hem aankomen, maar deden niks. Ze probeerden stoer te doen door iemand te ontvoeren en wapens op zak te hebben, maar ze willen allebei niet dat door hun schuld iemand ten onder gaat.
Rick kwam aanrennen, en knielde bij Clemis neer. De tranen sprongen hem uit de ogen.
Rolf en Michiel keken naar de huilende Rick. Ze durfden niks te zeggen.
Na een tijdje sloeg Rolf een arm om Rick heen. Ze keken elkaar aan en net op het moment dat Rick iets wou zeggen, hoorden ze het geluid van de sirenes van de ambulance samen met de politie. Michiel kwam er bij zitten.
Toen schoot ineens de gedachte bij Rick omhoog dat Clemis hem wou redden en daardoor zelf gevaar voor eigen leven kreeg. Rick voelde aan de pols van Clemis wat zijn hartslag was. Gelukkig was zijn hartslag nog regelmatig.
Daar kwam de politie aangerend met de wapens in de aanslag, maar toen ze zagen hoe Rick, Rolf en Michiel bij elkaar zaten, ruimden ze hun wapens op, maar kwamen toch om hen heen staan voor het geval dat. Toen kwamen ook de ambulance-mensen met een brancard eraan lopen. Ze tilden Clemis op het brancard en liepen weer terug naar de ambulance die met gillende sirenes weer vertrok. Alleen de politie-auto bleef staan...........
JE LEEST
Raadsels
AdventureAls Rick 's avonds op weg naar huis gaat, kan er van alles gebeuren wat meestal niet zo leuk is... En toevallig overkomt Rick dat nou net... Maar of dat nu ook opgelost wordt... Ik hoop het.