Hoofdstuk 4

138 12 7
                                    

Ik word wakker van de wekker die afgaat. Ik pak mijn mobiel en doe het alarm uit. Het is nu half 8. Om 10 uur heb ik het sollicitatiegesprek met Modest!. Ik stap uit het bed en loop naar de badkamer. Ik was me en kleed me aan. Ik heb een zwart jurkje aan met zwarte hakken. Ik borstel mijn haar en bring het in model. Ik poets mijn tanden en ga dan aan de slag met mijn make-up. Ik doe eerst op. Daarna pak ik mijn foundation en blend het goed in. Ik pak poeder en doe het met een kwast op mijn gezicht. Daarna doe ik nog een beetje blush op. Ik doe mijn wenkbrouwen en doe mascara op. Ik pak een lichtroze lipgloss en doe een klein beetje op mijn lippen. Ik loop de badkamer uit en zie Charlotte rechtop in het bed zitten. 

"Ik ga me aankleden. Zullen we daarna ontbijten?" Zegt Charlotte en ze staat op van het bed. 

"Ja is goed. Hoe zie ik eruit?" Vraag ik.

"Alsof je zo op een sollicitatiegesprek kan gaan." Zegt ze met een lach. "Je ziet er goed uit, dat jurkje staat je echt leuk!"

"Dank je."

Charlotte en ik kennen elkaar al zo lang dat we niet eens naar een andere kamer hoeven gaan om ons om te kleden. "Ik ben best wel zenuwachtig." Zeg ik. "Straks vragen ze me dingen waar ik geen antwoord op weet."

"Als dat gebeurt moet je gaan kuchen, dan merken ze er niks van."

"Bedankt voor de tip." Zeg ik met een lach. Charlotte doet haar schoenen aan en ze loopt naar de deur. "Kom je?" Ik loop haar achterna.

In de ontbijtzaal pakken we beide een dienblad en sluiten we aan bij de rij. Ik pak een gebakken eitje en twee geroosterde broodjes. We gaan aan een tafeltje bij het raam zitten. "Hoelang duurt het gesprek, denk je?" Vraagt Charlotte en ze neemt een hap van haar brood.

"Geen idee, misschien drie kwartier."

"Oké, dan ga ik wel even mee." Ik frons. "Wat wil je daar doen dan?" 

"Ik ga buiten wel even op zoek naar winkels, ofzo." Ik knik. "Zolang je maar niet verdwaald."

"Tuurlijk niet! Je kent me." Zegt Charlotte.

"Ja daarom juist." 

"Wat heb je ook weer veel vertrouwen in me." Zegt ze met een sarcastische glimlach. 

"Maar ik houd wel van je hoor." Zeg ik met een glimlach. "Ik ook van jou." Zegt ze met een grijns.

-

Na het ontbijt lopen we weer terug naar de kamer en Charlotte doet haar make-up. Het is nu half negen en ik sta al klaar om te vertrekken. "We moeten sowieso om 9 uur in de bus zitten. Ik wil niet te laten komen, want dan ik die baan wel vergeten." Roep ik naar Charlotte die in de badkamer is. "Ik ben klaar! Laten we maar gaan." Ze rent de badkamer uit en pakt haar tas. 

Bij het busstation wachten we op de juiste bus. Als de bus er is stappen we in en laten ons kaartje zien die we al eerder hadden gekocht. Het is ongeveer tien minuten rijden met de bus naar het gebouw van Modest! Management. Ik kijk op mijn mobiel hoe laat het is; kwart over negen. 

De bus stopt en wij stappen uit. "Oké. Ik heb nog ongeveer dertig minuten voordat ik er moet zijn, zullen we een klein rondje lopen?" 

"Oké."

-

Na het kleine rondje lopen zijn we terug bij het gebouw en Charlotte zegt dat ze naar de winkels toegaat die ze net had gezien. Het is nu tien voor tien dus ik loop het gebouw in. Ik kijk rond, maar zie niemand dus ga ik maar op een wacht bank zitten. Er komt een man aanlopen. 

"Goodmorning. Are you Lisa?"

"Yes I am. Nice to meet you." Zeg ik en ik steek mijn hand uit.

"I'm David Wood, nice to meet you too."

"Let's go to my officie where I can hold the interview." Ik glimlach en knik.

We lopen door het grote gebouw heen en naar het kantoor van David.

"Please take a seat." Zegt hij tegen mij en ik ga op een van de stoelen zitten. 

David pakt een stapel papieren. "Okay, let me see."

-

"You'll get a call this week if you get the job or not."

"Okay, thank you." 

"Have a nice day."

"You too."

Ik loop uit zijn kantoor en weer naar buiten. Ik zie Charlotte op een muurtje zitten. "Hey, zit je hier al lang?" Vraag ik als ik naast haar ga zitten. "Nee pas net," zegt ze. "Hoe ging het?"

"Volgens mij ging het wel goed. Mijn antwoorden kwamen er vloeiend uit en hij gaf me een compliment omdat mijn Engelse uitspraak perfect was."

"En wanneer hoor je of je de baan hebt of niet?"

"Deze week. Er zijn nog twee anderen die op een gesprek moeten. Dus mijn mobiel moet op geluid staan."

"Ik kwam net een broodjeszaak tegen, zullen we daar wat gaan eten?"

"Nu al? We hebben pas net ontbeten!" Zeg ik. 

"Dat was al meer dan twee uur geleden. Kom op we gaan vandaag nog veel lopen dus we moeten wel genoeg brandstof in ons lichaam hebben."

Ik sta op. "Oké." 

"Wat vind je van mijn nieuwe korte broek? Ik heb hem net gekocht." Charlotte opent een tasje en ze haalt er een witte korte broek met bloemen er op uit. "Mooi!" Zeg ik en Charlotte stopt het broekje weer in de tas. 

"Waar wil je straks eerst heen; de London Eye of de Big Ban?"

"Moeten we echt in dat reuzenrad?" Vraagt Charlotte. 

"Ja! Dat moet je hebben beleefd!"

"Oké, alleen als ik mag beslissen wat we gaan eten." Ik zucht en lach.

"Vooruit."

---

Bedankt voor het lezen! Laat alsjeblieft een comment achter en vote. Dat motiveert me om door te schrijven. In het volgende hoofdstuk komt er meer vaart in en One Direction komt er heel snel in. De leukste reactie krijgt een toewijding.

- Anouk ~ xx

27-07-2015






Nobody Can Stop Our Love (One Direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu