PART 6

248 19 5
                                    

MY BESTFRIEND IS MY GUARDIAN

****

Setelah menghantar Suzy ke kaunter, Chanyeol & Baekhyun segera membantu utk merawat Suzy. Baekhyun mengambil peti kecemasan dan memberikan kepda Chanyeol. Chanyeol pun mengurut buku lali Suzy yg terseliuh.
Sementara mereka sibuk merawat Suzy, Eunji dan Bomi kelihatan sngt sedih. Eunji pun terpandang ke arah Suzy.. Suzy pun tersenyum sinis. Dgn serta-merta, Eunji mengalihkan pandangannya lalu menikmati cakenya bersama Bomi yg telah mereka pesan.

Seketika kemudian, Chanyeol & Baekhyun pun kembali ke meja mereka.

Baekhyun: My baby Bomi dh siap mkan rupanya.. knpa x tunggu oppa?? Jahatnya.. *mengusik bahu Bomi*

Bomi: jgn sentuh Bomi bleh x?! *suara bergetar*

Chanyeol: awk ni dh knpa Bomi?? Slalunya bukan main sweet gilerr.. jus oren tu masam sngt ke smpai muka pun dh masam?? Hahaha.. *bergurau*

Eunji: awk jgn ckap kat Bomi mcam tu!!

Chanyeol: korang ni dh knpa? Buang tabiat ke?

Baekhyun: oppa ada buat slah ke baby Bomi?

Eunji & Bomi: hrmmpp..

Eunji dan Bomi melarikan pandangan mereka drpd Chanyeol dan Baekhyun. Mereka hanya menatap kosong (memandang tanpa perasaan) pemandangan bandar Seoul dri tingkap cafe XOXO.

Baekhyun pun berbisik dgn Chanyeol.

Baekhyun: Chanyeol, mereka ni dh knpa? *smbil menunjuk Eunji & Bomi*

Chanyeol: x tau lah.. *mengangkat bahu* masalah perempuan kot..

Baekhyun: x mungkin lah.. ke....

Chanyeol: ke apa?? Bgitau lh..

Baekhyun: rasanya diorg ni jeles kot??

Chanyeol: lahh.. buat apa diorg nk jeles??

Baekhyun: Chanyeol... Chanyeol... awk x faham hati perempuan ke? Klau dh kita x lyan diorg mesti lah diorg kecil hati kan..?

Chanyeol: oh x ye.. patutlah.. ngan Suzy pun diorg nk jeles ke?

Baekhyun: girlfriend mna yg x jeles klau boyfriend dia lbihkan perempuan lain?

Chanyeol: hmmmm.. dri mna awk tau sume ni??

Baekhyun: kat novel.. sy suka bca novel.. terutamanya kisah romantik..

Chanyeol: daebakk!! X sangka ada juga lelaki yg suka bca novel..

Baekhyun: hehehehe.. *tersengih*

Chanyeol: jdi mcam mna nk pujuk diorg ni? Xde ke novel yg bgi tips mcam mna nk ambil hati perempuan..??

Baekhyun: bnyk.. tpi masalahnya sy confirm sume tips ni awk x nk buat punya.. hmmmm... *berfikir*

Tiba-tiba Baekhyun terlihat satu stage kecil yg biasa digunakan oleh band kat cafe tu membuat persembahan.

Baekhyun: *petik jari* sy tau!!

Chanyeol: apa dia?

Baekhyun: awk pndai main gitar kan?

Chanyeol: bukan setakat pndai je tpi dh professional.. knpa awk tanya?

Baekhyun: bgus.. begini rancangannya, sy ada bca satu novel ni, katanya perempuan ni mudah luluh dan cair hati mereka dgn mendengar lagu romantik..

Chanyeol: ouhhh.. maknanya awk nk sruh sy main gitar lah ni..

Baekhyun: ha'ah.. biar sy yg menyanyi ngan main piano..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 28, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MY BESTFRIEND IS MY GUARDIANWhere stories live. Discover now