Okulu iyice gezdikten sonra zamanın hızla akmasını ve okulun başlamasını diliyordum.Bir anda üniversite stresimi emmişti sanki bu okul...
Babamla içimiz rahat etmişti,çok beğenmiştik.Arabay doğru yürürken,siyah bir arabanın okuldan içeri girdiğini gördüm.Sanırım onlarda gezecekti.
Eve doğru gitmeye başladığımızda bildiğin 32 dişimi göstererek sırıtıyordum.
"Umarım okul gibi insanlarıda güzeldir,çok çalış kızım"
"Umarım babali yaaa.Amaan mis gibi okulum oldu.Okul demeye bin şahit ister orası ayrı" dedim ve sırıttık.Eski arkadaşlarımı bırakacağım için üzgündüm ama şuan salla domat durumundaydım.Bencilleşmiş miydim ne?
Eve vardığımızda,kelle paça çorbasının kokusunu hemen almıştım tabikide! Ah ah annecim...
Eve ışık hızıyla daldığımda "ÇORBAAAAĞAĞSP" diye böğürdüm.
"Anne,bugün neden erken geldin?"
Bunu derken bir yandan çorba koyuyordum kendime.
"Sevinmedin mi kızcığım,işim erken bitti.Eee nasıldı okul?Beğendin mi?" demesiyle babamla aynı anda bir başladık anlatmaya.Görmemişlik yapıyolar diyebilirsiniz,haklısınız da.Çünkü böyle bir şeyi hiç görmemiştik.Ballandıra ballandıra anlatmak,hakkımızdı...
Günler sıkıcılığını heyecana bırakıp akıp gidiyordu.Her gün kendime baktığım bakımlar mı dersiniz,aldığım ayakkabılar yoksa takılar mı? Nasıl bir havaya büründüysem..
İşte o gün gelip kapıyı çalmıştı...MİLLİ BANYO GÜNÜ. Okullar açılmadan önceki pazar gününü kastediyorum tabiki. Kalbim gümbür gümbür atıyordu.Ben bu gece heyecandan uyuyamazdım ya.
En güzel banyomu yaptıktan sonra,hasta olma ihtimalim %1500dü.Eee kaç saat kalmıştım içeride?
Okula gittikten sonra ne olduğunu anlayamadan geçmişti son günler.Ve işte hazırdım!
Valeriya Özerdoğan...Yarın okulda ilk günün kızım...Fighting!
İç sesime ölümüne hak verirken,annemin ve babamın uyumuş olduğunu gördüm.Saçlarımı vs hallettikten sonra,cidden halim kalmamıştı.Bu gece bana uyku yok mu demiştim?Bana?Uyku?Yok?
Yastığa başımı koyduğum an göz kapaklarım kapanmaya başlamıştı bile.
####
Sabah saat alarmı 5:30a kurdum,evet. Annem ve babam uyanmasın diye hemen bok sesli alarmı kapattım.Hazırlanma vakti!
Okul kıyafetleride çok güzeldi.Beden kıyafetleri yazlık/kışlık diye ayrılıyordu.Bikinisi bile vardı!Herhalde seçmelilerden neleri seçersek,ona göre kıyafet vereceklerdi.
Krem rengi şort eteğimi giyindim,üstüne beyaz tişört.Bu yaz sıcağında kilotlu çorap giyemezdim.Aldığım simsiyah,kalın tabanlı ayakkabılarım rafta hazırdı.Siyah bilekliğimide bileğime geçirdim,saçlarımı salık bıraktım.Azıcık,çok az eyeliner çekmiştim.E özel okulda bişey derler miydi?Rimel ve dudak parlatıcısınıda azıcık azıcık sürmüştüm.Ehe.
Mis gibi kokuyordum ya.Hayatımın banyosu.
Saate baktığımda,6 olmuştu.Yine iyi hazırlanmıştım bence. Gidip annemi dürttüm.Karnım gurulduyordu.
Babamın sabah çok huysuz olduğundan bahsetmişimdir(?)
Annem dayak yemiş gibi bi oyana bi bu yana bakarak kalktı.Mırıldanmalarını eksik etmiyordu tabi.Tek gözünü kısarak bana baktı.
"Canım kaçta uyandın sen?Rüya görüyorum galiba"
"Anne ya hadi kalk allasen,açım aç!Aç bir Valeriya 1000 kaplan gücündedir.Bilmiyo musun ya!"
Sessizce böğürürken annem çoktan kalkmıştı. Mis gibi kahvaltı hazırlanırken bende kaç gündür elime almadığım telefonu(şarjı bitmişti) şarja takmayı akıl ettim. o şarj oladursun,TV de Acemi Cadı izleyeyim bari.
Babamda uyandıktan sonra saat iyice yaklaşmıştı.Cidden çok acıkmıştım.Masayı sömürürken ilk okul günüm hakkında konuşuyorduk tabiki. Evime uzak olduğundan servis tutmak zorunda kalmıştık.Az sonra gelirdi.
Telefonumu şarjdan çıkardım ve
"Ballar ben çıkıyorum size hayırlı işler kendinize dikkat edin öptümm" derken ayakkabılarımı çoktan giymiştim bile.Onlarda aynılarını söylerken,tabi annem dua ediyordu,kapıyı çektim ve asansöre bindim.Çok garip bir heyecandı benimkisi.İlk kez yaşadığım bir durum.
Hızla servisin alacağı yere gelirken sağa sola baktım.İnşallah geçmemişti.
4,5 dakika sonra servis gözüktü.Günaydın diyip bindim.Kulaklıklarımı (her şeyim <3) hemen kulağıma taktım.Şu Güneşin Kızlarındaki 'beni azad et' şarkısını beğendiğimden onu dinleme kararı aldım.Yollara bakıyordum,serviste daha kimse de yoktu.İlk beni aldı galiba.
Öyle böyle derken okula varmıştık.Servis arkadaşı edinmiştim bile!Baya zengin duruyordu ve yüzüne yaptığı makyaj...Simli far sürmüştü ve maşa yapmıştı!Altın bileklikler falan.Şuraya öğüreyim mi ?
İyi kızdı ama dış görünüşü 'ön yargılı ol' diye haykırıyordu.Baya konuşunca ısınmıştım.
İnerken koluma girmesi beni şaşırtmıştı,bana bakıp gülümsedi ve okula girdik.
GÜNLERDİR BEKLEDİĞİM SAR KOLEJİ!!!!
"Telefon kullanmak yasak mı?" dedim.Bana inek kakası yemişim gibi baktı."Saçmalamaa" dedi ve kahkaha attı.Ben şaşkınlıkla gülümsedim.Evet bunu başardım.
Telefonu açtığımda WPde 40 mesaj gördüm.10 tanesi annemin akrabalarla açtığı gruptan,20 tanesi Beza(manittamm)dan, 10 taneside oyun grubundan.Oyunu sonra size anlatacağım.
Hemen Beyza'nın yazdıklarına baktım.
> Kanka sen Sar Kolejine kayıt oldun ya,senin beğendiğin bir çocuk vardı hani!Basketbolcu!
>Kanka nerdesin amk
> Ya neyse , işte o sizin okuldaymış!
> Adını hatırladım,Kerem Savaşoğlu!
Kerem...Benim okulumda mıydı yani?