First Meet♥

934 50 15
                                    

POV Aeri

*Cinta sejati? Wujud ke macam cinta Romeo and Juliet?

Kalau la aku jumpa lelaki yang amat perfect macam dalam cerita drama korea tu.

Baik.

Handsome.

Romantic.

Oh, My future husband.

Where are you?

"Woi !"- Hyomin

Aku yang sedang asyik berangan terperanjat akibat disergah oleh Hyomin. Dia merupakan sahabat baik aku sejak sekolah rendah.

"Ish kau ni. Sakit dada aku. Kau nak aku mati muda ke?" Jawab ku sambil mengurut-urut dada.

"Takdela yang kau tersengih macam kerang busuk ni dah kenapa? Kena sampuk ke? - Hyomin

Hyomin sudah gelak terbahak-bahak.

Berani dia perli aku. Pipiku terasa panas. Geram bercampur malu.

"Biarla. Aku tak kacau orang pun. Suka hati aku la nak senyum ke nak menangis ke."

"Fine. Bergurau sikit pun nak emo." - Hyomin.

"Nak gurau bagila aku gelak jugak. Ni tak. Kau je yang syok sendiri." Aku sudah mencebikkan bibir. Merajuk.

Hah, kau nak tahu tak. Tadi aku ada dengar kita akan dapat cikgu baru." - Hyomin

"Elok la tu. Jadi apa masalahnya kalau dapat cikgu baru?" Balasku kebingungan lalu membetulkan ikatan rambut.

"Aku dengar lagi yang dia tu handsome. Muda. Bergaya. Berkarisma. Dan yang paling penting dia akan ajar subjek math." - Hyomin

"Oh yeke? Tak sabarnya." Aku berpura-pura gembira. Malas hendak memanjangkan cerita.

*Math? Tidak ! Subjek yang paling aku benci. Otak aku yang lembab mengalahkan internet explore ni susah nak tafsir subjek tu Tapi cikgu tu handsome? Bertambah malu la aku nanti.

*Ye, dalam kelas, aku seorang yang kurang cerdik dalam math. Aku paling pantang kalau nampak nombor. Pening. Kecuali mengira duit. Hehehe.

"Cikgu datang!" - pelajar 1

"Bangun! Selamat pagi cikgu" - ketua kelas

"Selamat pagi cikgu" - semua pelajar

"Oh my. Handsomenya cikgu tu." - pelajar 2

"Wow, he's gonna be mine!" - pelajar 3

"O.M.Geeeee" - pelajar 4

"Selamat pagi pelajar." - Cikgu

"Oh no dia senyum dekat aku." - pelajar 2

"Dia senyum dekat aku lah." pelajar 5

"Pelajar sekalian. Tolong senyap. Baiklah. Harini saya bakal menjadi guru matematik kamu untuk sementara waktu. Menggantikan Puan Kim."

"Aeri tengok tu. Handsome betul la cikgu baru kita." - Hyomin

"Hah? Bolehla. Dah. Jangan kacau aku nak tidur." Dengan pantas aku meletakkan kepala di atas meja.

"Nama cikgu apa." - pelajar 2

"Boleh perkenalkan diri cikgu tak?" - pelajar 6

"Umur cikgu berape?" - pelajar 1

"Cikgu dah kahwin ke?" pelajar 7

"Wooo. Wooo. Slow down. Nama saya Lay. Umur 24 tahun. Buat masa ni saya masih single." - Lay

"Mudanya" - pelajar 8

"Ada peluang la aku nak masuk line" - pelajar 4

"Aeri bangun. Cikgu tu perasan kau tidur la. Bangun cepat." - Hyomin

"Jangan kacau aku la. Bagi aku 5 minit je."

"Dia menuju kat sini la." - Hyomin

"Ish. Apa dia?" sergah ku. Tak suka diganggu.

Jantungku terhenti apabila mendapati wajahnya berada betul-betul dihadapan muka ku.

Renungannya. Membuatkan darah aku mengalir dengan laju ke seluruh badan.

Wajahnya amat tampan. Bersih tanpa sebarang jerawat.

Senyuman yang dilemparkan menawan sekali.

Terdapat lesung pipit pada pipi kanan. Comel.

Adakah dia putera hatiku yang aku cari selama ini? My husband to be?

[TBC]

A/N :
Jangan jadi silent reader. Komen kalau baca / terbaca. Thanks kepada yang sudi baca. Nantikan sambungannya. Jangan lupa vote ! Byebye.(^v^)

In Love with My Teacher? [MALAY] On HoldHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin