Siz düşünüyorsunuz ki, benim dediklerimin sadece bir tanesini yapsanız iyi bir yazar olacaksınız. Yanlış. Hepsini yapmak zorundasınız. Lütfen beni dikkate alın. Ve dediklerimin her birinin yapın. Neyse konumuz bu değil.
Ağır kitaplar okursanız, bu sizin kaleminizi etkiler ve sizde böyle yazmaya başlarsınız.
Ağır kitaplardan kastım: Bol betimlemeli, yazım kuralları-noktalama işaretleri düzgün olan...
Pratik yapmadan olmaz. Çevrenizdeki kişilere sorun: Akıcı mı? Sıkıcı mı olmuş? Beğenmediğin bir yer var mı? Sence şöyle olsaydı daha mı iyi olurdu?.. Gibi, gibi...
Eğer danışacağınız birisi yoksa bana danışın. Unutmayın, ben size yardım etmek için varım. Utanmayın, çekinmeyin.
Ben artık küçük yaştaki yazarların bile, 17-30 yaşlarındaki yazarlar gibi yazmasını istiyorum.Süper olacağız arkadaşlar! Wattpad'in en süperi olmasakta. Günden güne bana mesaj atın. "Ya bugün noktalama işaretlerini öğrendim." Gibi.
Süper olana kadar çalışacağız. Ve önemli bir noktaya değinmek istiyorum; önemsiz betimlemer yapmayın. Mesela bazen sadece kitapta bir kere geçen karakterler vardır. Örneğin: Korumalar, hizmetçiler... Vs, vs... Onları detaylı anlatırsanız kitabınız sıkıcı bir hale gelir. İnsanlar sıkılır ve kitabınızı bırakmak isterler. Demek istediğim onları başroller gibi detaylı bir biçimde anlatmayın. Burnu şöyleydi, kaşı böyleydi, gibi.
Çok çok çok öptüm!