Efendimiz güzel bir hutbe okur ve nikah akidlerini yaparlar. Sonra şanslı
sahabeye döner "Ey Süheyb" buyururlar, "şimdi hanımına bir hediye al ve tut
elinden evine götür."Suheyb RadıyALLAHu anh ellerini çaresizlikle iki yana
açar. "İyi ama" diye mırıldanır, "benim ne bir dirhem gümüşüm, ne de
sığınacak evim var."Hifa Hatun kocasının boynunu büktürmez, ona içinde on bin dirhem gümüş olan
süslü bir heybe gönderir ve "filanca yerdeki köşkümü sana hediye ettim" der.
Alemlerin Efendisi çok hislenir onlara hayır dualar ederler.Süheyb, o gün Medine sokaklarında dolanır durur, akşama doğru utana sıkıla konağa sokulur. Kendisi için hazırlanan muhteşem sofradan ya bir, ya iki hurma alır ve "Ya Hifa" der, "biliyorum sen benim için bulunmaz bir nimetsin, ben ise senin için sadece mihnetim. Ben şükretsem gerek, sen sabretsen gerek.
İster misin şu geceyi taat ve ibadetle geçirelim zira Efendimiz "Cennette yüksek bir çardak vardır.
Orada yalnız şükredenlerle sabredenler otururlar." buyurdular.Ve öyle de yaparlar. Seccadelerini gözyaşları ile ıslatır, kalplerini zikrile aydınlatırlar.
Cebrail Aleyhisselam olup biteni Resulullah Efendimize
anlatır ve onları ALLAHü teâlânın cenneti ve cemaliyle müjdeler.Ertesi sabah, namazdan sonra Efendimiz Suheyb'i yanlarına oturtur "Ey
Süheyb" buyururlar "geceki halini sen mi anlatırsın ben mi anlatayım?"
Süheyb gözlerini kucağına indirir, zor duyulan bir sesle "ALLAHın Resulü en
iyisini bilir" cevabını verir.Efendimiz onlara
"ne mutlu size İkiniz de cennetliksiniz" buyururlar, "... ve ALLAHü teâlâyı göreceksiniz!"
Süheyb derhal secdeye kapanır ve
"Ya Rabbi!" diye yalvarır, "o ki beni mağfiret ettin, günahlara bulaşmadan canımı al!"ALLAHü teâlâ bu yanık duayı kabul eder, Suheyb, secdede kalakalır.
Mescide bulunanlar ağlamaklı olurlar. Resulullah Efendimiz şoyle buyurdular
"Size daha şaşılacak bir şey söyliyeyim mi?..
Şu anda Hifa Hatun da ruhunu Hakka teslim etti" .Namazlarını, yüzü suyu hürmetine yaratıldığımız o yüce Server kıldırır.
İkisini yanyana toprağa bırakırlar. Baş uçlarına küçük bir tahta çakar.
Birine "Şükredenlerden Suheyb" yazarlar,
öbürüne "Sabredenlerden Hifa!"-
Hifa Hatun un torunları biz kızlar böyle sabredermiydik?
Hemen boşanırdık demi.. Koca zengin değil. Hiç birseyi yok.. HAYIR! Suheyb çok zengindi! Onun yüreği zengindi! Hifa Hatun Sabır etmekle Cenneti kazandi! Allah rızası için sabır etti O!! Peki biz? Kocamız bize bir laf etsin hemen boşanmayı düşünürüz , kusura BAKMAYIN ama Evlilik bu değil. Bu Mesaj Erkekler icinde gecerlidir. Ilerki zamanda Evlilik hakkında da paylaşım yapmaya çalışacağım inşaAllah.. Umarım mesaj alınmıştır.Son olarak tüm ölmüşlerimizin ruhu için Peygamber Efendimizin (s.a.v) , Hifa Hatun ve Hz.Suheyb inde ruhları için.
Allah rızası için EL-FATIHA.
Allah razı olsun♡Selam ve Dua ile..
@gx1453
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Süküredenlerden Hz. Suheyb ve Sabredenlerden Hifa♡
RomancePeygamber Efendimizin zamanında yaşanmış bir Hikaye.. Medinenin güllerinden Hifa Hatun ve Suheyb Suheyb: "Ya Hifa, biliyorum sen benim için bulunmaz bir nimetsin, ben ise senin için sadece mihnetim. Ben şükretsem gerek, sen sabretsen gerek. İster mi...