Kapitel 1: Slut På Helgen

15 0 0
                                    

Helgen hade precis tagit slut och Melody Young's väckarklocka ringde kl.06:00. Melody vaknade av en chock och började klä på sig sina vita high-waisted jeans med en svart magtröja. Sen skulle hon locka sitt långa bruna hår. Efter att hon hade lockat sitt hår kom hennes mamma, Elisabeth in och gav Melody en födelsedagspresent eftersom Melody fyllde 15 år i lördags.
-Tack mamma. Sa hon medans hon öppnade presenten.
-Varsågod älskling. Sa mamma.
-Åhh!! Tack mamma! Sa hon och gav mamma en kram.
-Gillar du den? Frågade mamma.
-Gillar den...jag älskar den! Jag har önskat mig en laptop i 2 år! Sa hon.
-Jag vet. Sa mamma medans hon skrattade lite.
- Du är bäst! Sa Melody medans mamma gick till köket.
-Börja fixa dig, du kommer försent annars. Ropade mamma.

Melody började sminka sig. Hon satte på sig ett par blåa linser eftersom hon hatade sina mörkbruna ögon. När hon hade fixat sig klart så sprang hon till bussen.

När hon kom till skolan så hoppade hennes bästa vän Wilma fram bakifrån när Melody skulle öppna sitt skåp.

-Fan! Du skrämde mig! Skrek Melody
-Haha! Seriöst blev du så rädd. Sa Wilma.
-Ja. Sa Melody medans hon lugnade ner sig.

Första lektionen var historia. Idag skulle vi ha en redovisning, jobbigt! Iallafall under lektionen fick jag ett sms från Theresa, en lång, smal tjej med blont långt hår. Hon skrev:

Hallå! Har du sett den här bloggen: Skvallerbloggen.se... Den har typ alla rykten i vår skola!

Jag blev nyfiken och sökte på den här bloggen. När jag hade läst ett tag om rykten som såklart var falska såg jag att det stod: Melody Är Lesbisk!

Herregud! Vem kan skriva och komma på så taskiga och falska rykten. Först när jag såg det så brydde jag mig inte så mycket..men efter att vi hade ätit lunch så gick jag och Wilma genom hallen och då började folk skratta och viska. Varför måste det finnas så jävligt taskiga folk som sprider falska rykten.

När jag hade kommit hem så ringde Felix mig, en kille som har mörkbrunt hår och gröna ögon och lite muskelös.

-Hallå? Varför ringer du mig? Frågade jag.
-Jag hörde ryktet...är det sant? Frågade han.
-Nej! Varför skulle det vara sant! Sa jag irriterat.
-Ta det lugnt! Jag bara undrade ju. Men vilken tur att du inte är det. Sa han.
-Vad menar du? Frågade jag.
-Ehh...jag bara menar att då är det bara ett falskt rykte. Sa han nervöst.
-Okej, hallå längtar du till skolbalen? Frågade jag medans jag skrattade lite.
-Nja..jag ser inte riktigt fram emot den. Sa han.
-Varför inte, det kommer ju bli kul. Sa jag.
- Ja, men jag har inte hittat någon dejt liksom. Sa han.
-Inte jag heller. Sa jag.

Han är ju söt och så, men jag vill liksom inte att någon ska tro nåt. Och om jag skulle fråga så skulle han säkert säga nej ändå.

-Vill du gå med mig på balen då eller? Frågade han snabbt.
-Ehh..jag vet inte riktigt. Jag svarar imorgon. Sa jag nervöst.
-Okej, men vi syns imorgon. Sa han generat.
-Ja, det gör vi. Sa jag medans jag la på.

Omg! Han frågade mig! Då kommer mitt ex, Alexander inte kunna reta mig för att jag inte har en dejt... Fast jag kan ju inte uttnyttja Felix sådär..men vad ska jag göra annars? Gå ensam eller vad?

Skvaller BloggenWhere stories live. Discover now