Kapitel 2: Ja Eller Nej?

12 0 0
                                    

Idag vill Felix ha ett svar. Men vill jag gå på balen ens? Jag har ingen klänning eller nåt annat planerat än och det är bara 2 veckor kvar tills den dagen kommer. Jag har typ inte haft någon tid att tänka över det här! Men jag tror att det är bäst att jag går ändå, jag menar man får ju bara den här chansen en gång! 9:ans skolbal...nu när jag tänker på det så blir det nog bättre om jag bara säger ja!

När jag kom till skolan så frågade Felix om jag hade tänkt klart. Jag sa att jag svarar efter lunchen.

Under första lektionen kunde jag inte tänka på nåt annat än på Felix...varför kan jag inte sluta tänka på honom!

-Hallå! Melody sover du på mina lektioner! Skrek matteläraren.

Jag svarade inte för alla stirrade på mig så jag bara satt helt tyst.

-Du får stanna kvar under lunchen! Sa läraren.
-Seriöst! Bara för att hon tänkte på nåt helt annat? Sa någon helt oväntad...Alexander.
-Aja, men nästa gång får du stanna kvar! Sa läraren irriterat.
-Jag lovar att det inte händer igen. Sa jag nervöst.

Efter lektionen kom Wilma springande mot mig och öppnade famnen för en stor kram.

-Är det nåt mellan dig och Alexander nu igen eller? Frågade hon skithögt.
-Schhh! Inte så högt...nej det är inget mellan oss, jag fattar inte varför han försvarade mig. Sa jag förvånat.
-Jag har ju sagt det tusen gånger! Han har fortfarande känslor för dig! Sa hon stolt.
-Men det var ju han som dumpade mig så nu får han faktiskt lida. Sa jag med en ondskefull röst.
-Du din lilla svårfångade kvinna! Sa Wilma medans hon slog till mig på armen.

Efter att vi hade haft några fler lektioner så gick vi och åt lunch. Jag som var så jävla hungrig! Det var köttgryta med potatismos.

Efter att jag hade ätit färdigt så gick jag fram till Felix och skulle ge honom ett svar, men han satt med sina kompisar...så det blir skit pinsamt. Men till slut gick jag fram och sa ja jättefort och bara gick iväg. Sen efter en stund kollade jag dit och Felix och hans vänner satt och skrattade och gav varann high fives. Blir dom så glada över att jag sa "ja" till att gå på bal med honom? Konstigt...

Under lunchrasten satt jag, Wilma, Theresa och en tjej som heter Daniela som har kort svart hår som är superlockigt. Hon är tjejen som vet alla killarnas hemligheter..eller hon säger det iallafall. Men iallafall, jag hade bestämt mig för att ta en snabb titt på skvallerbloggen. Där stod det:

Melody gick med att ha samlag med Felix, lesbisk eller inte?

-Va! Vem skriver all skit på den här jävla idiotiska bloggen! Det här är inte sant! Sa jag argt.
-Vadå, vad står det? Frågade Theresa.
-Kolla. Sa jag medans jag gav henne min telefon.
-Vadå har du sagt ja till honom eller vadå? Frågade hon och började fnittra.
-Nej det har jag fan i mig inte! Sa jag irriterat.
-Ta det lugnt det är ändå ingen som läser den här dumma bloggen. Sa Theresa.
-Ehh..nej den har bara typ 250 läsare. Sa Daniela.
-Men din jävel! Behövde du verkligen säga det eller? Sa Theresa irriterat.
-Förlåt! Tänkte bara att det är ju inte "ingen". Förklarade Daniela.

Jag blev ledsen så jag ringde min lärare och sa att jag mådde dåligt och sa hejdå till Wilma och gick hem. Jag orkade verkligen inte med alla dom här lögnerna!

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Aug 16, 2015 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

Skvaller BloggenDonde viven las historias. Descúbrelo ahora