Festen

187 9 0
                                    

bildet er av Silver Mirabelle
SILVER SITT SYNSPUNKT

Jeg og Winnie har akkurat ankommet festen som kjæresten til Winnie holder.  Winnie har snakket mye om å spleise meg med en av Alejandro sine venner, selv om jeg har sagt over hundre ganger at jeg ikke er ute etter et forhold for tiden. "Kom igjen Silver!" roper Winnie for å overdøve musikken og gir meg en smirnoff ice. Hun vet godt at jeg ikke drikker. "Smak litt da!" roper hun og gir meg et veldig uskyldig valpeblikk. Jeg himler med øynene og rister på hodet. Jeg snur meg rundt for å gå å sette flasken på bordet, men i det jeg starter å gå snubler jeg rett inn i magen på en fyr som er i hvertfall 1,90m høy. "Unnskyld!" roper jeg for å overdøve musikken. Jeg ser opp for å se Åssen han ser ut. Høy, litt mørk i huden, nøttebrune øyne, kullsvart hår og et ansikt til å dø for. Han så ned på meg og smilte. "Jeg er Fernandes. Kall meg Des neste gang du løper inn i meg", sa han ertende. "Jeg er Silver", rødmer jeg. Han skjønte veldig fort at jeg var flau. Han så seg rundt. "Blir du med ut?" spør han. Jeg var veldig usikker men nikket allikevel.
"Så, hvor gammel er du?" spurte denne Fernandes eller Des som han kalte seg. "Jeg er nitten. Du da?" spør jeg og drar hånde gjennom det sjokoladebrune håret mitt. "Tjueén", sa han og tente en sigarett. "Røyker du?" spør han. Jeg rister på hodet. Han smilte mot meg. "Ikke start med det heller", sa han med smilet. "Åssen kjenner du Alejandro?" spør jeg. "Han er bestekompisen min. Vi bodde begge i fosterhjem i samme strøk", Des tok et drag fra sigaretten, lente hodet bakover og blåste ut. "Og du da? Kjenner Alejandro små jenter som deg?" gliste han hånlig. "Bestevenninnen min er sammen med han", sa jeg og sendte han et dumt blikk. "Winnie? Er ikke hun tjueén da?" spør han meg dumt. Jeg lo ertende. "Hun er nitten", sa jeg med et ertende blikk. Han så veldig forvirret ut. Jeg så på klokka. Det var veldig sent og foreldrene mine var nok bekymret. "Jeg får komme meg hjem", sa jeg og gikk inn. "Sa jeg noe galt?" spurte Des. "Kanskje", sa jeg og så på han en siste gang før jeg gikk.

FERNANDES SITT SYNSPUNKT

Jeg så etter jenta. Faen, tenkte jeg. Hun virket faktisk som ei jeg kunne lekt med. Vel, hun bor i Clovertown, jeg vil finne henne.

Hva skjer videre?...

Doesnt Matter(NORSK)Where stories live. Discover now